Toon posts:

Hoe kan ik een volledige windows 7 hd kopieeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• master.fean
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-09 20:43
Beste mede-tweakers,

Ik heb nu een hdd hangen die aan het overleiden is, daarom heb ik dus een nieuwe gehaald. Ik vroeg me nu dus af of ik dan een kopie van de oude hardeschijf, op de nieuwe zou kunnen zetten. Op die manier hoef ik er niet alles opnieuw optezetten.

Mvg,

master.fean

p.s. ik hoop dat ik dit bericht in de goede sectie heb gezet

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

iiiiimage!

[Voor 10% gewijzigd door Obiter dictum op 29-10-2010 19:22]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:19

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Acronis True Image kan dat wel.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• The_Greater
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:26
Lees dit eens door.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-09 09:52
Je zou met Acronis (image) de volledige schijf kunnen backuppen en dan op de nieuwe disk zetten

ik was niet de enige _O-

[Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 29-10-2010 19:27]

2250 WP Zuid PVoutput

• master.fean
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-09 20:43
Bedankt, voor de meer als snelle reactie. Ik zal eens kijken of dat iets is.

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:20
master.fean schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:32:
Bedankt, voor de meer als snelle reactie. Ik zal eens kijken of dat iets is.
Backup functie van Windows 7 zelf kan toch ook een volledige systeemkopie maken?

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• MdO82
EvaluationCopy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:32:
[...]

Backup functie van Windows 7 zelf kan toch ook een volledige systeemkopie maken?
Nee dat is niet mogelijk.
Diverse systeembestanden blijven in gebruik door windows dus een volledige backup kan je niet maken.
De link die eerder in het topic genoemd is alleen om bestanden veilig te stellen.

Mocht ik de plank totaal mis slaan dan hoor ik dit graag ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Clonezilla! (ook nog eens gratis).

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:51
MdO82 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:36:
[...]

Nee dat is niet mogelijk.
Diverse systeembestanden blijven in gebruik door windows dus een volledige backup kan je niet maken.
De link die eerder in het topic genoemd is alleen om bestanden veilig te stellen.

Volgens dit artikel heb je niets extra's nodig voor windows 7: http://computertotaal.nl/...40/image-van-windows.html

Imaging zit in windows 7 ingebouwd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MdO82
kfaessen schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:41:
[...]

Volgens dit artikel heb je niets extra's nodig voor windows 7: http://computertotaal.nl/...40/image-van-windows.html

Imaging zit in windows 7 ingebouwd.
Je hebt helemaal gelijk, die functie was mij nog onbekend ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Dat met Windows backuppen zou ik niet doen. Het werkt prima om telkens een image te maken en die terug te zetten op dezelfde HDD als je een virus oid hebt. Dezelfde image op een andere HDD zetten lukt helaas vaak niet. Ik heb het een aantal keer geprobeerd en vaak kan je gewoon geen image vinden, ook al staat ie op DVD/HDD/Externe HDD. De backupsoftware zegt doodleuk dat ie geen image kan vinden. Vervolgens verwijzen naar de plek waar ie staat heeft geen zin, nog steeds is de image niet te vinden.

Verder vind ik het ideaal om te gebruiken en dat doe ik dan ook constant. Ik maak iedere week een image voor als ik iets verpest. Terug zetten gaat dan ook prima, als het maar niet op een andere HDD moet.

[Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 29-10-2010 19:55]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 18:37

BazzH

Kei-goed...

Het zou gewoon moeten werken met ImageX van MS zelf: http://technet.microsoft....rary/cc748966(WS.10).aspx

Maar je kunt ook gewoon met bijv. Acronis True Image een image maken.

Think smart........ Act stupid........

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MdO82 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:36:

Bij deze dan :)

Er wordt gebruik gemaakt van de VSS Shadow Copy functionaliteit, zodat je bij een 'Complete PC Backup' een VHD-formaat imagebestand hebt van je HDD inhoud.
En die kan je zonder meer zo op een andere disk neerplempen.

Laat verder onverlet dat de oorspronkelijke vraag met een zeer gelimiteerde hoeveelheid eigen research het initieren van een topic al volledig overbodig zou hebben gemaakt.
Ik wil er dan ook vriendelijk doch beslist op aandringen voortaan eerst de Forumsearch te consulteren met bijvoorbeeld een query als [search=HDD kopieren] of bijvoorbeeld [search=windows schijf image].

Daarmee kunnen we denk ik wel besluiten dat op deze bijdrage slechts een passend einde zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee