Toon posts:

OCZ Vertex wordt niet herkend in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 11:48
Hallo,

Ik heb ineens een probleem gekregen met één van mijn OCZ Vertex SSD's.
Heb een RAID 0 opstelling met twee keer een Vertex 30 Gb.
Van het ene op andere moment wordt één van de SSD's niet meer herkend.
Pc start niet meer op en het BIOS ziet één van de SSD's ook niet meer.
Heb de RAID functie al uitgeschakeld en dan zie ik dat op SATA 2 niets wordt herkend.

Heeft iemand een manier om de SSD weer werkend te krijgen of is mijn SSD overleden?
Ik heb nog een factuur en garantie, moet ik een RMA opstarten. bij de winkel of OCZ?

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Goeie kans dat je SSD is overleden. RMA aanmaken kan via OCZ, maar is goedkoper (verzenden naar NL ipv taiwan) en sneller (denk ik) via je retailer.

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Je kan in dit geval het beste RMA aanvragen bij de (web)shop waar je de SSD heb gekocht. Wat je ook nog kan proberen is om de SSD in een andere pc te hangen en kijken of hij daar wel wordt gezien. In dat geval kan je Satapoort het begeven hebben.

• radial
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 21:31

radial

Watch out

Ben dus niet de enigste die vandaag met de OCZ Vertex het probleem heeft dat deze in de bios niet herkend wordt.

Op diverse systemen getest en overal het zelfde probleem. Gelijk maar RMA aangevraagd bij webshop waar die vandaan komt en maar kijken wat ervan komt.

Ben inderdaad bang dat de SSD is overleden zoals Mr Alfabet al zegt.

20xSF170s - ozo

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik had de hoop al opgegeven, weg RAID.
Had gelukkig nog een image dus pc functioneert weer maar dan zonder RAID.
Verschil merk je wel hoor :-(

RMA dus, ik hoop dat het goed komt.

Bedankt voor de input.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee