Toon posts:

Niet meer goed opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Scarface30
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-11-2010
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ben zelf niet heel erg technisch aangelegd, maar wil dit probleem wel oplossen. Als ik mijn computer opstart, komt hij met een blauw scherm en kan ik alleen via de veilige modus opstarten.

Hij geeft hierbij de volgende opties aan om het probleem op te lossen:

- kijken of er adequate disk space is
- veranderen van video adapters
- mogelijk een driver update of BIOS update uitvoeren.

Ik heb nog de volgende informatie voor jullie:

De specificatie van de computer is:

Medion Intel Core 2 Duo Processor E6300 , 1,86 GHz, 2MB L2 Cache, 1066 MHz FSB. Mochten jullie meer info nodig hebben om het probleem op te lossen hoor ik het graag van jullie.

Als het probleem ook opgelost kan worden zonder gebruik te maken van een update, dan hoor ik dat graag.

In ieder geval alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Fred

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Welke Windows heb je precies? Verder is het wel handig om de foutcode die je krijgt bij het bsod te achterhalen. Kies hiervoor 'Normaal opstarten' en druk meteen weer op F8. Als het goed is zie je daar ergens een optie 'Opnieuw opstarten na fout' oid, schakel deze uit en probeer opnieuw normaal te starten. Je bsod zou dan moeten blijven staan en mbv de foutcode kun je dan gerichter zoeken.

• Scarface30
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-11-2010
Hoi allemaal,

Heb de melding die ik steeds krijg opgeschreven:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use SAFE MODE to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical Information:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x00000000, 0x8BA12170, 0x00000000)

Collecting data for crash dump….

Initializing disk for crash dump….

Beginning dump of physical memory.

Dumping physical memory to disk: 100

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen? Stap voor stap a.u.b.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:02
STOP 0x0000008E - STOP 0x8E KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED ...
STOP 0x0000008E is a STOP code that displays on a Blue Screen of Death. STOP 0x0000008E errors are caused by memory issues, driver problems, ...

download memtest 86+ en boot vanaf usb of cd en kijk of er fouten in je geheugen zitten.
laat het een paar uur testen soms komen fouten nog na een paar passes van memtest.
anders kan het nog een driver zijn die problemen geeft volgens de stopcode.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee