Goedemorgen,
Ik heb recentelijk een nieuwe pc gekocht:
-CPU: AMD Athlon Phenom2 Quad Core X4-965 3.4ghz Black Edition!
-Optical: LG Dual Layer RAM DVD/CD brander 22x GH22NS
-Grafisch: ATI Radeon HD4250-512mb DVI & VGA FullHD (Onboard).
PCIX slot vrij voor eventueel een extra grafische kaart.
-Mobo: Asrock 880GM, met de nieuwste snelle 880 ATI Chipset.
-Voeding: Krachtige 500W, 25Db 12cm Stille & 1W zuinige voeding.
-HDD: WD 1Tb 64Mb 10EARS SataII harddisk.
-Geheugen: Original Elixir 4Gb DDR3 1600mhz gekoeld (Dual Channel).
-6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-GLan 10/100/1000 netwerk.
-7.1 Digital Sound HD audio 6x 3.5mm jack & Optical.
-5x Sata300 (raid).
-2x PS2 aansluiting.
-Afmeting behuizing: 17.5 cm x 43.5 cm x 45 cm.
(ruimte voor 4x 5.25 en 4x 3.5).
Als monitor gebruik ik een 30"Samsung Synchmaster 305T.
Op de cp heb ik windows 7 + de ATI drivers (via bijgeleverde CD) geinstalleerd. De 4250 videokaart moet een resolutie van 2560x1600 aankunnen. Nu komt echter het probleem:
Bij de resolutie instellingen kan ik slechts een max resolutie van 1280 x 800 selecteren!!
Ik heb verschillende fora afgestruind en kom maar niet tot een oplossing. Ik weet zeker dat ik de juiste kabel gebruik (DVI-Dual link), dus dat kan het niet zijn.
Vragen die ik inmiddels via het lezen van verschillende fora in mijn hoofd spelen:
- kan het een driver issue zijn? Ik heb de drivers via de ATI cd geinstalleerd, moet ik deze ergens updaten? zo ja, waar?
- kan het een monitor driver issue zijn? Voor de monitor heb ik geen aparte driver geinstalleerd, moet dat en zo ja waar kan ik die vinden?
- moet ik instellingen aan mijn BIOS doen?
Of heeft iemand andere suggesties. Alvast zeer bedankt voor de hulp want ik wordt er zo langzamerhand gek van.
Ps mocht iemand in Amsterdam wonen en dit bij mij thuis willen fixen tegen vergoeding dan valt dat zeker te bespreken!
Ik heb recentelijk een nieuwe pc gekocht:
-CPU: AMD Athlon Phenom2 Quad Core X4-965 3.4ghz Black Edition!
-Optical: LG Dual Layer RAM DVD/CD brander 22x GH22NS
-Grafisch: ATI Radeon HD4250-512mb DVI & VGA FullHD (Onboard).
PCIX slot vrij voor eventueel een extra grafische kaart.
-Mobo: Asrock 880GM, met de nieuwste snelle 880 ATI Chipset.
-Voeding: Krachtige 500W, 25Db 12cm Stille & 1W zuinige voeding.
-HDD: WD 1Tb 64Mb 10EARS SataII harddisk.
-Geheugen: Original Elixir 4Gb DDR3 1600mhz gekoeld (Dual Channel).
-6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-GLan 10/100/1000 netwerk.
-7.1 Digital Sound HD audio 6x 3.5mm jack & Optical.
-5x Sata300 (raid).
-2x PS2 aansluiting.
-Afmeting behuizing: 17.5 cm x 43.5 cm x 45 cm.
(ruimte voor 4x 5.25 en 4x 3.5).
Als monitor gebruik ik een 30"Samsung Synchmaster 305T.
Op de cp heb ik windows 7 + de ATI drivers (via bijgeleverde CD) geinstalleerd. De 4250 videokaart moet een resolutie van 2560x1600 aankunnen. Nu komt echter het probleem:
Bij de resolutie instellingen kan ik slechts een max resolutie van 1280 x 800 selecteren!!
Ik heb verschillende fora afgestruind en kom maar niet tot een oplossing. Ik weet zeker dat ik de juiste kabel gebruik (DVI-Dual link), dus dat kan het niet zijn.
Vragen die ik inmiddels via het lezen van verschillende fora in mijn hoofd spelen:
- kan het een driver issue zijn? Ik heb de drivers via de ATI cd geinstalleerd, moet ik deze ergens updaten? zo ja, waar?
- kan het een monitor driver issue zijn? Voor de monitor heb ik geen aparte driver geinstalleerd, moet dat en zo ja waar kan ik die vinden?
- moet ik instellingen aan mijn BIOS doen?
Of heeft iemand andere suggesties. Alvast zeer bedankt voor de hulp want ik wordt er zo langzamerhand gek van.
Ps mocht iemand in Amsterdam wonen en dit bij mij thuis willen fixen tegen vergoeding dan valt dat zeker te bespreken!