[Win7] Account verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb een computer waarbij ik mijn wachtwoord vergeten ben.
Het tooltje NT offline password changer heb ik gebruikt, na lang gegoogled te hebben.
Met dit tooltje heb ik mijn wachtwoord verwijderd, en het verborgen administrator account op actief gezet.
Pc opnieuw gestart, zie ik alleen Administrator staan. Ik wil met mijn standaard account weer aanmelden,
maar hij is verdwenen bij het aanmeldscherm.

Als administrator kan ik prima inloggen en alles wijzigen, en in het configuratie scherm (gebruikers beheer)
zie ik wel mijn account staan.

Moet ik het administrator account weer verbergen om te kunnen inloggen op mijn standaard account, of heb ik mijn standaard profiel naar de filistijnen geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Welke Windows gaat het over, en welke profielen zie je bij Gebruikersbeheer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Werkt het wel als je twee keer op Ctrl Alt Del drukt en het reguliere inlogscherm (ipv Welcome loginscherm) krijgt ?
En dan je gebruikersnaam invult ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:22:
Welke Windows gaat het over, en welke profielen zie je bij Gebruikersbeheer staan?
Windows 7 Home premium, bij gebruikersbeheer zie ik 2 accounts staan:
Mijn naam(dus mijn standaard account(met administrator rechten) en het administrator account.
Gast is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:26:
Werkt het wel als je twee keer op Ctrl Alt Del drukt en het reguliere inlogscherm (ipv Welcome loginscherm) krijgt ?
En dan je gebruikersnaam invult ?
Nee dat werkt niet.

En ik bedacht me net: Als ik een systeemherstel zou verrichten, dan zou mijn administrator account weer verborgen zijn toch en mijn standaard account weer als normaal zijn toch?
Dan zou hij weer om een wachtwoord vragen, zou ik het toolje in dat geval opnieuw moeten draaien en dan van het administrator account afblijven, of is dit geen geschikte oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Hoezo werkt dat niet ?
Dat zou, als je account in orde is, al sinds NT4 zo moeten werken.

Je hebt echter ook de mogelijkheid om accounts uit het welcome scherm te verbegen.
Kwestie van ff google doen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:02:
Hoezo werkt dat niet ?
Dat zou, als je account in orde is, al sinds NT4 zo moeten werken.

Je hebt echter ook de mogelijkheid om accounts uit het welcome scherm te verbegen.
Kwestie van ff google doen.
Sorry ik leg het verkeerd uit, er stond wel een blauwe knop onder met de tekst : andere gebruiker.
maar dan krijg ik nog geen toegang. Dus ja komt eigenlijk op het zelfde principe neer.

en anders moet ik mijn bestanden en spul backuppen, account verwijderen en dan weer een nieuwe aanmaken lijkt me. Wat er nu precies fout is gegaan weet ik ook niet :/ :|

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 13:20 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:06:
[...]

Sorry ik leg het verkeerd uit, er stond wel een blauwe knop onder met de tekst : andere gebruiker.
maar dan krijg ik nog geen toegang. Dus ja komt eigenlijk op het zelfde principe neer.

en anders moet ik mijn bestanden en spul backuppen, account verwijderen en dan weer een nieuwe aanmaken lijkt me.
ook niet als je een wachtwoord op de wachtwoordloze gebruiker zet?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

ook niet als je een wachtwoord op de wachtwoordloze gebruiker zet?
Dus ik moet als Administrator weer inloggen, via gebruikerbeheer het standaard inlogaccount van mij een wachtwoord erop zetten en kan kijken of ik kan inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Dus ik moet als Administrator weer inloggen, via gebruikerbeheer het standaard inlogaccount van mij een wachtwoord erop zetten en kan kijken of ik kan inloggen ?
Precies

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

Nobby

Nuts!

Of het administrator account weer uitschakelen met die linux bootcd van je nadat je een nieuw wachtwoord op je eigen account hebt gezet.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ik mag er toch van uit gaan dat je zelf in staat bent te checken of je account enabled is ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bedankt jongens. Het is gelukt.
Doormiddel van het administrator account in te schakelen en er een nieuw wachtwoord op te zetten doormiddel van gebruikersbeheer, kon ik weer prima inloggen.
Dus voordiegene die ooit dat tooltje gebruikt. Goed lezen!

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

8)7
Je kan bij other user gewoon je eigen username weer ingeven hoor.
Win7 laat alleen niet alle andere accounts zichtbaar/klikbaar staan zoals dat wel met het aanmeldscherm van XP was.
-

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1