Logitech Z-5500 + X-fi Extreme Gamer = No go?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:16
Kheb net een Logitech Z-5500 gehaald en had al een X-fi Extremegamer.

Echter merk ik dat ik deze niet digitaal kan aansluiten aan de X-fi gamer.
Hij heeft een flexijack poort, maar blijkt dat deze niet 5.1 geluid digitaal kan sturen?

Kheb heel wat forums gelezen enz. en ben eerlijk gezegd de draad kwijt.

Wat ik wil is gewoon digitaal optisch via toslink aan kunnen sluiten, maar geen geluidskanalen enz. verliezen.
Dus gewoon 5.1 geluid kunnen krijgen uit de pc voor games en films etc.

Enig idee wat ik daarvoor nodig heb en of het uberhaupt mogelijk is met de Xtremegamer?

Kzag dat je zo'n adapter had dat in de flexijack gaat en een optische/ coax digitaal poort geeft, maar dat dit weer geen 5.1 alleen 2 kanaals audio ondersteunt. Erg zonde dus. Ook dat die X-fi chips niet goed 5.1 digitaal kunnen sturen ofzo. (Ben nog een noob in audio, but am learning :)).

Als ik een X-fi Titanium zou kopen waar wel standaard een optische toslink uitgang op zit, werkt deze dan wel goed met 5.1 digitaal audio?

Een boel vragen, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

Je hebt dan een kaart nodig met dolbi digital live.
Veel voorkomende vraag.
Als je er op zoekt, kun je wel wat toipics hierover vinden.

Verwijderd

Heb precies dezelfde set speakers en dezelfde geluidskaart en ik kan gewoon Dolby/DTS eruit krijgen hoor.

Enige verschil is, de control pod van de z-5500 doet de decodering en niet de geluidskaart.

boel is trouwens aangesloten met een optische kabel TOSLINK ---> Toslink 3.5mm.

http://www.allekabels.nl/.../1523/Optische-Kabel.html

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Er zit een verschil met Dolby Digital en/of DTS uit games of uit films krijgen. Films (of optische media) hebben een standaard track met daarop DTS dan wel Dolby Digital. Deze track kan gewoon door de geluidskaart als bitstream verstuurd worden naar een receiver of in dit geval de Z-5500. Dat kan elke geluidskaart, zelfs onboard.

Om DTS of Dolby Digital bij games te krijgen heb je Dolby Digital Live! dan wel DTS: Connect nodig. Deze codecs maken real-time of on-the-fly surround geluid. Dit omdat in games er geen standaard audiotrack kan zijn aangezien je zelf bepaald wat je doet, waar je heen loopt, etc.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.