Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 11:40
Hallo tweakers,

Ik heb sinds vandaag mijn 2de videokaart gekocht op tweakers het betreft een 250gts 1gb ( XFX ) Ik had hier al een van liggen dus ik wou SLI gaan proberen,

Dus ik helemaal trots de tnt kwam vanochtend bezorgen.. Ik die kaart inbouwen SLI bridge connecten en nu doet die het niet.. Helemaal geen beeld oid gebeurt helemaal niks, hier onder mijn specs

AMD Athlon 6000+ x2
4GB OCZ Gold ddr2
XFX Nforce 750a SLI MOBO
2x 500GB Western digital hdd ( Raid 0 )
700w Be quiet voeding
S-ata DVD speler
Windows 7 Ultimate 64x

Als ik iets vergeten ben hoor ik het wel het..Ik heb al op google rond gekeken maar daar stond iets over jumpers verzetten op het moederbord nou is mijn engels niet zo goed dus ik begrijp er niet zo heel erg veel van :(

Zou iemand die bekent is met dit probleem aub iets kunnen posten hier onder zit echt met de handen in het haar op dit moment,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Weet niet zeker of de 750 chipset het ook heeft, maar bij m'n 650 chipset zit er tussen de 2 PCI-e 16x sloten zo'n soort kaartje (weet ook niet hoe het anders te noemen) die ik van single naar multi moet omzetten voordat het onderste PCI-e slot werkt.

Verder, kun je natuurlijk ook een DOA hebben, probeer de kaart (die nieuwe) eens alleen te gebruiken en kijk of die dan wel beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarezone.com/upload/files/2008/08/7c23f93b72.jpg

Het betreft dit moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
'k Zie daar een heel groot jumperblok tussen de 2 PCI-e 16x sloten zitten, wat zegt de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
dat is juist het probleem die heb ik niet meer kunnen vinden ik heb het moederbord ongeveer 2 jaar geleden gekocht niet met de gedachte dat ik jumpers oid moest gaan verschuiven om SLI te kunnen draaien :( Heb om eerlijk te zijn ook niet gek veel verstand van SLI dus daarom mijn post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Kijk op de website van de fabrikant voor een PDF versie van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Hmm die kan ik niet vinden.. Ik heb gekeken op google en op www.xfxforce.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Hoe zit dat bij andere 750 mobos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

job

Een handleiding schijnen ze niet te hebben. Er moet wel een quickguide zijn.
Tussen de 2 pci-e poorten zit inderdaad een sli jumperblock.
via google vond ik deze tekst
Jumper blocks make an appearance in the slot stack, where XFX kicks it old-school with a manual SLI switch that controls PCIe lane routing. Switching from single-card to SLI mode involves popping four large jumper blocks, which really isn't a big deal since it's something you'll probably only have to do once. It would have been nice if XFX included a jumper pulling tool to make it easier to perform this bit of surgery while the board is still installed in a case, though.
Dat zou betekenen dat je de 4 jumpers los moet halen (onthoud wel even hoe ze er in zaten mochten ze later terug moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Dus alle 4 blokjes vewijderen van het MOBO ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja sorry, los halen wou ik zeggen.
Dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Okee ga ik dat ff proberen ik had al wel gelezen dat dat nog al een operatie moest zijn dus ff een tangetje zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Kijk even goed op het moederbord of maak een detailfoto, sommige jumpers moet je open/sluiten, bij andere moet je de positie veranderen, dus ipv de jumper op pin 1-2 deze op 2-3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dat zou ook nog kunnen. Ik vond de uitleg ook niet geweldig op die website.
Probeer het inderdaad eerst eens zonder die jumpers. en als dat niet werk zet je ze inderdaad allemaal 1 plekje opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Vaak staan manual's op de XFX site onder support :) Dan moet je inloggen, en je product registreren. Dan krijg je vaak toegang tot de manual's en quick guides. (Zo was het in ieder gevan bij mijn 780I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Na even gegoogled te hebben zag ik dat je die jumpers van 1-2 naar 2-3 moet verplaatsen maar er werd ook nog aangeraden het bios eerst te upgraden om SLI mogelijk te maken. Dus ik denk dat je eerst even met 1 videokaart erin je bios moet upgraden naar de laatste versie en vervolgens dan 2de kaart erin. Let er dan wel op dat voor je die jumpers om zet eerst je bios met 1 kaart upgraded want als die al op 2-3 staan werkt 1 kaart weer niet.

Overigens die jumpertjes kan je beter niet met een tang aan gaan knoeien want de kans bestaat dat je dan die pinnetjes ombuigt. Beter is met je nagels die voorzichtig eruit te trekken want meestal zit er vlak onder het kopje een inkeping waar je je nagel gemakkelijk in kan duwen.

[ Voor 24% gewijzigd door Roel1966 op 30-10-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Hmm njah ik heb het werkend op dit moment.. Nu net pas.. Alleen nu heb ik het volgende probleem de 2 kaarten worden gevonden in de bios staat SLI ook aan.. Maar als ik aan het gamen ben..dan begint het beeld te flikkeren dit heb ik met de volgende 2 games

World of Warcraft
Call of Duty MW2

Nou weet ik dat World of Warcraft geen of weinig SLI ondersteuing heeft maar COD Zou dit toch moeten hebben ? Tevens als ik World of Warcraft in Windowed mode ( Full screen ) Speel is er niks aan de hand..

Iemand enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nieuwe drivers kan dat probleem oplossen.

Wellicht ook leuk om het voor toekomstige lezers aan te geven hoe je sli aan de praat hebt gekregen :).

[ Voor 58% gewijzigd door job op 30-10-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Het was dus inderdaad jumpers van 1-2 en 2-3 verplaatsen is echt kei simpel als je er achteraf bij na denkt hier voor is absoluut geen technische kennis voor nodig zoals ik dacht :P Maar goed ik ben dus nu ff de driver aan het installeren en kijken of dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Ik heb net de driver geinstalleerd van de videokaart ( Opnieuw ) en de laatste en het beeld flikkert nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Dus iemand nog enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 13:01

empy

Rijdt rondjes

Flikkert ie in een bepaalde kleur? dat je groene lijnen ofzo in beeld kreeg? Dat had ik namelijk met zo'n flexibele sli connector van Asus, zodra mijn kaarten moesten gaan renderen in SLi, kreeg ik strepen, met een andere brug had ik het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Ik heb idd 2 flexibele bruggen een van xfx en een van MSI en daar doen ze het alle 2 mee het is een heel appart probleem kan je die SLI bridges in 1 formaat krijgen of zijn ze er ook kleiner en groter ? want ik heb nog een vaste zeg maar een stevige bridge alleen die past niet ? :s
Pagina: 1