Toon posts:

dubbel/wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• messiah1994
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-04-2012
Beste Tweakers
Sinds kort heb ik een vervelend probleem, ik heb bij Alternate een nieuwe vga-kabel gekocht (deze) nu heb ik deze op mijn scherm aangesloten (die voorheen altijd perfect werkte) en ik merk meteen dat ik last heb van zogenaamde "ghost", alles wordt namelijk 2 keer afgebeeld (alle letters lijken een schaduw te hebben), nu vind ik dit wel erg irritant, op het internet heb ik echter weinig oplossingen kunnen vinden voor mijn probleem (zelf heb ik al de auto-functie van het scherm geprobeert, het mocht niet baten), zouden jullie me kunnen helpen? :/

Als het mocht helpen:
Graka: Clubman 3d gtx275
Scherm: Acer al1916w

Iemand een oplossing?

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Dus als ik het goed begrijp heb je het probleem sinds je een nieuwe kabel hebt gekocht? In dat geval zou ik toch eens een andere kabel gaan proberen

Desktop | Server | Laptop

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:26
Dat is het effect van een goedkope kabel waarbij er zogenaamde overspraak is over de kabels. Dit houd in dat de analoge signalen welke over de kabel lopen elkaar beinvloeden, dit uit zich vaak in een soort schaduwbeeld. Vaak krijg je dit bij langere kabels of kabels welke niet goed afgeschermd zijn.

Wat ook een oorzaak kan zijn is dat er een adapter of iets anders wat stoort in de buurt van de kabel ligt.

Probeer de kabel zo ver mogelijk van storingsbronnen neer te leggen, helpt dit niet dan zou een betere (of kortere) kabel het moeten oplossen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• messiah1994
oké zal morgen eens proberen verder te leggen van mogelijke "storingsbronnen" hoopte namelijk dat dit een softwareprobleem was.

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:56

Cheezus

Luiaard

Als je alleen een kabel hebt vervangen en sindsdien het probleem zich voor doet dan lijkt het me wel aan de kabel te liggen ja..

Als je ook drivers en andere dingen hebt geinstalleerd kun je eens kijken of er niet iets van ClearType aan staat, dit zorgt bij text voor wat wazige letters.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:29
Waarom sluit je de boel aan via vga? Een tft zou ik indien mogelijk altijd dmv dvi aansluiten.

[Voor 17% gewijzigd door job op 30-10-2010 21:00]

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-09 15:53
Ik zie dat de kabel 3 meter lang is en ik zie geen ferriet aan de kabel?
De kabel is mogelijk niet goed (of helemaal niet) afgeschermd of ontstoord.

My favorite programming language is solder.

• De_Hollander
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 27-09-2016
Mijn buurman had er ook last van, even de kabel van de monitor steviger aangedrukt, en het was weer prima.

i73770K / AsusP8Z77-M Pro /Corsair H100 / 2x8 gig corsair vengeance ddr3 1600/ 4 ter seagate/ Samsung F3 1TB / ssd 240gb samsung 840 evo / Corsair ATX 850 watt / Nvidia GTX 970

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het ziet er uit als een onafgeschermde goedkope rotkabel. (ervaring) een kabel met deze dikte heeft mijn eigelijk nooit goed resultaat gegeven. Ik weet het dikte is niet heilig maar er is domweg geen ruimte in de kabel voor fatsoenlijk afscherming.

Ik zou een betere kabel zoeken

en nee, het hoeft echt geen dure monster kabel oid te zijn dat is way overprized

Iperf

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die scherm heeft DVI, die kaart heeft DVI, idd WTF gebruik je dan een analoge kabel :?

In het beste geval zal het beeld vergelijkbaar zijn met de goedkoopste DVI kabel, maar in het slechtste geval krijg je dit...

Sterker nog, de kaart heeft geen native VGA uitgang, dus moet je via een adapter wat bij analoge signalen beeldkwaliteit nog meer aantast :o

Soittakaa Paranoid!

• messiah1994
Mijn scherm beschikt zeer zeker alleen over een vga-uitgang, mocht daarover een misverstand bestaan. ;) Ontopic: Zou het kunnen helpen als ik alu-papier rond de kabel zou doen?+ welke kabel zouden jullie me ter vervanging aanraden?

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Heb je al gekeken of ClearType aanstaat?
Voor een andere kabel zou ik op zoek gaan naar een echte vga kabel (met blauwe connectoren en ferriet), dan weet je tenminste zeker dat ie bedoelt is voor VGA signalen. Verder kun je aan de buitenkant niet veel over de kabel zeggen, maar een dikkere kabel zal over het algemeen beter zijn (dikkere aders, betere afscherming).

