Toon posts:

Microsoft Outlook 2003 maakt geen hyperlinks

Pagina: 1
Acties:

• Alcje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-08 00:40
Ik zit met een probleem. Aangezien ik altijd windows mail gebruikte en nu over ben gegeaan op windows 7 64 bit, waar windows mail echt niet aan de gang te krijgen is. Ben ik over gestapt op Outlook.

Na veel klooien heb ik eindelijk me mails er weer in etc.

Maar ik kwam wel achter iets vreemds.

Normaal in windows mail als ik een website tikte, of een mail adres bijv www.tweakers.net dan maakte het mail programma er automatish een link van. Zodat de ontvanger op de link kan klikken en gelijk naar de website gaat.

Bij outlook gebeurt mij dit niet. Ik heb me rot zitten zoeken maar kan niks vinden.

Ik gebruik de 2003 versie van outlook.

Iemand weet waarom hij dit niet automatish doet en hoe ik het voor elkaar krijg dat hij het wel doet?

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:37
Als je plaintext emails tikt zal er nooit een hyperlink gemaakt worden. Kijk eens of je je mailtjes op html kan zetten.

• Alcje
Hij staat op html. in de mail.

Mijn vader gebruikt 2007. bij hem gebeurt dat wel automatish.

ZOu dat aan 2003 liggen? Heb nu niet echt de behoefte om weer 2007 te gaan kopen.

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
vziw moet dan wel Word as email editor ingesteld zijn.
Is deze wel geinstalleerd, want dat is dan al als default zo ingestelt.

• Alcje
Word is ook geinstalleerd ja.

Waar en hoe kan ik dit instellen wat je zegt?

• DUX
  • Laatst online: 00:01

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je moet kijken bij autocorrectieopties, daar staat dat Word van een URL een klikbaar iets maakt (en blauw). Het is juist een van de dingen die meteen aanpas op een nieuwe installatie van Word.

Overigens is het volgens mij ook zo dat Outlook het bij het ontvangen van datzelfde mailtje wat je nu probeert te tikken wel er automatisch hyperlinks van zal maken.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Yippie
Komop, iets meer moeite doen:
•Select Tools | Options from the menu in Outlook.
•Click on the Mail Format tab.
•Make sure the Use Microsoft Office Word 2003 to edit e-mail messages checkbox is selected.
•In versions before Outlook 2003, the text reads Use Microsoft Word to edit e-mail messages.
•Close the dialog.
Outlook 2007 and 2010 always use Word for editing.
Indien van toepassing, dus als het niet (meer) werkt na SP3 installatie, kijk is of deze hotfix (KB943519) je probleem oplost.

[Voor 17% gewijzigd door Yippie op 30-10-2010 00:59]

• Alcje
Dit staan allemaal aan.

Echt raar dit

Ps wat ik ook zo dom vind is dat hij elke keer bij een nieuwe mail me lettertype blauw maakt.

[Voor 54% gewijzigd door Alcje op 30-10-2010 01:05]

• Yippie
Dat is dan wel vreemd, werkt andere functionaliteit zoals spellingscontrole wel ?

Wat je nog kan proberen, deactiveren dat Word gebruikt moet worden, Outlook herstarten.
Dan weer Word activeren, herstarten, en weer testen.

Anders zal je het in de "auto format" settings moeten zoeken.
Werkt het Word wel als je een test .doc bestandje maakt ?

• Alcje
Heb word gedeactiveerd en opnieuw aangevinkt. Nog steeds geen resultaat.

Als ik gewoon in word een website adres tik, maakt hij daar ook geen link.

Echt irritant. Bij email adressen doet hij het ook niet dus :/ als ik die tik in een mail

• Privatte
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2010
Kan zijn dat je misschien instellingen op uw computer / uw e-mail veranderd
Controleer nogmaals de instellingen en zorg ervoor dat je niet hebt gedaan of iets veranderd.
(Ik heb ook een e-mail van mijn bestelling en alles WindowsLive

[Voor 36% gewijzigd door moto-moi op 30-10-2010 13:28]

• Alcje
het is een nieuwe pc. een sony vaio laptop die net uit de winkel komt. Heb geen ander mail programma gebruikt oid.

• Alcje
Probleem is opgelost. heb een nieuwere versie gekocht bij de mediamarkt.

2003 misschien niet echt ifjn onder windows 7 64 bit.

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outlook heeft een semi-dedicated forum. Daarom verplaats ik je topic. Ook zet ik de versie er nog even bij in de titel, want verschillen tussen Outlook-versies zijn fors.

Client Software Algemeen > Officesuites en -software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee