Intel Celeron II 733 op Asus P2L97-S ??

Pagina: 1
Acties:

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 22:39
Als managersbak/servertje gebruik ik op m'n werk nog een Asus P2L97-S waar nu een Intel Celeron 266 inzit.
Kan ik hier nu een slotket met een Celeron 733 inzetten? Ik kwam er vanmiddag niet helemaal uit op de Asus site (die ook nog eens traag en af en toe buggy was...).
Iemand ervaring met deze combinatie? Ik weet dat een ander mainboard geen overbodige luxe zou zijn maar dan zit ik ook weer met de SCSI kaart die er dan bij moet.
Maar als dit niet gaat werken, wat is dan de snelste proc die ik nog in dit bord kwijt kan?

• Leader98
Zouden er dan alleen nog maar Tweakers met AMD processoren zijn? Is Intel dan echt dood?
Of ligt iedereen nog lekker te :Z

Verwijderd

Hi.

Er zijn 3 beperkinegen:
- de multiplicators; 733=66*11 of 133*5,5
- de microcode updates van Asus zitten in je bios, als asus niet uitdrukkelijk vermeld een bepaalde processor te ondersteunen in de bios is de kans groot dat de nieuwe proc niet goed herkent wordt en instabiel werkt.
- je moederbord moet minstens 1,80 volt of lager kunnen leveren anders denk ik dat je proc gewoon weg niet opstart.

Succes.

ps. met een P2b-LS rev1.02 kwam ik niet verder dan een P-3-650mhz/512k cache (oude kern dus)

• Leader98
Tja, ik heb er nu wat extra tijd in gestoken en volgens de Asus forums kom ik inderdaad niet verder dan een Celeron 533. Nu nog hopen dat de computerboer er nog een in de ouwe doos heeft liggen...
Bedankt voor de info!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende al dat het mobo dat je noemt een LX chipset heeft. Da's nogal een oude. FSB is dan altijd 66 MHz (overklokbaar weliswaar). Ik stel me daarbij wel voor dat je dan idd niet de 733 kan halen.

Sorry voor de late reply overigens.

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 15:52

Killemall

Can you say Moooh !!??

Zover ik weet heeft alleen Powerleap adapters om CeleronII proc's op LX bordjes werkend te krijgen. Check:
http://208.55.249.79/PL-iP3/index.html

Ik heb verder geen ervaring met deze adapters, dus ...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Leader98
Kijk dat is de info die ze bij Asus op de hoofdsite missen... Bedankt!http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Verwijderd

bij mijn draait een cel 466@529 op dit bord zonder problemen

Verwijderd

tis niet helemaal men bedoeling om deze omhoog te kicken, maar heb toch nog een vraagje over deze gedateerde draad...

ik heb ook sinds 3 jaar zon mamaplank, en zat een beetje in de search te rommelen en zie opeens dattie tot een cellie 533 ondersteund? (heb er nu een 266 inzitten)

zo jah, dan bestel ik nu ffies zon ding op de pricewatch en dan prop ik hem er deze week nog in...maar men vraag is: wat moek nog meer doen? ( /me is echt ultieme leek op dit gebied, )...ik moet sowieso de laatste bios hebben (neem ik aan)...maar wat nog meer ? of kan ik gewoon die cellie er op aansluiten ? bvd
Vyvie

Verwijderd

Intel-leek... maar het zou moeten kunnen als volgens Asus dit ding tot 533 gaat ..

Verwijderd

maar ik moet er verder geen xtra dingen bij hebben? koelers oid..en tose komt hem vast wel inbouwen in ruil voor max payne :*

>:)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

- BIOS flashen met laatste versie
- Oude CPU eruit
- Nieuwe CPU erin
Klaar.

Overigens: die oude CPU is waarschijnlijk een Slot 1 versie, de nieuwe een PPGA. Wat je dus ook nodig hebt is een slotkey adaptor en ook een nieuwe koeler. Je kunt proberen de koeler van de oude CPU kan hergebuiken, maar dat zal moeilijk gaan. Toen ik overgestapt ben van een Celeron 400 (slot 1 versie) naar een P!!!-800E (FC-PGA versie) heb ik ook de oude koeler op de CPU gelaten en een nieuwe gekocht.

Nog iets: let even op, er zijn 2 versies van de deze Celeron: de 533 (PPGA) en de 533A (FC-PGA). Je moet de 533 (PPGA) hebben!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

bedankt voor je reactie :)

enig idee waar ik zon slotkey adapter kan halen...en wat me dat kost ? en wat voor koeler kan er het beste op zonder dattie gaat koken ?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Slotkey adaptor kan je bij elke goede computerzaak krijgen. Let erop dattie PPGA type CPU ondersteunt. Dat zijn overigens veruit de meeste, ze ondersteunen zowel PPGA als FC-PGA. Een goede is bv. de ASUS S370

Koeler: als je niet gaat overklokken (en dat zal ook nauwlijks gaan bij die CPU) dan voldoet de standaard intel koeler prima. Is ook niet zo duur.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

hehe overclocken was ik sowieso niet van plan, iig harstikke bedankt ik ga zo maar es ffies inkopen :D

thanx :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
'k heb het ooit geprobeert met een FC-PGA, maar ik kreeg geen beeld. Een PPGA werkte wel.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat het moederbord de Vcore voor de CPU niet kan leveren. De CPU vraagt voor een bepaalde Vcore, de voltage regulator op het moederbord kan dat niet leveren en de zaak blijft dood.

De enige optie is dan een slotkey te gebruiken die voltage jumpers heeft en die in te stellen op de laagste waarde to het moederbord nog kan leveren. Dan loopt de CPU op een iets te hoge Vcore.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Wel opletten: er is een PPGA Celeron 533 en een FCPGA Celeron 533 (Celeron-2). Als de laatste werkt had je ook een 733 kunnen kopen omdat er toch geen verschil tussen zit. Als de grens bij 533 ligt dan moet je de PPGA hebben (te herkennen aan grote core met staalplaat erop.)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1