[PHP] Print-versie van webpagina omzetten naar PDF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Voor een project voor mijn baas is er een print-versie van een persbericht gemaakt. Dit persbericht moet ook beschikbaar zijn in PDF-formaat voor bezoekers die de PDF versie willen bekijken.

Ik heb me al helemaal dood gezocht op Google en verschillende dingen uitgeprobeerd, maar de meeste werken totaal niet, zijn niet geschikt voor een webserver of hebben fouten in de opmaak en structuur van het document.

Al geprobeerd: web2pdf, html2ps/html2pdf

Het is de bedoeling straks dat het document opgeslagen kan worden op onze web server, ZONDER copyright notice van een of ander converteer programma. Uiteraard is er wel een budget voor dit, als het maar niet té duur word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uh installler gewoon cutepdf en print de pagina uit naat cutepdf

ow copright ? volgen mij niet gezien

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-10-2010 18:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149146

wat werkt er niet aan html2pdf? Gebruik dit zelf nu ook een tijdje, werkt prima. (pdf creator kun je aanpassen).
Of open het bestand en sla hem als pdf op met word 2007+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

HTML2PS/HTML2PDF is een erg fijne tool (Class) om webpagina's om te zetten naar PDF. Wat je kan doen is het persbericht apart opslaan als html file (of gebruik PHP om het dynamisch te maken) en deze vervolgens te converteren met HTML2PS. De standaard demo die bij de download zit is in dit geval al genoeg.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
Het zou kunnen dat ik dan gigantisch faal, want ik kreeg html2ps niet aan de gang :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35775

Ik zou zelf TCPDF gebruiken, dit is een regelijk simpele open source oplossing om met PHP PDF bestanden te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToySoldier1992
@ thioz; Die ziet er redelijk goed uit! Ga ik eens proberen, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 21:58
CutePDF is een virtuele printer, die geen copyright notice of wat voor grappen achter laat en gewoon de pagina, zoals die geprint zou zijn, opslaat als PDF. fish gaf deze tip en ik denk dat het de beste is voor dit eenmalige probleem.

Als dit dynamisch moet gebeuren, dan pas, lijkt iets als html2ps van belang.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Zend PDF heeft een redelijk relaxe API (begrijpelijker als die van php zelf als je het mij vraagt) en hoef je volgens mij geen php mods voor te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:17
Ik weet niet wat voor jullie een 'beetje' budget is, maar een blik werpen op PrinceXML is zeker de moeite waard. Dit is naar mijn mening het enige HTML -> PDF conversie programma dat écht goed werkt.
Pagina: 1