Toon posts:

Thuisnetwerk probleem Linksys WRT54GL 1.1

Pagina: 1
Acties:

• T.Struik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02-03-2018
Beste mede-Tweakers,

Ik was onlangs bij een kennis die problemen had om een nieuwe Asus laptop te verbinden met een thuisnetwerk. Dit thuisnetwerk wordt mogelijk gemaakt door een Linksys WRT54GL rev. 1.1. De Asus laptop (64-bit) van die kennis krijg ik met geen mogelijkheid verbonden met de router. Bij het proberen verbinding te maken (klikken op verbinden) geeft Windows gelijk de melding ''kan geen verbinding maken'', zoeken naar een oplossing.
Ik had zelf ook twee laptops mee een Dell XPS m1530 met Windows 7 32-bit en een Asus eee pc 901 met Windows xp 32-bit. Ook deze krijg ik niet verbonden met het netwerk, evenals mijn Nokia N86.

Het vreemde is dat er bij die kennis nog heel oude Acer laptop staat met een Linksys wifi dongle, wat ik ook doe deze laptop kan steeds verbinding maken met de router, maar de rest van de laptops/telefoon nietoverigens bedraad, utp, wel)?

Ik heb de beveiliging van de router uitgezet.
Ik heb de beveiliging op wpa
Ik heb de beveiliging op wpa2 personal geprobeerd
Ik heb alle kanalen geprobeerd van 11 t/m 1
Ik heb signaal mixed, b only, g only geprobeerd.
Ik heb de firmware ge-update naar de meest recente
SSID van router veranderd.
Wachtwoord van router veranderd
Router gereset door power-off (niet volledig gereset, d.m.v. rode knopje)
Modem gereset
De laptops gecontroleerd op automatisch op ip verkrijgen gecontroleerd.
Ik wil bijna nog zeggen dat ik op me kop heb gestaan maar dat nog net niet.

Het vreemde is dat na dit alles die oude Acer laptop met XP 32-bit en de Linksys wifi dongle keer op keer steeds maar weer kan verbinden en de overige laptops niet.
Graag zou ik die laptops en met name de kennis zijn nieuwe Asus laptop verbonden krijgen met het netwerk. Echter ben ik compleet inspiratieloos hoe ik die laptop verbonden krijg.
Ik hoopte dat er mensen met ideeen komen die ik nog kan nalopen om het geheel werkend te krijgen, mochten jullie nog vragen hebben stel ze graag!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
MAC adres beveiliging? Staat vaak in een apart menu, soms access control list genoemd.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Eens met wagenveld.
Wat je zou kunnen doen om dit te testen: Prik de Linksys-dongle in de andere laptops en probeer via deze dongle verbinding te maken.

Wat te proberen als het niet aan MAC-filter ligt: Router *helemaal* resetten en opnieuw configureren.

• T.Struik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02-03-2018
Bloodshot schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:14:
Eens met wagenveld.
Wat je zou kunnen doen om dit te testen: Prik de Linksys-dongle in de andere laptops en probeer via deze dongle verbinding te maken.

Wat te proberen als het niet aan MAC-filter ligt: Router *helemaal* resetten en opnieuw configureren.
Dat was het, bedankt voor jullie input!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee