Toon posts:

Opeens de melding No Signal

Pagina: 1
Acties:

• stephanabbes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-11-2010
Ik heb een probleem met de pc van mijn pa.

Op het moment dat de computer aanstaat, komt er, inmiddels met enige regelmaat, de melding: No Signal.
Het beeld op het beeldscherm valt uit, de muis en het toetsenbord worden ook uitgeschakeld, de pc blijft echter wel aanstaan.

Aangezien je hier dan verder niks mee kan, sluit ik de pc dan af door de startknop enkele seconden in te drukken..

Als ik de pc dan opnieuw opstart, krijg ik verder ook geen melding

Weet iemand misschien wat meer?

Er is geen nieuwe hardware geïnstalleerd, dit is rechtstreeks zo bij de leverancier vandaan gekomen.
De problemen zijn ook pas anderhalve week geleden begonnen..

Het gaat om een Fujitsu Siemens
Grafische kaart: Nvidia GeForce 8400 GS
Processor: AMD 64 X2 Dual Core 5000+

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
stephanabbes schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:37:
Ik heb een probleem met de pc van mijn pa.

Op het moment dat de computer aanstaat, komt er, inmiddels met enige regelmaat, de melding: No Signal.
Het beeld op het beeldscherm valt uit, de muis en het toetsenbord worden ook uitgeschakeld, de pc blijft echter wel aanstaan.

Aangezien je hier dan verder niks mee kan, sluit ik de pc dan af door de startknop enkele seconden in te drukken..

Als ik de pc dan opnieuw opstart, krijg ik verder ook geen melding

Weet iemand misschien wat meer?

Er is geen nieuwe hardware geïnstalleerd, dit is rechtstreeks zo bij de leverancier vandaan gekomen.
De problemen zijn ook pas anderhalve week geleden begonnen..

Het gaat om een Fujitsu Siemens
Grafische kaart: Nvidia GeForce 8400 GS
Processor: AMD 64 X2 Dual Core 5000+
Alleen al door het zien van de 8400 GS gok ik voor 95% dat de videokaart defect is. Symptonen lijken op een brakke videokaart, en de 8400 is een bekend geval: Die hele serie is structureel brak. Afhankelijk van de koeling gaat het vroeger of later verkeerd.

• Ricodeventer
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-08-2015

Ricodeventer

Softie Team.

idd ik had zelf ook een Nvidia Geforce 8400gs zelfde probleem,
Ben dus bang dat je videokaart kapot is.
Even langs de lokale electronica winkel, even een kaartje ophalen, en hij doet het weer ;)

mvg.

Edit; zit je kaart er goed in?
draai de pc kast is los en kijk of ie er goed in zit, en of er geen stof in het slot van de videokaart zit. O-)

[Voor 26% gewijzigd door Ricodeventer op 29-10-2010 22:23]

Altijd in voor ún ideeë xD

• P-aul
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-09 11:43
Probeer je resolutie eens lager te zetten kan dat het te hoog staat aangezien je no signal krijgt, vaker meegemaakt. Hoewel ik dan niet begrijp waarom je muis en toetsenbord ook niet meer werken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee