Toon posts:

2008 Foutmelding installatie

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-06 11:01
Ik heb hier een Acer Altos G330 server staan waar ik Server 2008 (niet R2 want daar zijn geen drivers voor de RAID-controller). Ik heb een MSDN account en heb hier 2008 vanaf gedownload maar tijdens de installatie krijg ik deze error:
Windows cannot open the required file D:\Sources\Install.wim... Error: 0x80070002
Veel gezocht en geprobeerd maar er is geen één oplossing die werkt

• Andere CD/DVD speler
• Branden op 1x speed
• Andere brand software
• Hele BIOS doorgepluist
• Partities op de harde schijven verwijderen
• De ISO drie keer opnieuw van de MSDN site gedownload

Alle opties die hier staan heb ik al geprobeerd.
http://keithelder.net/blo...-sources-install-wim.aspx

Om uit te sluiten dat het niet aan de DVD’s of de DVD speler lag heb ik een 4GB stick gehaald. Deze heb ik bootable gemaakt met Server 2008 erop. Maar nog steeds krijg ik deze foutmelding.

Daarna Server 2003 op een CD'tje gebrand en die installeert perfect.
Maar ik wil 2003 niet gebruiken omdat het al "oud" is. Bedoeling van de server is een DC + File + WSUS.

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-09 07:01
is je hardware wel ok :? begin eens met een memtest (www.memtest86.com)

A wise man's life is based around fuck you

• bobsquad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk zoals je ook al gevonden hebt op google ben je in het bezit van een verkeerde DVD (recovery CD) hierop staan geen installatie files. Je moet een installatie CD van 2008 hebben en dan zou je hem wel kunnen installeren.

• timskiej
Powershell schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:33:
is je hardware wel ok :? begin eens met een memtest (www.memtest86.com)
Thx, ga ik direct proberen.
Dat ik daar niet aan gedacht hebt.

Aan de harde schijven ligt het niet. Heb deze ook al vervangen door andere.

• timskiej
bobsqaud schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:35:
Waarschijnlijk zoals je ook al gevonden hebt op google ben je in het bezit van een verkeerde DVD (recovery CD) hierop staan geen installatie files. Je moet een installatie CD van 2008 hebben en dan zou je hem wel kunnen installeren.
Waarop baseer je dit?
Het is toch echt een installatie DVD en geen recovery.

• timskiej
Memtest heeft een avond gelopen maar vind geen fouten in het geheugen.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Kun je de install.wim uberhaupt lezen vanuit de Windows Setup? Is de D-drive wel toegankelijk (met Shift-F10 krijg je de command prompt)? Kun je de install.wim ook vanuit een ander systeem lezen/openen?

Dit soort foutmeldingen komt namelijk voornamelijk voor als boot.wim niet de juiste drivers bevat voor de SATA/SCSI/IDE controller waarop de CD/DVD speler is aangesloten. Daarom moet je met de command prompt verifieren of de CD/DVD drive uberhaupt te benaderen is.

Wat je kunt proberen is om de install.wim handmatig naar de harde schijf te imagen middels imagex en WinPE. Je zult dan wel de bootmgr en de bcd handmatig moeten aanmaken/kopieren. Gebruik voor deze handelingen de WAIK.

Een makkelijker alternatief is om de image deployment fase gewoon op een ander systeem te doen en dan het image naar de server te ghosten. Bootmgr en de bcd worden dan automatisch voor je aangemaakt en worden dus meegeghostet.

[Voor 43% gewijzigd door Trommelrem op 31-10-2010 11:08]

• timskiej
Trommelrem schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:35:
Kun je de install.wim uberhaupt lezen vanuit de Windows Setup? Is de D-drive wel toegankelijk (met Shift-F10 krijg je de command prompt)? Kun je de install.wim ook vanuit een ander systeem lezen/openen?

Dit soort foutmeldingen komt namelijk voornamelijk voor als boot.wim niet de juiste drivers bevat voor de SATA/SCSI/IDE controller waarop de CD/DVD speler is aangesloten. Daarom moet je met de command prompt verifieren of de CD/DVD drive uberhaupt te benaderen is.

