Draadloos kloon van pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 08:27

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
De apparatuur waar het over gaat:

D-Link dir-655 router
Ubee Ziggo modem (22mbit/4mbit abo)
Samsung UE40C6800 TV
Laptop

De Ubee Ziggo modem is bedraad aangesloten op de router en TV is bedraad aangesloten op de router (beide met UTP kabel). De laptop is draadloos verbonden met de router.

Wat ik wil is Youtube filmpjes, uitzending gemist filmpjes, eigen filmpjes (geen HD), etcetera, vanaf mijn laptop draadloos op mijn TV weergeven.

Vroeger sloot ik mijn TV aan op mijn laptop en kloonde ik het scherm van mijn laptop op mijn TV. Dit deed ik bedraad. Dit wil ik niet meer (vanwege afstand laptop TV onder andere).

Nu wil ik dit draadloos doen. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik wil dus alles wat ik op mijn laptop scherm zie, ook kunnen zien op mijn TV. Het gaat dus niet om grote streams als HD content.

(Mijn TV heeft inderdaad een Youtube app en kan verschillende formaten film vanaf mijn pc (via DLNA) streamen, maar ik wil dus alles wat ik op mijn laptop kan weergeven, ook op mijn TV kunnen zien).

[ Voor 6% gewijzigd door Galois op 31-10-2010 10:30 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48
Volgens mij dient de ethernetaansluiting op samsung tv's alleen om dingen te streamen, niet om beeld rechtstreeks te klonen.

Hiervoor zul je toch via HDMI of andere beeldaansluitingen zoals VGA of S-video moeten werken. Eventueel zou wireless HDMI een optie zijn, maar ik weet niet hoe goed dat werkt en/of dat voldoet aan je eisen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thierry88 op 31-10-2010 10:33 . Reden: typefout en aanvulling ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 10:25

job

Galois schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:28:
Wat ik wil is Youtube filmpjes, uitzending gemist filmpjes, eigen filmpjes (geen HD), etcetera, vanaf mijn laptop draadloos op mijn TV weergeven.
Met de internet applicatie op je tv kan je een youtube app downloaden. Daarmee kan je probleemloos youtube filmpjes bekijken.
Eigen filmpjes (ook HD) kan je bekijken via de in je tv ingebouwde mediaplayer en pc share manager (te vinden op de samsung site). Blijft over uitzending gemist.. dat wordt even lastig, misschien dat iemand daar nog een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
job schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:34:
[...]

Met de internet applicatie op je tv kan je een youtube app downloaden. Daarmee kan je probleemloos youtube filmpjes bekijken.
Eigen filmpjes (ook HD) kan je bekijken via de in je tv ingebouwde mediaplayer en pc share manager (te vinden op de samsung site). Blijft over uitzending gemist.. dat wordt even lastig, misschien dat iemand daar nog een oplossing voor heeft.
Dat weet ik... (lees wat ik tussen haakjes onderaad geschreven heb).

Uitzending gemist is inderdaad een probleem... Is daar een oplossing voor?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 09:29

AzzKickah

06-CENSORED

Er bestaan van die apparaatjes die draadloos je TV-signaal kunnen versturen. De verzender knoop je aan de antenne-aansluiting in de muur, de ontvanger aan de antenne-aansluiting op de TV en voila.

Als die kastjes ook een S-Video aansluiting hebben kan het wellicht op die manier? Maar dan heb je dus alleen beeld, geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Moet kunnen met vlc:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16145
Code:
c:\Program\VideoLAN\VLC\vlc.exe screen:// :screen-fps=30 :screen-caching=100 :sout=#transcode{vcodec=mp1v,vb=2048,scale=1,acodec=mpga,ab=192,channels=2}:dupl ​icate{dst=std{access=http,mux=ts,dst=:1234}}

I actually managed to get screen capture image with this but no audio!
en hier zie je dat vc nog meer kan:

http://grok.lsu.edu/Article.aspx?articleId=14625

zelf nog niet geprobeerd. En ipv vlc als client kun je dus wellicht ook je tv gebruiken.

