Inlogscherm windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381434

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptop kan het inlogscherm van windows niet opstarten, ook in veilige modus niet. Hij start verder normaal op tot het moment dat je normaal het inlogscherm ziet, nu zie ik een zwart scherm. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Is er een mogelijkheid om systeemherstel te doen via bios ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Da's nogal lastig zeggen als je verder totaal geen info geeft over het type laptop. Heb je met een externe monitor trouwens hetzelfde, en al met de Fn+Fmon toetsen gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Opstarten met F8, VGA modus inschakelen / Enable VGA modus.

Wellicht dan even je videodrivers opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Hp 6735s laptop.. Fn+Fmon toetsen ? en waar moet ik VGA modus inschakelen? F8 werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb VGA niet in bios gevonden.. die overigens wel helemaal in kleur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Niet het bios,

F8 drukken nog voordat Windows start. Daar kies je voor VGA modus. Als je in Windows zit herinstalleer je je video drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:44
Ter info:
Met de Fn Fmon toetsen wordt de toetsencombinatie bedoelt waarmee je tussen je LCD monitor en een externe monitor kunt schakelen. De exacte combinatie is altijd lastig maar op de volgende foto is dat de fn toets (aan de linkerkant tussen de ctrl en de windows toets) en de F7 toets. foto
Deze toetsencombinatie moet je indrukken op het moment dat je normaal gesproken het inlogscherm zou zien. Mocht het niet de 1e keer werken wacht dan een paar tellen (max. 1 min) en probeer het nogmaals.

De 2e optie die hier wordt beschreven is om net voor dat windows opstart op F8 te drukken (lees: laptop aan, en vlak voordat de bios weggaat "als een gek" op F8 gaan zitten rammen :*)
Hierna kom een scherm zoals op onderstaand screenshot. Hier kun je er voor kiezen om alleen op te starten in de VGA modus. Vanaf daar zou je in staat moeten zijn om de drivers van je videokaart te verwijderen en op nieuw te installeren.
screenshot

tip: Als je kiest voor de VGA modus is de kans groot dat je met slechts 16 kleuren op een resolutie van 640x480 gaat werken, het beeld ziet er dus niet uit. Raak hiervan niet meteen in paniek, dit is normaal en wordt gefixt op het moment dat de drivers er weer op staan.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je hulp maar ik heb krijg nog steeds een zwart beeld te zien, ook in de VGA modus. De Fn toetsen ook geprobeerd maar helaas geen succes..

Edit: met systeemherstel in dat f8 menu is het gelukt!

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 381434 op 30-10-2010 16:11 ]

Pagina: 1