Nakamichi banaanpluggen iemand?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Hallo,

ik vroeg mij af aangezien ik mn nieuwe surroundset wil aansluiten met banaanpluggen of iemand ervaring heeft met de plugjes van Nakamichi? Zo ja waar hebben jullie deze vandaan? _/-\o_ Ik vroeg mij dit af omdat de banaanplugjes van bijvoorbeeld Oehlbach een vermogen kosten en ik er 28 nodig heb en ik een paar honderd euro te gek vind... 8)7

Ik hoor het wel!

Tim Rodenburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 17:01
Waarom zouden ze niet goed zijn?
Ik gebruik hier gewone Hirshmann banaantjes (+/_ € 1,- pst) en werken bij mij op het HF (korte-golf) goed maar ook op mijn NAD .
Ik heb zoiets van als ze op het Hoog-Frequent goed werken ,dan moet het op het Laag-Frequent wel het zelfde zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door tita_tovenaar op 31-10-2010 11:48 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 12:10

hstoker

Yatta!

Ik heb toevallig net afgelopen week een setje aangeschaft via e-bay. 30 stuks voor omgerekend nog geen 15 euro, is het niks dan is het geen drama in ieder geval. Ik heb ook 28 stuks nodig, maar ga ze niet gelijk gebruiken, pas ergens eind december als ik ga verhuizen. Maar als ik ze binnen heb kan ik natuurlijk wel een korte impressie geven van bouwkwaliteit ed.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Is goed bedankt voor de reactie zat er ook aan te denken om ze op ebay te bestellen maar ik vertrouw de meeste verkopers niet of ze hebben verzendkosten net zo duur als de plugjes zelf...
Zat er aan te denken op ze hiervandaan te bestellen: http://www.nakamichiplug.com/product-0534B.html
Maar ik weet niet zeker of ze ook in nederland bezorgen..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik heb 14 paar via marktplaats voor 35 euro gekocht en het zijn prima, degelijke banaanpluggen.
De mantel is van aluminium en draai je op de plug nadat je de kabel in de plug hebt vastgezet met 2 'platte' schroevjes. Deze schroefjes zijn van goed kwaliteit en draai je niet snel dol. De plug gaat ook stevig in de terminals. Prima pluggen voor een prima prijs dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Oké klinkt goed! Ik denk dat ik mijn keus wel heb gemaakt alleen nog even kijken waar ze te bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

T.Rodenburg93 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:33:
ik vroeg mij af aangezien ik mn nieuwe surroundset wil aansluiten met banaanpluggen of iemand ervaring heeft met de plugjes van Nakamichi? Zo ja waar hebben jullie deze vandaan? _/-\o_ Ik vroeg mij dit af omdat de banaanplugjes van bijvoorbeeld Oehlbach een vermogen kosten en ik er 28 nodig heb en ik een paar honderd euro te gek vind... 8)7
Moeten ze perse van dat merk zijn? Want er zijn ook genoeg goedkopere merken te vinden die wel makkelijk leverbaar zijn. En die er dan natuurlijk nog een beetje high-end uit zien, want die plastic dingen die je bij Conrad kan halen zou ik gratis nog niet eens in mijn speakers stoppen.

Vergeet overigens niet dat banaanpluggen wel zorgen voor meer connecties dan je speakerkabel "kaal" in de speakers en receiver stoppen. Door het gebruik van spades en banaanpluggen maak je zo maar twee extra connecties per ader.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 31-10-2010 15:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Met als gevolg?

Ik heb ooit eens vergulde banaanpluggen aan de stereo (Marantz/B&W) van mijn ex gezet, ook bij kritisch luisteren was er niet echt verschil te ontdekken (maar ja, vriendin vond het een goed plan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Nee het merk maakt me totaal niks uit maar zoals je zij moet het er wel een beetje uitzien. 8)
En ik wil ze erop doen voor de looks en het feit dat ik het 'veiliger vindt' met aansluiten en het zou niet de eerste versterker zijn die ik op beunhaas manier sloop. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen, maar ik heb vorig jaar Nakamichi's besteld bij ene Jeroen uit Nuenen. Gratis verzending en prima geholpen zonder gezeur of foute leveringen. Misschien dat je daar nog wat aan hebt.

Linkje: hier

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 17:48

BHQ

Hm, eBayen is gewoon prima zolang de verkoper een beetje redelijke feedback heeft. Bij een Feedback van <100% hoef je niet meteen te schrikken zolang het de laatste paar maanden in orde is.

Laast je niet van de wijs maken dat plug x beter zou klinken dan plug y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik heb ze van ebay.. 20 voor 11 euro :P

http://cgi.ebay.nl/Nakami...m3a5f5141f2#ht_1262wt_905

Als je hier 30 van bestelt kost het je:
16,20 dollar aan pluggen
5 dollar shipping
------
$21,60 totaal

Das 15,25 euro

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 31-10-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Moeten ze perse van dat merk zijn? Want er zijn ook genoeg goedkopere merken te vinden die wel makkelijk leverbaar zijn. En die er dan natuurlijk nog een beetje high-end uit zien, want die plastic dingen die je bij Conrad kan halen zou ik gratis nog niet eens in mijn speakers stoppen.

Vergeet overigens niet dat banaanpluggen wel zorgen voor meer connecties dan je speakerkabel "kaal" in de speakers en receiver stoppen. Door het gebruik van spades en banaanpluggen maak je zo maar twee extra connecties per ader.
nakamichi is het goedkoopste voor niet-plastic pluggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
Anoniem: 215257 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:19:
Ik heb ze van ebay.. 20 voor 11 euro :P

http://cgi.ebay.nl/Nakami...m3a5f5141f2#ht_1262wt_905

Als je hier 30 van bestelt kost het je:
16,20 dollar aan pluggen
5 dollar shipping
------
$21,60 totaal

Das 15,25 euro
Als ik mij niet vergis zijn dat niet de banaanpluggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T.Rodenburg93 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:02:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn dat niet de banaanpluggen :o
oja :p

mja ebay is wel het goedkoopste (A)
http://cgi.ebay.nl/30-PCS...ain_0&hash=item4cf2903e57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 215257 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:24:
[...]
nakamichi is het goedkoopste voor niet-plastic pluggen..
Oké. Ik houd het toch bij W&M, want die hebben ook haakse pluggen in het assortiment. Dat is met speakers iets mooier qua afwerking. Voor de kant van de receiver zijn de rechte makkelijker inderdaad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07-2024
Hier ook Nakamichi pluggen in gebruik, inderdaad de goedkoopste niet plastic pluggen en prima degelijk. Heb ze er zelf ook op zitten voor de looks en het gebruiksgemak. De extra verbinding is vaak inderdaad een verslechtering, echter weet je wel zeker dat je kabel goed zit itt een draaiverbinding op bare-wire die bij slechte terminals nog wel eens los wil gaan zitten.
Pagina: 1