/Edit: nu effe geprobeerd, maar al 2x mijn router moeten rebooten omdat de bedraade pc het netwerk overbelast.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 31-10-2010 11:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Galois schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:35:
Dat weet ik... (lees wat ik tussen haakjes onderaad geschreven heb).
Ah.. dat stond er toen ik mijn reactie typte nog niet :)

Oke, het kan ook wel draadloos. En er zal ongetwijfeld iemand komen met een oplossing.
Maar wat jij wilt zou ik toch echt niet draadloos proberen, de bandbreedte is daardoor beperkt en het resultaat is bedroevend. Zeker op een Full HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
job schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:18:
[...]
Ah.. dat stond er toen ik mijn reactie typte nog niet :)

Oke, het kan ook wel draadloos. En er zal ongetwijfeld iemand komen met een oplossing.
Maar wat jij wilt zou ik toch echt niet draadloos proberen, de bandbreedte is daardoor beperkt en het resultaat is bedroevend. Zeker op een Full HD tv.
(hahaha, echt wel! Ik heb iets anders gewijzigd, niet dat wat tussen haakjes staat :-D)

Mijn laptop heeft (in het optimale geval) een 300 mbps verbinding met de router, dus 37,5 MB/s. Laten we zeggen dat hij hier een tiende van haalt (erg negatief) dan hebben we nog een kleine 4 MB/s wat bij een 10 GB film die twee uur duurt 1,4 MB/s vereist is...

En een bv uitzending gemist is maximaal een keer 500 kB/s?
Bovendien gaat het mij bij uitzendinggemist.nl niet om mooi beeld, maar om functioneel beeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Galois op 31-10-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dan ga je er vanuit dat er apparatuur is welke via je huidige wifi netwerk je beeld kloont. En dat is er volgens mij niet. Wel is er apparatuur welke de vga-output draadloos naar je tv kan transporteren, maar dat gaat niet via wifi.

En je maakt de fout de bandbreedte van de gecompresseerde stream in je berekening te gebruiken. Maar dat wil je niet, je wilt je beeld klonen.

Koop gewoon een mediaplayer welke je aan je tv hangt, of hang je laptop rechtstreeks met een kabeltje aan je tv. Je zal nu ongetwijfeld gaan roepen dat je dat niet wilt (vertel eens waarom niet :) ), maar het is eigenlijk veel gebruiksvriendelijker en niet eens zo duur.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 31-10-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
job schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:53:
Dan ga je er vanuit dat er apparatuur is welke via je huidige wifi netwerk je beeld kloont. En dat is er volgens mij niet. Wel is er apparatuur welke de vga-output draadloos naar je tv kan transporteren, maar dat gaat niet via wifi.

En je maakt de fout de bandbreedte van de gecompresseerde stream in je berekening te gebruiken. Maar dat wil je niet, je wilt je beeld klonen.

Koop gewoon een mediaplayer welke je aan je tv hangt, of hang je laptop rechtstreeks met een kabeltje aan je tv. Je zal nu ongetwijfeld gaan roepen dat je dat niet wilt (vertel eens waarom niet :) ), maar het is eigenlijk veel gebruiksvriendelijker en niet eens zo duur.
De oplossing is inderdaad de laptop via HDMI rechtstreeks aan de TV te koppelen (en je hebt gelijk hoor, het is een laptop en eenvoudig naar de TV te verplaatsen) en dan gewoon klonen zoals ik vroeger via composite deed.
Maar het is natuurlijk handiger als ik mijn laptop niet hoef te verplaatsen en geen kabeltjes moet inpluggen :-) Gewoon luiheid en gemak dient de mens.
(is het trouwens zo eenvoudig als hdmi uitgang van laptop gebruiken en hdmi ingang van TV en klaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drsfp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
Mocht je nog steeds op zoek zijn naar een mogelijkheid om streams draadloos naar Samsung TV te sturen, het is mij gelukt met TVersity: http://tversity.com/ Dit programma fungeert als een dlna/upnp server en is zichtbaar op de tv. Je kunt de url van een uitzending gemist invoeren en die wordt als video weergegeven op de tversity server.
Het werkt met een silverlight video en de transcodeer optie aan. YouTube etc. moet ook werken. Erg relaxt om uitzending gemist draadloos op je tv te kunnen kijken.

Succes!
Pagina: 1