• redfuse
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 12:51
Ik heb sinds kort een nieuwe computer met een nieuwe videokaart (Gigabyte GV-N460OC-1GI). Ik heb daarnaast ook een Epson TW-2900 projector die ik voorheen op mijn oude computer had aangesloten via een HDMI kabel met een DVI-verloop (In de oude computer zat een Ati Radeon HD 2600 XT, die geen HDMI uitgang had). Die combinatie werkte altijd prima.
Maar nu met mijn nieuwe videokaart krijg ik de projector niet goed aan de praat. Het Nvidia control panel herkent de projector gelijk, dus daar zit het probleem niet in, maar ik kan geen goed beeld krijgen. Als ik nvidia vertel dat ie 1080p moet doorgeven (dat is native voor de projector), gaat de projector even op zwart, om vervolgens in een blauw scherm [Source: HDMI1, Not supported, H: ___ .__ kHz, V: ___.__ Hz] weer te geven. Als ik op een lagere resolutie probeer, krijg ik wel beeld maar heel bizar (zie ook foto's). Ik heb hetzelfde resultaat rechtstreeks met HDMI (de hdmi-uitgang van de videokaart), als met HDMI via een DVI adapter.
Het ligt niet aan de kabel of (denk ik) aan de projector, aangezien het met de oude computer prima werkte, en als ik de HDMI kabel in mijn fotocamera stop, krijg ik ook direct beeld naar mijn projector. Dus er zit denk ik iets raars in de output van de videokaart, maar ik heb geen idee wat ik zou kunnen proberen... Ik heb de laatste Nvidia-drivers draaien (260.89). Iemand een idee?

[u]Dit is mijn monitor (zoiets zou ik ook willen zien op de projector)

Dit is de projector bij 1080p

En dit is de projector bij een lager resolutie (volgens mij was dit 576p, hij doet dit bij alles lager dan 1080p)

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-09 14:27
Ik had hetzelfde toen ik van een gtx280 naar een gtx480 ging naar mijn fullhd tv toe, bleek achteraf aan de kabel te liggen,10m dvi-hdmi vervangen door 10m hdmi-hdmi en die mbv het bijgeleverde hdmi-mini hdmi verloopje aangesloten en alles draait weer als een tierelier.

Het is net alsof de nieuwe kaart meer bandbreedte vereist/data verstuurt dat de oude kabel niet aankon.

Systeem Specs

• redfuse
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-07 12:51
Hmm, ik was net iets te voorbarig met mijn topic: ik probeerde net nog wat dingen, waaronder een nvidia driver installeren die ik nog niet eerder had geprobeerd (258.96), en daarmee werkt het wel! Wel jammer dus dat de nieuwste nvidia drivers het niet doen, maar misschien komt het in een volgende update weer goed...
Maar goed, misschien wel handig om te weten voor andere mensen met een nvidia-kaart en een (Epson) 1080p projector...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee