Toon posts:

asus p6t deluxe v2 met kingston hyperx

Pagina: 1
Acties:

• rattie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-11-2010
hey jongens

ik heb een probleem met het instellen van me X.M.P
als ik dit profiel selecteer dan boot hij niet meer op timings zijn 9-9-9-27
dit zijn mijn specs

asus p6t delux v2
KHX14400D3T1K3/6GX, T1
KHX14400D3T1K3/6GX, T1
i7 920 bloomfield watergekoeld
2x 70 gb raptors raid

ben ten einde raad heb ook andere geheugen dimms gebruikt weinig ervaring met overclocken enz
groetjes jeff

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pakt hij het voltage ook goed mee? Als dat te laag is kan het fout gaan op strakke timings of hogere snelheden.

30" monitor te koop

• rattie
jah op 1.65 toch ?

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 02:37:
Pakt hij het voltage ook goed mee? Als dat te laag is kan het fout gaan op strakke timings of hogere snelheden.
Met XMP pakt hij altijd de timings die ingeprogrammeerd staan in de XMP chip op de dimms zelf dus die timings en het voltage zou normaal gesproken altijd goed moeten staan.

En dan wat de TS betreft raad ik je aan om te kijken of je de laatste biosversie geinstalleerd hebt en wat je verder eens kan proberen is om je cpu even eruit te pakken met je geheugendimms erin natuurlijk. Soms helpt dit namelijk wel eens omdat de geheugencontroller in je cpu gebakken zit.

Verder de normale procedure volgen en memtest laten draaien om te kijken of je dimms zelf wel goed zijn en dan per 3 en even apart.

• rattie
Heb de nieuwste bios versie al er op staan, maar wat jij zegt met de cpu dr uit halen kan een oplossing zijn even proberen. memtest had ik al gedaan voor 12 uur geen errors

• rattie
Ik heb de cpu er uit gehaald maar maakt geen verschil vind het allemaal maar raar moet iets fout staan in de bios denk ik zelf. zou alleen niet weten wat :( mischien moederbord niet inoorde voor XMP of cpu

[Voor 13% gewijzigd door rattie op 31-10-2010 11:19]

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:58
Hmz kan ook een mobo // mem combo probleem zijn.
Beide kunnen 100% goed zijn en toch niet goed met elkaar werken.
Heb zelf een P6T en die loopt af en toe ook te klooien met mn timings, geen enkele biosupgrade die er iets aan veranderd. Hij kan dagen goed draaien om dan ineens niet te willen booten met mijn geheugen op 1600 MHZ en de correcte timings. (En dan is het geheugen niet OC, zijn dominators 1600 CL8.).
Erg vaag verhaal en ik krijg gewoon het idee dat de Bios op het mobo dan de stress in gaat. Moet dan eerst mn bios resetten, OC profiel terugzetten en alles draait weer als een zonnetje.
Probeer al maanden er achter te komen waarom hij dat doet maar tot zover geen succes.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• rattie
ik vind het allemaal maar vreemd ik heb 3 verschillende geheugens geprobeerd maar deze staat echt in de qvl zou dus moeten werken dus niet beetje jammer tijd voor een ander moederbord denk ik tenzij iemand nog een idee heeft 8)7

[Voor 80% gewijzigd door rattie op 31-10-2010 13:13]

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Het enigste wat ik zelf nog kan schrijven is dat ik van de technische dienst van mijn vaste pc-zaak weet dat zij vaker P6T Deluxe V2 boarden terug kregen met vage problemen. Een van die probleemboarden heb ik toen eens uitgeprobeerd omdat ik de eigenaar goed ken waarbij mij op viel dat die IOchip gloeiende heet werd. Of het een nu verband houd met het andere kan ik mij niet helemaal verklaren, maar blijkbaar is dat type board niet helemaal stabiel.

Uit eigen ervaring heb ik nooit problemen gehad met de Asus P6T in combinatie met Corsair XMS3 1600 Mhz CL 8 geheugendimms die ik dan ook standaard onder XMP liet draaien. Momenteel werk ik nu met een Asus P6X58D Premium met dezelfde dimms en ook nu heb ik tot nog toe geen enkel probleem ondervonden en loopt het systeem verder stabiel.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee