Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Barcodes controleren voor evenement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Binnenkort gaan we voor een evenement online kaarten verkopen. Mensen die zo'n e-ticket kopen, krijgen een e-mail met daarin een barcode. Deze wordt vervolgens bij de ingang van het evenement gecheckt.

Na lang zoeken kwam ik gisteren een excel bestandje tegen waarin ik de cijfercodes kan laden en vervolgens kan checken met een scanner. Het bestand bevat 2 functies, namelijk:

- Controleren of de gescande barcode aanwezig is in de database, zo ja; groen veld, zo niet; rood veld.
- Controle op dubbele invoer (om kopiëren tegen te gaan)

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een stukje software dat deze functies kan uitvoeren, zonder dat daar excel aan te pas hoeft te komen. Op internet kom ik heel veel tegen over barcodes maken, kassa systemen of product inventarisatie, maar niets voor evenementen. Ook hier op tweakers ben ik de oplossing nog niet tegen gekomen.

Is er misschien iemand die een stukje software kent, of zijn er mensen die een simpel stukje software kunnen schrijven (wel tegen betaling natuurlijk :) )?

Welk platform is overigens het beste aan te raden? Windows/linux of..? De hardware moet ook nog aangeschaft worden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit lijkt me niet zo zeer een Excel- maar een algemeen softwarevraagstuk. Ik verplaats je topic even.

Officesuites en -software > Client Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Vertel eens wat meer.. hoeveel tickets gaat het om ? Moet je nog controle voor dubbele tickets ?
Hoe dan ook zou ik zoiets niet middels een excel sheet doen maar gewoon via een database. (Desnoods access, maar eerder iets als MySQL).

Het schijven van zoiets is natuurlijk ook afhankelijk van de hardware die je wilt gebruiken.. hoeveel scanners ? Draadloze scanners of via een aangesloten systeem ? Moet dit realtime ? enz enz..

Ik denk dat met iets ontwikkelen je in een paar uutjes klaar bent maar de kosten zitten hem voornamelijk in de gekozen hardware.

Als voorbeeld, de handscanners bij de ETOS, het schrijven van de frontend webinterface en het verwerken van barcodes had ik in 16 uurtjes af (zit wel wat meer functionaliteit in dan alleen hetscannen van barcodes). de achterliggende database met verwerking kan je heel simpel houden.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 30-10-2010 15:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Iets meer informatie zou prettig zijn: wat voor soort evenement is het, wat is de doelgroep en wat zijn de verwachte bezoekersaantallen? Dit i.v.m. met bijvoorbeeld niet scanbare e-tickets wat een hoop "onverwacht" handwerk kan gaan opleveren. Bovenstaande is een ervaring met een aantal dance-events waar een hoop e-tickets niet scanbaar bleken en de organisatie hierop met moeite kon anticiperen.

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een evenement (tentfeest, doelgroep 16-35 jaar) waarvoor we maximaal 1000 kaarten verkopen. Voorheen werd dit alleen via vaste verkooppunten gedaan, maar dit willen we nu uitbreiden met een internet applicatie.

De kaarten worden verkocht via een component in Joomla (DTregister), waarbij alle verkochte tickets dus automatisch in een MySQL database worden opgeslagen. Deze tabel kan ik eventueel exporteren naar een extern programma. Iedereen die een ticket koopt ontvangt een mail met daarin een unieke code, welke ook als barcode afgedrukt is. Dit wordt in principe mijn eerste beveiliging, mocht het niet lukken om de barcode te lezen om welke reden dan ook, dan kunnen de nummers eventueel ook handmatig gecontroleerd worden. (naam + nummer + id bewijs)

Het is de bedoeling dat ik een standaard handscanner (met kabel ivm kosten) aan ga sluiten op een laptop. Momenteel gaat het dan ook slechts om 1 scanner, ik weet niet of de software anders is als ik meerdere draadloze scanners besluit te gebruiken?

Controle voor dubbele tickets moet er inderdaad ook in zitten, ik wil fraude zoveel mogelijk uitsluiten. Maar volgens mij is het al vrij moeilijk om te frauderen als dubbele tickets niet mogelijk zijn...

Gasten komen aan de deur, geven hun ticket af, deze wordt gescand en er verschijnt een melding of de toegangscode goed of fout is.

Overigens is er op de locatie geen internetverbinding aanwezig. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, just ask :)

Verwijderd

Topicstarter
anybody..?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:51

Rmg

Waarom draai je op die laptop geen mysql, php en een webserver. Kopieer je de database gewoon over.

die (goedkope) handscanners zijn meestal keyboard emulators die gewoon toetsaanslagen doen + een enter oid.

Een invoer form op de site dus. php script erachter welke checkt of de code in de database is voorkomt, dan een check doet in een log tabel of de code al eerder is gesubmit, zo nee schrijf een record in in de log en laat een groen plaatje zien en komt ie al voor laat je zien hoelaat en een rood plaatje oid.. vrij simpel lijkt me. 1000 unieke codes kan je zelfs nog wel met platte files doen als je dat echt wilt
Pagina: 1