Overklokken nuttig voor AMD X4 955?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo1984
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10-2021
Dag ervaren OC'ers.

Ikzelf ben een complete beginneling in het overklokken en zou er graag wat meer over komen te weten.

* Mijn eerste vraag naar jullie toe is of het effectief merkbaar is als je processor overclocked is? Merk je dit alleen in fps in games of ook in andere zaken zoals sneller RAR files openen etc ...

* Hoe moeilijk is het om te overclocken?

Ik heb volgend systeem:

- processor AMD Phenom II X4 955
- Koeler: Scyte Mugen 2
- Mobo: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
- Geheugen: 8GB OCZ platinum
- Videokaart: HD5870
- Bootschijf: Velociraptor 300GB
- Audiokaart: Razor AC-1 Gaming audio kaart

Groetjes
Geof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 18:34
Je doet er denk ik goed aan eerst dit door te lezen: Overclocking & Tweaking FAQ . Als je wat meer inzet getoond had en zelf al op onderzoek uit was gegaan had je waarschijnlijk na een paar minuten al antwoord op al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362831

Als je niks kan vinden, check ff of AMD Overdrive werkt. Als het werkt, zet dan de advanced mode aan bij options en zoek de maximale stable OC met een stressprogramma(gebruik zelf OCCT 3). Voltage zal denk ik rond de 1,45V kunnen zijn als je de koelpasta goed hebt aangebracht en de casefans een beetje goed hebt neergezet.

Ik merk trouwens 2 FPS verschil in low-res gamen (zelfde CPU op 3500 mhz met stock koeler en voltage), op high-res helemaal niks. Dat is wel met een GTX 275, jouw 5870 zal wat sneller worden gebottleneckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ligt er net aan welk spel je speelt, sommige spellen hangen heel zwaar aan je CPU en sommige juist alleen veel op je videokaart ;)

Verder is overclocken echt l33t Über pwned moeilijk, mocht dat je nog niet af schrikken lees dan ff de FAQ klikkerdeklik voordat je hier verder vragen gaat stellen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8