Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 15:56
Aangezien de topic-titel een max aantal tekens toelaat is de titel eenigzins onduidelijk. Hieronder een uitgebreidere toelichting van mijn problemen met deze digitale HD-recorder van Samsung.

Hoewel de beeld en geluidskwaliteit van de recorder werkelijk top is en het opnemen erg fijn en prima werkt trad het eerste probleem al na 2 dagen op.

Regelmatig springt de ontvanger terug naar het ''eerste installatie'' scherm. Hier moet dan weer de taal, de frequentie van de provider en andere instellingen worden ingevuld. Dit hoort uiteraard maar één keer gedaan worden maar zoals gezegd hij springt vaak automatisch terug naar dit scherm. Bijna altijd is dit het geval als ik sochtends beneden kom en de tv aan wil zetten. Zoals in dit topic op het Ziggo-forum is te lezen ben ik niet de enige met dit mankement en zou Samsung werken aan het fix.

Nou is bovenstaand probleem hoogstends irritant om steeds de setup te moeten doorlopen maar echt dramatisch is dit nog niet. Wat wel in de buurt van dramatisch komt is het volgende probleem;

Sinds een korte week krijg ik de recorder namelijk helemaal niet meer aan. Wanneer ik hem nu aanzet kom ik het inmiddels welbekende setupscherm terecht. Wanneer ik deze voor de zoveelste keer heb doorlopen en het zoeken naar zenders de 100% heeft bereikt, krijg ik een ''even geduld'' scherm waarop hij tot in oneindigheid blijft staan. De recorder reageert dan nergens maar op (zowel afstandsbediening als op het apparaat zelf) en het enige dat ''helpt'' is het ding dmv de schakelaar achterop om te zetten en daardoor totaal uit te schakelen.

Laatstgenoemde probleem treed werkelijk uit het niets opt. Ik heb niets aan de instellingen of aan de opstelling van alle apparaten veranderd. ik vind het dan ook moeilijk om de oorzaak te vinden en vraag mij af wie of wat het (vooral 2e) probleem nou op kan lossen. Samsung, mijn tv-provider of ikzelf.

Iemand die bereid is met mij mee te denken en misschien met ideeen/suggesties te komen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je toevallig een 'energiebespaarder'? Zo`n kastje, dat alle stroom van je spullen afhaalt bij stand-by gebruik..

Mogelijk is de interne batterij van je box niet goed (opgeladen).

Ik zou `m aanmelden voor reparatie of eerst een update doen van de firmware?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nope, geen energiebespaar-kastje oid aangesloten. Alleen een stekkerdoos voor alle apparatuur die daar staat, maar goed, dat moet/zal geen donder uitmaken natuurlijk.

Toen de box nog wel door de setup kwam checkte die zelf op nieuwe updates en die waren er nog niet. (Laatste check was begin afgelopen week ongeveer.) Ook op de Samsung is nog niets mbt een update te vinden.

Ga er de komende dagen nog flink mee rommelen om hem weer aan de praat te krijgen en anders idd aanmelden voor reparatie/vervanging.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
offtopic:
Subtiel schopje.

Iemand anders misschien met een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145124

Zeer slechte handleiding. Je moet zelf alles uitvinden. Functies worden niet of nauwelijks uitgelegd.
Overweeg het apparaat te ruilen binnen de de termein dat dit kan.
Een product Samsung onwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Handleiding is inderdaad vrij matig/slecht hoewel veel ook wel voor zich spreekt moet ik zeggen dus daar zit (voor mij iig) niet het probleem.

Heb er de laatste dagen weer mee zitten klooien maar blijf tegen hetzelfde probleem/problemen aanlopen. Het apparaat omruilen voor een ander of een alternatief van een ander merk (Humax?) komt nou inderdaad wel dichtbij, helaas. Ik blijf het een mooi apparaat vinden namelijk. Mits die werkt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Met de laatste firmware-update werkt deze ontvanger weer perfect (zoals het hoort) _/-\o_
Geweldig beeld, beter dan mijn vorige (Humax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klinkt zwaar goed! Weet je toevallig ook van wanneer die update is?

Is die net uitgekomen of al een tijdje beschikbaar?

[ Voor 29% gewijzigd door JKratos op 13-12-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Er is een Firmware update versie gereed welke op dit moment wordt getest.
Zodra de tests zijn afgerond zal de Firmware via het betreffende ‘Operator Netwerk’ binnenkort automatisch gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Oke, klinkt veel belovend. mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? Misschien een bron? Heb gisteravond de Samsng weer eens aangeslingerd en kom nog steeds niet verder dankzij de twee eerder genoemde problemen maar ik kan wel zoeken naar nieuwe fimrware maar hij kon (nog) niets vinden.

