Programma opstarten tegelijk met login GUI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 17:05
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om een programma op te starten tegelijk met de login GUI.

Net zoals software dat ik ooit op me laptop geinstalleerd had dat je gezicht herkent en je automatisch inlogd. Dat programma starten automatisch op met de login interface van Windows 7.

Weet iemand hoe ik dit zelfde kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 10:13

Hoite

Goed verhaal

Over welk besturingsysteem heb je het?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 17:05
Windows 7. 64 bit.

[ Voor 28% gewijzigd door PrePay op 29-10-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Als service installeren ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Of een snelkoppeling naar het programma in de Opstarten map zetten in het startmenu.

[ Voor 8% gewijzigd door Moraelyn op 30-10-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf al geprobeerd? Waar heb je op gezocht? Heb je echt zelf niks kunnen vinden?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267113

Kijk eens binnen de "group policy's" van je user account, ik heb ooit een tool geschreven die simpele dingen controleerde bij het opstarten van de computer. Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc en dan moet je maar even googlen om te kijken waar je eventueel iets kan aanpassen zodat er daadwerkelijk een programma wordt opgestart bij het inloggen van je account ;) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
TS heeft het niet over programma's starten na het inloggen, maar tijdens/op het windows-loginscherm (zoals hij zelf aangeeft hebben sommige laptops software geïnstalleerd waardoor je, in plaats van je wachtwoord in te moeten typen, een venster krijgt waarin je gezicht wordt herkend ter authenticatie, waarna je dan wordt ingelogd in windows).

Doet er natuurlijk niet aan af dat de TS ondermaats is, zoals Creepy zei.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 17:42
de techniek achter het login scherm van Windows heet GINA. misschien ben je daar naar op zoek. kijk ook hier: Wikipedia: Graphical identification and authentication

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 10:34
Bij mij geeft google na het zoeken op windows custom login als eerste resultaat een handige link.

GINA is trouwens pre-vista en werkt niet op Windows 7. Tegenwoordig heb je Credential Providers nodig.
Pagina: 1