• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:53
Beste Tweakers,

Graag wil ik jullie kennis aanwenden om mijn probleem te kunnen oplossen. Ik heb recent een nieuwe pc gebouwd. Daar zou 8GB RAM inkomen, maar 4GB was DOA. Na RMA heb ik een nieuw setje gekregen. Deze zette ik vandaag erin, waarna de problemen begonnen. Fifa 11 gaf artefacts, schakelde over op een soort contrast weergave en crashte daarna compleet, Batman: AA gaf een 1kleurig scherm (overwegende kleur die vlak daarvoor getoond werd) en liep daarna vast.
Het nieuwe setje is er inmiddels weer uit.
Ik heb al een system restore geprobeerd, de Ati drivers gereinstalleerd, maar tot nu toe blijven de problemen, terwijl de pc perfect liep voordat ik het geheugen erin deed.

Heeft iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:29
Als je 2 verschillende soorten werkgeheugen heb, kan dat nogal eens storen, vanwege verschillende snelheid en latency's.
Heb je memtest+ al eens gedraaid?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Videokaart uitwisselen?
Alle onderdelen gaan uitwisselen of verwijderen. Bijv 1 geheugen proberen.
Videokaart driver verwijderen, dan driver cleaner software de resten verwijderen, dan nieuwe driver installeren.
Geheugen testen met memtest86 4.0 of hoger, is een bootable cd.

• Themba
Het zijn identieke setjes, dus verschillende snelheden en latency's zijn het niet. Ik zal met driver cleaner eens even goed schoonvegen en dan kijken of het wel weer werkt

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:06
het gaat om de club 3d 5850 super overclocked ? denk iK? artefact kunnen altijd wat te maken hebben met je videokaart, wel handig als we weten welke kaart.

Laden doe je met je zonnepanelen

• Themba
Inderdaad de club 3D 5850 OC edition. Driver cleaner hielp niet. Ik zie niet hoe een toevoeging van RAM mijn videokaart kan mollen. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om windows 7 opnieuw te moeten installeren.

Edit:
Enkele uren Memtest geeft geen foutmeldingen. Ik ga nu dan maar furmark proberen. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat er iets in de coredata van windows is gecrasht en dat dit alleen op te lossen is door een windows reinstall. Ik probeer nog even een repair, maar dat geef ik weinig kans

Edit:
Furmark loopt soepel. Misschien is DirectX corrupted, maar ik kan nergens vinden hoe dit te uninstallen is. Ik denk dat de snelste oplossing toch windows opnieuw installeren is. Weet iemand of je gamefiles van Steam op een tweede schijf kunt opslaan, zodat je niet alles opnieuw hoeft te downloaden en of savegames te hergebruiken zijn?

[ Voor 65% gewijzigd door Themba op 30-10-2010 22:04 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:04
Weet iemand of je gamefiles van Steam op een tweede schijf kunt opslaan, zodat je niet alles opnieuw hoeft te downloaden en of savegames te hergebruiken zijn?
ja, dat kan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien handig als je hem dan ook even op weg kan helpen hoe hij dat kan doen.

Verwijderd

Backup van je games maken op een andere schijf kan je doen door:

-Je hele *steamapps* map te kopieren, deze staat in je steam map.
-Of save games hier inbegrepen zijn zou ik zo niet weten.

*de hele map staat garant voor al je games*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 17:17 ]

Pagina: 1