Wat je kunt proberen is om de install.wim handmatig naar de harde schijf te imagen middels imagex en WinPE. Je zult dan wel de bootmgr en de bcd handmatig moeten aanmaken/kopieren. Gebruik voor deze handelingen de WAIK.

Een makkelijker alternatief is om de image deployment fase gewoon op een ander systeem te doen en dan het image naar de server te ghosten. Bootmgr en de bcd worden dan automatisch voor je aangemaakt en worden dus meegeghostet.
Ik heb zojuist even geprobeerd om hem onder VMware Workstation te installeren.
Maar hier krijg ik dezelfde foutmelding.

Goede tip om hem te ghosten maar gaat dit werken ivm de RAID drivers?

Maar omdat hij ook niet in VMware installeert zal het waarschijnlijk aan de image liggen en niet aan de hardware van mijn server.

• Zwelgje
heb je een download manager gebruikt om die iso te downloaden (of de ingebakken FTM van microsoft op msdn/technet)

download deze ISO eens en probeer het nog eens: http://www.microsoft.com/...8E933D5424&displaylang=en

2008 ISO (trial) :)

• timskiej
Powershell schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:22:
heb je een download manager gebruikt om die iso te downloaden (of de ingebakken FTM van microsoft op msdn/technet)

download deze ISO eens en probeer het nog eens: http://www.microsoft.com/...8E933D5424&displaylang=en

2008 ISO (trial) :)
Heb hem gedownload via de Download Manager van MSDN.
Ik ga het direct proberen :)

Ik heb al zoveel geprobeerd dat het alleen nog maar aan de ISO kan liggen.
Kan ik mijn key op de trial instellen als ik die geïnstalleerd heb :)

[Voor 14% gewijzigd door timskiej op 31-10-2010 11:26]

• Zwelgje
timskiej schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:25:
[...]

Heb hem gedownload via de Download Manager van MSDN.
Ik ga het direct proberen :)

Ik heb al zoveel geprobeerd dat het alleen nog maar aan de ISO kan liggen.
Kan ik mijn key op de trial instellen als ik die geïnstalleerd heb :)
jup, key kan op de trial gebruikt worden om een full version te verkrijgen :)

• Trommelrem
timskiej schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

Goede tip om hem te ghosten maar gaat dit werken ivm de RAID drivers?
Ja. Mits de drivers in de driverstore staan. Een image van Windows NT 6.x (Server 2008, R2, Vista, 7) heeft altijd alle services van de mass storage controllers op Boot staan en de mini-setup zet deze altijd weer uit op de huidige bootdevice na. Staat de driver niet in de driverstore dan kun je gewoon het image deployen en dism gebruiken om de driver handmatig toe te voegen en de service te enablen.
Maar omdat hij ook niet in VMware installeert zal het waarschijnlijk aan de image liggen en niet aan de hardware van mijn server.
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan ontbrekende drivers maar aan de iso.

[Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 31-10-2010 11:33]

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Waarom zet je de hele installatie niet op USB stick?
Gaat nog sneller ook. :)

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• timskiej
Trommelrem schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:32:
[...]

Ja. Mits de drivers in de driverstore staan. Een image van Windows NT 6.x (Server 2008, R2, Vista, 7) heeft altijd alle services van de mass storage controllers op Boot staan en de mini-setup zet deze altijd weer uit op de huidige bootdevice na. Staat de driver niet in de driverstore dan kun je gewoon het image deployen en dism gebruiken om de driver handmatig toe te voegen en de service te enablen.

[...]

