Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 12:54
Ik heb een gigabyte MA78GM-S2H, deze heeft VGA/DVI/HDMI onboard via de 780G chipset en onboard HD3200. Aan de HDMI hangt mijn tv(via receiver), monitor via VGA. Via HDMI wordt ook geluid doorgestuurd, dit enkel stereo, omdat de 3200 dit enkel ondersteund. Ik zou graag hebben dat mijn receiver 7.1 geluid ongecomprimeerd ontvangt en zou hierom graag een HD5450 bijprikken. Is het mogelijk dit te doen dooor er één bij te prikken zonder HDMI(maar wel DP, voor later dan) en de HDMI onboard te gebruiken? Gaat de processing van het geluid via de 5450 gaan en kan ik dus 7.1 geluid doorsturen via de onboard HDMI-connecter of lukt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het antwoord is 'nee'. Je hebt een HD5450 met HDMI nodig om daar je tv op aan te sluiten. Vziw zijn er geen 5450s met zowel HDMI als DP. Mogelijk dat de volgende generatie dat wel heeft, maar dan zul je moeten wachten tot Q1 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:05:
Vziw zijn er geen 5450s met zowel HDMI als DP.
DVI en DP wel volgens mij en verloopje van DVI naar HDMI kun je ook geluid mee sturen. Dan heb je dus HDMI en DP of mis ik iets?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou ook kunnen, nu je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je niet nog een TOSLink vrij op je reciever? Dan kun je gewoon een fiberkabeltje gebruiken tussen het moedebord en je reciever voor het geluid. Zo heb ik het hier ook aangesloten, 5.1 en 7.1 moet dan prima werken, alleen DTS-HD en DD-HD wordt nog niet ondersteund, maar ik weet niet of dat een must is of dat je uberhaubt de speakers en reciever voor hebt. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vziw doen die onboard oplossingen wel 7.1 DTS (dus niet HD), maar niet 7.1 lpcm. Dat is toch een stapje achteruit in kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 30-10-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09
_Dune_ schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:51:
Heb je niet nog een TOSLink vrij op je reciever? Dan kun je gewoon een fiberkabeltje gebruiken tussen het moedebord en je reciever voor het geluid. Zo heb ik het hier ook aangesloten, 5.1 en 7.1 moet dan prima werken, alleen DTS-HD en DD-HD wordt nog niet ondersteund, maar ik weet niet of dat een must is of dat je uberhaubt de speakers en reciever voor hebt. :)
De bandbreedte van TOSLINK is te klein voor DTS MA, DD TrueHD en voor LPCM(alles boven de 2.0 dan). Dus dat gaat ook nooit ondersteund worden via TOSLINK ;) Ik weet niet of 7.1 wel mogelijk is, maar als jij het zegt geloof ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Ik heb hier idd de receiver en speakers voor DTS-HD en DD-HD, denk dat verloopje DVI-> HDMI nog best is.
Lukt dit trouwens met elke verloopstukje, want als ik mij goed herinner zit er in normale DVI geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan idd niet met elk verloopje want standaard wordt er idd geen geluid meegestuurd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Zijn dit de befaamde aansluitingen met 24+1 aansluitingen(vind niet waar die +1 voor staat, misschien bijkomend voor geluid?). Waar moet ik dan op letten voor zo'n adapter? Of enkel naar ati adapters kijken?

EDIT: Na even zoeken ben ik het tegengekomen wat ik nodig heb: link!
Kan iemand mij bevestigen dit dit zeker meerkanaals lpcm kan doorsturen en niet enkel 2.0 zoals ik nu heb?

[ Voor 37% gewijzigd door kevinvdw op 03-11-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Sorry dat ik antwoord op mijn eigen bericht, maar is er niemand die mij kan bevestigen dat de combinatie DVI op HD5450 samen met de adapter uit het bericht hierboven in staat is 7.1lpcm door te sturen? Ik vind nergens 100% bevestiging
Pagina: 1