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 18:15
Brakke kabel dus, of die kabel is gewoon beschadigd of hij kan het de signalen niet aan.
Probeer diezelfde kabel eens op een andere pc//monitor weet je t gelijk.
Heb je niemand in de familie//kennissenkring met een oude pc op de zolder? Daar zit vaak nog wel een oude fatsoenlijke vga-kabel aan.
En waarom heb je eigenlijk een nieuwe kabel gekocht als je oude nog goed is?
Don`t fix it when it ain`t broken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je er al iemand anders naar laten kijken? Misschien heb je wel gewoon een bril nodig :+

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ha ha. Heel lollig :/

Als je geen ervaring hebt met de effecten van een brakke analoge aansluiting, graag niet posten...

On-topic:
Als DVI geen optie is (waarom koop je in vredesnaam een digitaal scherm zonder digitale aansluiting :? zeker gezien het gewoon als optie op deze scherm kan), moet je het doen met analoog.

Vervolgens is de vraag of het mis gaat bij de kabel of bij het verloopstuk. Heb je toevallig een andere videokaart (evt in andere PC) die een VGA connector heeft, en goede analoge beeldkwaliteit levert. Oudere Matrox kaarten zijn ideaal daarvoor, maar voorheen duurdere high-end ATi en nVidia kaarten vaak ook (muv de GF3, die was notoir slecht). Check met de kabel daarop. Als dat beter is, is je verloop gaar, of levert de kaart slechte output. Is het even slecht, dan ligt het aan je kabel.

Maar...

Hier valt weinig eer te behalen. Je zult met deze kaart (en nagenoeg alle andere hedendaagste mid/high-end kaarten) altijd met een verloopstuk moeten werken. Dat icm een analoog signaal is vragen om wazighied. In plaats van veel geld uit te geven voor een betere kabel, zou ik gewoon overwegen om deze monitor te verkopen aan iemand die een videokaart (of integrated video op mobo) gebruikt met native VGA connector en zelf een monitor te kopen met een fatsoenlijke digitale input. Low-end schermen als dit heb je al voor EUR 100, dus met de opbrengsten van de verkoop van je huidige scherm hoef je er niet veel aan kwijt te zijn.

Soittakaa Paranoid!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Nouja, je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Het gaat om een 19" breedbeeld TFT met (dus) een behoorlijk lage resolutie.
Ik geef je helemaal gelijk als het om een 24" monitor zou gaan maar op een 19" is er best een acceptabel signaal te krijgen met een fatsoenlijke kabel en een verloopje.
Probeer de kabel gewoon zo kort mogelijk te houden en zoek een degelijke VGA kabel en niet een '15-polige Sub-D connector met 15-aderige kabel die ook voor vga gebruikt zou kunnen worden'-kabel :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) formaat scherm doet er niets toe, het gaat om de resolutie.
2) ook op veel lagere resoluties kun je last krijgen van schaduwbeeld door slechte kabels. Lees topics van 10 jaar terug maar terug mbt 15" CRT's die met moeite 1024x768 aankonden en toch ranzig last hadden van slechte VGA kabels.

Op het werk hebben we 17" en 19" schermen met VGA en DVI in, maar een of andere genie bij inkoop heeft nieuwe desktops gescoord met VGA en Displayport. En aangezien actieve DP->DVI adapters duur zijn kreeg iedereen ongevraagd een downgrade van DVI naar VGA. Ondanks gebruik van vrij goede kabels was het aantal mensen wat klaagde over vermoeide ogen en RSI opeens veel groter...

Zelf heb ik het ook meegemaakt, binnen een dag hing er alsnog een actieve adapter aan :o

Dus niks overdrijven. Bovendien heeft TS zo te lezen last van wel meer dan een marginale verschuiving, maar is het echt onbruikbaar.

Edit:
Heb je het over de duivel, blijkt dat bij herinstall van m'n vastgelopen werkPC de DP->DVI adapter meegenomen is en ik weer op VGA zit :X

Ja, ook op 1280x1024 merk je dit :(

[Voor 9% gewijzigd door dion_b op 01-11-2010 14:19]

Soittakaa Paranoid!

• messiah1994
Oké heb mijn oude vga-kabel terug in gebruik genomen (beeld natuurlijk helemaal in orde), zal maar eens een nieuwe kabel gaan zoeken.
Vind het wel stom van Alternate dat ze zo'n brakke kabels verkopen :X
btw als iemand het wil weten de aluminium-papier terug werkte niet bespaar u eigen de moeite dus! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee