Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
moederbord: evga p55 micro,
probleem: ik wil de kast modden :)

Ik heb alles al uitgebouwd. Maar de computer wil ik wel nog gebruiken tijdens mijn dremel werk aan de kast. Hoe kan ik nu de pc aan zetten zonder de kabels (powersw, resetsw, hdled) aangesloten te hebben op de knop van mijn kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Gewoon even in de manual opzoeken welke pinnen van de header voor de power-on zijn, en dan die 2 even met een schroevendraaier oid kortsluiten.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dralix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
zorgen dat je de twee pinnetjes op je moederbord die bij de powerswithc horen, eventjes met elkaar verbind, dus bijvoorbeeld met een metaal voorwerp zoals een schroevendraaier

edit: gjs was me net voor :P

[ Voor 8% gewijzigd door dralix op 31-10-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wake up on LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:08
Heb je ergens een oude (kapotte) kast? Dan kun je altijd daar nog even een power knop (incl. draadje) eruit slopen. Werkt net iets makkelijker dan met een schroevendraaier kort kortsluiting maken op de pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Erm, even een paar opties:

- Andere powerknop eraan of de huidige ook uit je kast bouwen.
- Wake up on keyboard is vaak ook een optie.
- Gewoon niet uitzetten ;)
- Automatic power on after power loss aanzetten in de bios en de stekker eruit trekken en weer erin doen als je 'm aan wil.
- Wake on lan, of wake on ring heb je ook nog dacht ik.
Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Tijdens dremelwerk komt er allerlei ijzervijlsel en rotzooi vrij. Eigenlijk zou je al niet moeten dremelen in een kast met spul er in dat uit staat, maar dat zou je op zich kunnen poetsen. Maar het ding ook aanzetten, zou ik niet doen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:57:
Tijdens dremelwerk komt er allerlei ijzervijlsel en rotzooi vrij. Eigenlijk zou je al niet moeten dremelen in een kast met spul er in dat uit staat, maar dat zou je op zich kunnen poetsen. Maar het ding ook aanzetten, zou ik niet doen.
Lezen blijft een "kunst" :P
freak-ish schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:38:
Ik heb alles al uitgebouwd. Maar de computer wil ik wel nog gebruiken tijdens mijn dremel werk aan de kast. Hoe kan ik nu de pc aan zetten zonder de kabels (powersw, resetsw, hdled) aangesloten te hebben op de knop van mijn kast?
Hij/zij heeft de hardware dus los op zijn/haar bureau liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Hij heeft zijn spullen los op bureau, alleen de aan uit knop van de kast is aangesloten.
Wake on keyboard I like, neem aan dat dat een bios instelling is.

Met betrekking tot de schroevendraaier, kun je dan niet kortsluiting maken?
Daarnaast leek het of ik alle connectors (power, reset, hd leds) moest aansluiten voordat de knop pas werkte.

Ik ga dadelijk eens stoeien met wake on keyboard (deze optie staat helaas niet in mijn bios)

[ Voor 5% gewijzigd door freak-ish op 31-10-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik zou hetzelfde doen als DiSiLLUSiON, jammer genoeg als ik dat wil doen dat m'n pa begint te zagen dat iemand z'n vinger in de draaiende ventilator stopt of ofdat er een kortsluiting wordt veroorzaakt...

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
gewoon de 2 pinnetjes van on/off heel even met elkaar vebinden (dat doet een knop ook)

[ Voor 5% gewijzigd door [Remmes] op 31-10-2010 15:03 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer ff op te zoeken of er ook een functie in de bios zit waarmee je de pc aan kan doen met het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Gewoon ergens een schakelaartje vandaan halen. Even kabaletjes maken van de pinnetjes naar de schakelaar en tadaa hij doet het.

Is een wat nettere oplossing dan een schroevendraaier tussen de pinnetjes proppen lijkt me :P

Erg makkelijk ik heb dit al een keer met een oude deurbel gedaan die ik nog had liggen :p werkt prima
Pagina: 1