Dan ligt het waarschijnlijk niet aan ontbrekende drivers maar aan de iso.
Bedankt ik ga toch eens kijken naar die deploy service. Klinkt wel handig :)

• timskiej
Derice schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:35:
Waarom zet je de hele installatie niet op USB stick?
Gaat nog sneller ook. :)
Lees mijn startpost eens :P dat heb ik namelijk al geprobeerd.
Toch bedankt ;)

[Voor 3% gewijzigd door timskiej op 31-10-2010 11:38]

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Sorry, 't is nog vroeg. :P

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:47

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je geprobeerd om de harddisk controller in de BIOS op "ATA" te zetten i.p.v. op AHCI?
Dat grapje heeft mij ook twee weken gekost :(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
Brahiewahiewa schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:07:
Heb je geprobeerd om de harddisk controller in de BIOS op "ATA" te zetten i.p.v. op AHCI?
heb hier anders een machine met de setting op AHCI en daar draait keurig 2008 met hyper-v op anders :?

• Trommelrem
Het is een server, dus waarschijnlijk zit er een RAID-5 controller in. Als NT 6.x niet boot in de AHCI modi dan kun je ook de AHCI service op Boot zetten na de image deployment fase. Dan boot Windows gewoon.

• timskiej
Ook al geprobeerd maar dat maakt niets uit :)

Inmiddels de trial ISO binnen en die werkt perfect :)
Bedankt voor deze tip. Nu kan ik eindelijk verder want hier ben ik al een paar dagen mee bezig :P

Edit
2008 draait op een nu op een RAID array :) Direct maar even 2008R2 Trial binnenhalen als die van MSDN niet lekker werken.

[Voor 12% gewijzigd door timskiej op 31-10-2010 14:50]

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-09 15:27
Bah Acer servers. Wij hebben er ook een paar staan omdat een pannenkoek ze zo lekker goedkoop vind. Gelukkig is hij daar op teruggekomen. 1 bak ellende die dingen en nog slechtere support van Acer.
Heb toch wel flink gelachen toen een eigenwijze collega eens Acer ging opbellen voor support. 2 uur entertainment voor ons en 2 uur van zijn leven verspild.

Newton's 3rd law of motion

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-09 15:40
-edit-
eerste denken... dan posten :X

[Voor 68% gewijzigd door Keiichi op 31-10-2010 17:01]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• timskiej
Razwer schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:57:
Bah Acer servers. Wij hebben er ook een paar staan omdat een pannenkoek ze zo lekker goedkoop vind. Gelukkig is hij daar op teruggekomen. 1 bak ellende die dingen en nog slechtere support van Acer.
Heb toch wel flink gelachen toen een eigenwijze collega eens Acer ging opbellen voor support. 2 uur entertainment voor ons en 2 uur van zijn leven verspild.
Heb twee van deze bakken ellende.
Gelukkig alleen maar voor de hobby omdat ik er ESXi een tijdje op heb gedraaid.
Koop je twee van deze bakken kun je niet eens fatsoenlijk je harde schijven erin zetten. Daar heb je weer een of andere HDD tray voor nodig dat er dus niet bij stond.etc

Maar dat is weer een andere discussie :P
Probleem lag niet bij Acer maar aan de MSDN ISO. Heb inmiddels ook R2 aan de praat :)

• Trommelrem
Razwer schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:57:
Van slechte apparatuur leer je wel om lekker vindingrijk problemen op te lossen. Omdat Acer letterlijk geen enkel goed product maakt heb ik wel geleerd om de meest vreemde problemen snel en goedkoop op te lossen. Zeker omdat de toch al slechte support van Acer na 13:00 uur al ophoudt. Als je na 13:00 uur belt dan wordt je server pas de volgende werkdag (!) gerepareerd.

Maargoed, de TS wil de server gebruiken als DC. Heroverweeg die keuze of zet een tweede DC neer, want een Acer server in een productie omgeving is inderdaad vragen om problemen.
timskiej schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Bedankt ik ga toch eens kijken naar die deploy service. Klinkt wel handig :)
Mocht je in de toekomst ooit problemen tegenkomen met ontbrekende drivers in de boot.wim van de Windows DVD, dan kun je ook WDS gebruiken. Het is veel makkelijker om drivers in een WDS toe te voegen dan om steeds een nieuwe DVD te branden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee