Harde schijf compleet verdwenen, virus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb het volgende probleem: omdat ik geen wekker meer heb, liet ik mijn ASUS N71Q laptop de hele nacht aanstaan om me te wekken.

Helaas werd ik niet gewekt en zag ik een opstartscherm: "NO BOOT MEDIA COULD BE FOUND".

Ik heb dan UBUNTU proberen op te starten om te kijken of er iets was aan mijn moederbord, UBUNTU leek perfect te werken, maar ik kon helaas niet meer aan mijn hard disk waarop windows 7 en al mijn belangrijke werkbestanden op stonden.

Ik heb de harddisk eruit gehaald en gekeken of ik via mijn PC toegang zou kunnen krijgen tot die harddisk. Helaas heeft die PC die harddisk niet kunnen vinden in zijn BIOS en eenmaal op windows XP heb ik ook die harde schijf niet kunnen terugvinden.

Als ik hem in zijn sata poort en voeding gestoken heb, hoor ik ook niets meer draaien, misschien is dit nieuwe harde schijftechnologie, wie weet?

Dus de harde schijf draait niet, en er is geen andere mogelijkheid om er binnen te geraken. Kan een virus tijdens de nacht binnengeslopen zijn en mijn harde schijf kapot gemaakt hebben of moet ik ervan uitgaan dat mijn harde schijf hardwarematig kapot gegaan is? Indien het tweede geval, is er recuperatie mogelijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom denk je dat dit een virus is? Die HDD lijkt gewoon defect als hij niet eens meer opspint.
Het makkelijkst zal zijn de HDD vervangen en je backup terugzetten, waarschijnlijk zal het vrij kostbaar zijn om hier nog data vanaf te plukken, als het uberhaupt nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als de schijf al niet meer opspint zou ie wel eens naar de eeuwige jachtvelden kunnen zijn. Je hebt niet vermeld wat voor merk het is (altijd zoveel mogelijk informatie geven - we zijn niet helderziend). Als het een merk is waarvan de fabrikant diagnostische utilities op hun site hebben staan kun je die evt. nog proberen maar al te veel hoop zou ik niet hebben. Als ie nog in de garantie zit kun je hem insturen waarbij je waarschijnlijk alleen een nieuwe schijf zult krijgen en geen datarecovery alhoewel het nooit kwaad kan om te informeren of men daar wel een (eventueel betaalde en betaalbare) optie voor biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je evt. zelf pogingen wilt wagen om data van de schijf te halen kun je op deze site veel informatie vinden met links naar video's waarin de eigenaar van de site heel veel nuttige informatie geeft over datarecovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vermoedelijk is de pcb van je harddisk kapot en dit is in principe wel te vervangen, echter zou je dan een exact hetzelfde type pcb moeten kunnen uithalen. Het daadwerkelijke vervangen hiervan kan je bekijken via youtube waar meerdere filmpjes van staan met uitleg. Echter ik denk dat de prijs voor zo'n nieuw pcb niet opweegt tegen een nieuwe harddisk te kopen en het af hangt van hoe belangrijk de data op de kapotte schijf voor je is.

Hier een voorbeeld van het vervangen van een pcb waarbij je ook nog kan proberen een gelijke harddisk uit te halen en dan tijdelijk dat pcbboardje te vervangen, data eraf halen en weer ombouwen.

YouTube: DIY Data Recovery - Maxtor Hard Drive PCB Swap

[ Voor 27% gewijzigd door Roel1966 op 30-10-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:47

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Houd wel in je achterhoofd dat een pcb verwisselen niet altijd zal werken, ik heb dat zelf vaak gehad dat het helemaal geen zin heeft. Als je garantie hebt zal ik er niet mee gaan rommelen, ik heb via RMA altijd de mogelijkheid gehad om de data die nog te redden viel, terug te krijgen (mits je natuurlijk geen enkele vorm van garantie meer hebt)
Pagina: 1