Binnenkort nog een keer proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 10:05
Werkt je tuner inmiddels weer naar behoren? Zapt ie een beetje snel trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Laatst online: 25-05 12:51
Tweaker2000 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:02:
Werkt je tuner inmiddels weer naar behoren? Zapt ie een beetje snel trouwens?
Jij bent op iBood geweest he. Daar staat het volgende:

Volgens consumentenbond:

Opstarttijd vanuit stand-by
52 seconden

Zapsnelheid Gemiddelde zapsnelheid tot het televisiebeeld is verschenen.
2,8 seconden

Energieverbruik in aan-stand
17,9 watt

Energieverbruik in stand-by
0,6 watt

Ik ben heel benieuwd of het apparaat intussen een beetje bug-vrij is, maar voor 120 Euro kan ik dit speeltje niet laten liggen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowling Bob
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-12-2021
weet iemand of deze decoder oop geschikt is voor interactieve televisie van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Laatst online: 25-05 12:51
antwoord = nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bowling Bob schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:21:
weet iemand of deze decoder oop geschikt is voor interactieve televisie van Ziggo
Dat is nu geen keiharde nee meer, er schijnt een firmware update ontwikkelt te worden waarmee dat wel mogelijk wordt.

http://ziggo-gebruikers.n...php?p=378242&postcount=10

Overigens heeft deze Samsung een mooiere beeldweergave dan de Humax 5050C (ik heb ze naast elkaar staan en kan dus prima vergelijken) en is met de laatste firmware een volwaardig alternatief voor de 5050c geworden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Laatst online: 08:38
Afgelopen jaar heeft Samsung deze PVR flink doorontwikkeld om wat bugs eruit te halen. Hij werkt de laatste 6 maanden echt perfect. Het is fijn om te horen dat ze ook bezig zijn om hem geschikt te maken voor interactieve TV van Ziggo. Dan is hij echt compleet en hoop ik er nog jaren plezier van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35116

Vraagje voor de SMT-7140 bezitters; ik heb een analoge HDD recorder, die kan 1.5x versneld afspelen met geluid. Klinkt een beetje neurotisch, maar die feature wordt hier veel gebruikt.

Kent de SMT-7140 deze feature ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 00:56

Quan Vu

Hoi

Nee, niet mogelijk. Snel vooruit spoelen is uiteraard wel mogelijk.

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Sendak239 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:30:
Afgelopen jaar heeft Samsung deze PVR flink doorontwikkeld om wat bugs eruit te halen. Hij werkt de laatste 6 maanden echt perfect. Het is fijn om te horen dat ze ook bezig zijn om hem geschikt te maken voor interactieve TV van Ziggo. Dan is hij echt compleet en hoop ik er nog jaren plezier van te hebben.
Ik heb veel plezier van deze decoder, in vergelijking met de cisco's van Ziggo is deze qua bediening/interface veel sneller. Scrollen door de epg gaat als een zonnetje zonder haperingen. Het enigste wat mooi zou zijn, is dat Samsung/ziggo hem interactief zouden maken dan zou het in mijn optiek een droom apparaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:19
marcel23456 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:00:
[...]

Ik heb veel plezier van deze decoder, in vergelijking met de cisco's van Ziggo is deze qua bediening/interface veel sneller. Scrollen door de epg gaat als een zonnetje zonder haperingen. Het enigste wat mooi zou zijn, is dat Samsung/ziggo hem interactief zouden maken dan zou het in mijn optiek een droom apparaat zijn.
Ik heb vanuit Samsung begrepen dat ze daar druk mee bezig zijn en dat er ergens in mei een update gaat komen voor interactieve televisie.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-01 16:02

dere12

Kennis delen is goud waard!

Wij hebben al ruim 2 jaar deze Samsung PVR en zijn er erg tevreden over. Echter vanavond wilden we onze favoriete serie gaan kijken en bleek de hele 'bibliotheek' ineens leeg te zijn. Daar stonden een aantal films en series op die we nog niet hadden gezien dus we waren goed over de zeik! En dat is een understatement |:( :(

Heeft iemand anders ook deze ervaring gehad en enig idee wat het veroorzaakt? De schijf was nog lang niet vol!

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad
  • Laatst online: 29-04 17:45

mad

Geen problemen met deze decoder, ook bijna 2 jaar in bezit. Vandaag kregen we zelfs een update via Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mad schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:13:
Geen problemen met deze decoder, ook bijna 2 jaar in bezit. Vandaag kregen we zelfs een update via Ziggo!
Dat is de IA (inter_actieve) update die nu officieel is vrijgegeven. Ik heb er al een paar maanden mee mogen spelen en hoewel het allemaal niet flitsend gaat is het wel een welkome aanvulling. Je hebt wel een actieve netwerkverbinding nodig, bekabeld of via een bepaald type Wifi dongle.

Testing, one, two ...

Pagina: 1