Toon posts:

hoe kan ik nou precies internet delen?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een hub voor al het gemak en 2 netwerkkaarten, maar nou weet ik verder niet wat ik moet, moet ik op de 2 comp nou precies het zelfde ip invoeren(zal wel 192.168.0.2 zijn) maar toch en wat met die gateway en die dns allemaal plz help!!!!!!!!!!
En heb ik trouwens nog een proggie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Kan je misschien eerst even zeggen voor hoeveel pc's dit netwerk moet dienen ?
indien je 'maar' 2 pc's hebt is het overbodig om een HUB te installeren.

zet in je 1ste pc (met internet) 2 netwerkkaarten (voor ADSL en kabel modems) en in de andere pc, 1 netwerkkaart. Verbind beide pc's met een
crossoverkabel (UTP), en je ADSL- of kabelmodem sluit je met een gewone UTP kabel aan op je andere (nog vrije) netwerkkaart op pc1.

Indien je een 56k modem gebruikt heb je in pc1 maar 1 netwerkkaart nodig.
daarna zet je op PC1 (pc met internetaansluiting)
IP= 192.168.0.1
Subnetmask = 255.255.255.0

op je 2de PC2 zet je :
IP = 192.168.0.2
Subnetmask = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.0.1
Dns server = "Naam van PC1"
Domein = "Werkgroep van je netwerk"
DNS IP = 192.168.0.1

En op beide pc's dezelfde werkgroep ...

Als programma gebruik ik Winproxy en dit werkt perfect.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een woord: Sygate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:02
zoek maar even..

het is te ingewikkeld om alles hier uit te leggen, (ik zie aan je vraag dat je een newbie bent) er zijn gewoon een aantal dingen die je moet weten.

Misschien is het beter om eens te kijken naar iemand die het wel kan, of gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:05
Op Tuesday 13 March 2001 23:17 schreef Procyon for life het volgende:

Misschien is het beter om eens te kijken naar iemand die het wel kan, of gedaan heeft.
nou ik vind anders dat skeletonman het aardig heeft uitgelegd...echt meer hoef je haast niet te weten...

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, ik had eerst ook gewoon alles zonder hub maar dat liep nou niet allemaal fantastisch dus nou wou ik het eens met een hub proberen.
En ja ik weet het is gaar voor 2 pc maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een NetwerkNewbie vraag:

Voor wat is Sygate, Winproxy, WinGate, WinRoute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:00 schreef Shivan Kishan het volgende:

Nog een newbie vraag:

Waarom geeft mijn Windhoos altijd blauwe schermen :?:?:?:?:? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--BoBo--
Thanks, dat heeft me nou echt veel geholpen!:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:16 schreef Shivan Kishan het volgende:
--BoBo--
Thanks, dat heeft me nou echt veel geholpen!:r
Oke oke, niet zo opgefokt hoor!!
Blijf erbij dat je dit ook zelf wel uit had kunnen zoeken.
Op Wednesday 14 March 2001 03:00 schreef Shivan Kishan het volgende:

Allemaal om je internet te delen (Winproxy heeft nog wat meer functies maar die ga ik niet uitleggen)
Happy now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, Thanks
No Hard feelings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:27 schreef Shivan Kishan het volgende:
Ah, Thanks
No Hard feelings ;)
Wil je ook je i-net delen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Misschien niet helemaal 'on-topic', maar OK. Ik deel mijn internetverbinding met 1 andere PC d.m.v. een cross-kabel. Ik gebruik alleen TCP/IP naar het bovenstaande voorbeeld. Ik gebruik GEEN hulpproggie als Winroute of Sygate, maar gewoon de InternetShare-mogelijkheid van Windows. Op beide PC's werkt Internet altijd prima. Maar.... kan iemand mij vertellen hoe het toch zou kunnen komen dat het altijd uiterst onvoorspelbaar is of ik in (dezelfde) werkgroep beide PC's wel zie. Zoeken (naar computers) lukt soms, pingen altijd, en internetten ook. Maar bestanden en mappen delen, en printen, da's vaak een probleem. Onvoorspelbaar dus. NETBEUI installeren lost alles op, maar het moet zonder kunnen. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:44 schreef raamfluiter het volgende:
Misschien niet helemaal 'on-topic', maar OK. Ik deel mijn internetverbinding met 1 andere PC d.m.v. een cross-kabel. Ik gebruik alleen TCP/IP naar het bovenstaande voorbeeld. Ik gebruik GEEN hulpproggie als Winroute of Sygate, maar gewoon de InternetShare-mogelijkheid van Windows. Op beide PC's werkt Internet altijd prima. Maar.... kan iemand mij vertellen hoe het toch zou kunnen komen dat het altijd uiterst onvoorspelbaar is of ik in (dezelfde) werkgroep beide PC's wel zie. Zoeken (naar computers) lukt soms, pingen altijd, en internetten ook. Maar bestanden en mappen delen, en printen, da's vaak een probleem. Onvoorspelbaar dus. NETBEUI installeren lost alles op, maar het moet zonder kunnen. Ideeën?
Volgens mij geef je het antwoord zelf al: Netbeui
En waarom ie het zonder doet weet ik niet, maar wat is er mis met netbeui :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook I-net delen en ik lees veel op Got, maar er staat nooit bij wat die programma's doen, dus ik vroeg het maar ff.
Ik weet ook niet of ik een firewall of proxy ofzo moet. Maar ik zoek het rustig uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raamfluiter
  • Laatst online: 07-07-2017
OK Droeftoeter. Met Netbeui is niks mis. Toch zou ik dus graag begrijpen waarom TCP/IP bij mij niet genoeg is, terwijl het dat wel zou moeten zijn. Maar veel erger: ik las laatst in de Headlines dat toekomstige Windows versies Netbeui niet -standaard- meer aan boord zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:49 schreef Shivan Kishan het volgende:
Ik wil ook I-net delen en ik lees veel op Got, maar er staat nooit bij wat die programma's doen, dus ik vroeg het maar ff.
Ik weet ook niet of ik een firewall of proxy ofzo moet. Maar ik zoek het rustig uit !
Ik raad freesco aan. Regel ergens een 486 of hoger met alleen maar twee netwerkkaarten en een floppydrive (videokaart is ook handig anders piept ie zo) en tada je hebt een router. Kan je met tig pc's op i-net, en er zit een hele goede firewall in. En een proxy, tja is niet echt nodig voor de thuisgebruiker.
Kijk op http://www.freesco.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Hier sluit ik me helemaal bij aan... Het is goedkoop, het is zeer veilig, je leert een stuk meer van netwerken/internet en je kunt er met een hub zoveel PC's op aansluiten als je wilt!

suc6

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 03:44 schreef raamfluiter het volgende:
Misschien niet helemaal 'on-topic', maar OK. Ik deel mijn internetverbinding met 1 andere PC d.m.v. een cross-kabel. Ik gebruik alleen TCP/IP naar het bovenstaande voorbeeld. Ik gebruik GEEN hulpproggie als Winroute of Sygate, maar gewoon de InternetShare-mogelijkheid van Windows. Op beide PC's werkt Internet altijd prima. Maar.... kan iemand mij vertellen hoe het toch zou kunnen komen dat het altijd uiterst onvoorspelbaar is of ik in (dezelfde) werkgroep beide PC's wel zie. Zoeken (naar computers) lukt soms, pingen altijd, en internetten ook. Maar bestanden en mappen delen, en printen, da's vaak een probleem. Onvoorspelbaar dus. NETBEUI installeren lost alles op, maar het moet zonder kunnen. Ideen?
Ik heb hetzelfde als jij en dat werkt inderdaad perfect, wat je vraag betreft 'heb je bestanden en printers delen' aangeschakeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

TJONGE....

Zoek eens man, er zijn hier al meer dan 1000 topics over geweest!

|:(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 17:58
hmm niet okm een of ander, maar BEGRIP is er weinig, ok, die vraag is mischien al eerder gesteld, ejn ja waarschijnlijk zou hij er met de zoekopdracht ook wel achter gekoemen zijn, maar kom op, waar is het tweaker gevoel..??

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requirements van FreeSCO.
Modem(s). Beware of winmodems, they will not work with FREESCO. If you have old 386/486 computer w/o FIFO'ed COM ports it's recommended to use internal modems as they come with built-in fast FIFO'ed port.
Nu heb ik een Kabelmodem van Casema:r Demos-Baggerding
Kan ik dan ook freeSCO nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 04:34 schreef Shivan Kishan het volgende:
Requirements van FreeSCO.
[..]

Nu heb ik een Kabelmodem van Casema:r Demos-Baggerding
Kan ik dan ook freeSCO nog gebruiken?
Met dat Demos geval via de compoort gaat dat erg goed. Ik heb hem daarmee (als enige van de floppyrouters) in 1 keer goed aan de praat gekregen.
Heb ik ook een tijdje gedraait. Nu heb ik een com21 gekregen en dan kan freesco niet meer vanwege pppoe protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

* jelmervos heeft ook een Freesco bak

Met DHCP server in Freesco is het helemaal simpel, dan hoef je onder Windows niks meer intestellen met DNS/GATEWAY/IP enzo, dit doet de Freesco machine voor jou. Is makkelijk als er vaak een PC bij komt, die hoeft dan alleen maar een UTP kabel in de hub te stoppen en hij kan internetten zonder ook maar iets in te stellen :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1