Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 16:36
Ik heb een Ipod Classic 160 GB.
Nu heb ik onderstaand dockingstation met remote + andere benodigdheden gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/28/1288270340-020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/28/1288270361-460.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/10/28/1288270377-30.jpg

Dit wil ik aansluiten op mijn Harman Kardon homecinema-set. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/AVR140-rear-lg.jpg

Dit heb ik gedaan door middel van een kabeltje 3,5 mm jack (dockingstation) naar tulp (receiver). Ik heb hem nu aangesloten op de receiver via ingang "Tape IN". Het geluid werkt perfect, maar de afstandsbediening doet het niet. Er zijn wat handelingen die je kunt verrichten om de afstandsbediening te connecten met de dock, maar dit mag niet baten.

Nu heb ik dockingstation etc. aangesloten op mijn Logitech Z-5500. Hier werkt hij wel perfect. Ook de afstandsbediening werkte meteen zonder problemen.

Heeft iemand enig idee waarom het niet werkt via mijn Harman Kardon-set?

Een andere ingang op de receiver gebruiken is een optie, maar maakt het verschil of ik CD-in of TAPE-in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 08:43
Het heeft helemaal niets met je receiver te maken. Het kabeltje tussen dock en receiver is eenrichtingsverkeer :). Als ik het goed begrijp werkt je afstandsbediening niet als je het docking station aansluit op je receiver en WEL als je het docking station aansluit op een ander setje speakers? Vreemd verhaal; het lijkt haast wel of het signaal van de afstandsbediening op de 1 of andere manier wordt verstuurd/niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
smeerbartje schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:17:
Het heeft helemaal niets met je receiver te maken. Het kabeltje tussen dock en receiver is eenrichtingsverkeer :). Als ik het goed begrijp werkt je afstandsbediening niet als je het docking station aansluit op je receiver en WEL als je het docking station aansluit op een ander setje speakers? Vreemd verhaal; het lijkt haast wel of het signaal van de afstandsbediening op de 1 of andere manier wordt verstuurd/niet overkomt.
Klopt. Aangesloten op mijn homecinemaset werkt de afstandsbediening niet. Via line-in op mijn speakersetje in een andere kamer werkt hij wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Heb je ook al geprobeerd om het eerst op de set aan te sluiten waar hij wel werkt, even spelen met de afstandsbediening, en dan direct op je receiver aan te sluiten. Als hij dan weer niet werkt vind ik het een heel vreemd verhaal! Gebruik je dezelfde kabel om hem aan je receiver en Z-5500 te hangen?
Raar verhaal, aangezien de audio kabel niks te maken heeft met je afstandsbediening. Eventueel kan je ook nog even testen of de afstandsbediening wel werkt als je oordopjes in je dockinstation plugt (dus niet in de ipod, maar echt in het dockingstation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kleine titelfix naar "Remote iPod docking station werkt niet i.c.m. HK versterker", aangezien "Probleem met aansluiten dockingstation" niet al te specifiek is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 08:43
Ik blijf het ook een vreemd verhaal vinden; ben zeer benieuwd naar een eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
Haazzz schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:30:
Heb je ook al geprobeerd om het eerst op de set aan te sluiten waar hij wel werkt, even spelen met de afstandsbediening, en dan direct op je receiver aan te sluiten. Als hij dan weer niet werkt vind ik het een heel vreemd verhaal! Gebruik je dezelfde kabel om hem aan je receiver en Z-5500 te hangen?
Raar verhaal, aangezien de audio kabel niks te maken heeft met je afstandsbediening. Eventueel kan je ook nog even testen of de afstandsbediening wel werkt als je oordopjes in je dockinstation plugt (dus niet in de ipod, maar echt in het dockingstation).
Dit werkt helaas ook niet. Ik gebruik inderdaad dezelfde kabel.
Enige oplossing die ik nog kan bedenken is een andere ingang van de receiver proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374355

Ik heb net de Universal dock aangesloten op TV en versterker (mbv apple composiet kabel aan de TV en stroom en van de TV met een tulpstekker splitter naar mijn Onkyo versterker)
Prima geluid (hoge kwaliteit geript), de Iphone wordt mooi opgeladen en ik kan foto's en video's bekijken op de TV als ik dat wil (video kwaliteit niet zo mooi als op de Iphone zelf..)
Afstandsbediening werkt prima alleen gebeurt er niets als ik het knopje Menu gebruik... iemand een idee waar dat knopje voor is en wat er zou moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

-En4Cer- schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:58:
[...]

Dit werkt helaas ook niet. Ik gebruik inderdaad dezelfde kabel.
Enige oplossing die ik nog kan bedenken is een andere ingang van de receiver proberen.
In die andere kamer bij je HK versterker staat het dock wel ergens waar het infrarood signaal van de afstandsbediening bij het dockingstation kan komen?
Als je dus je remote voor het zwarte vakje op het dock houdt, doet hij dan ook niks?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Anoniem: 374355 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:19:
Ik heb net de Universal dock aangesloten op TV en versterker (mbv apple composiet kabel aan de TV en stroom en van de TV met een tulpstekker splitter naar mijn Onkyo versterker)
Prima geluid (hoge kwaliteit geript), de Iphone wordt mooi opgeladen en ik kan foto's en video's bekijken op de TV als ik dat wil (video kwaliteit niet zo mooi als op de Iphone zelf..)
Afstandsbediening werkt prima alleen gebeurt er niets als ik het knopje Menu gebruik... iemand een idee waar dat knopje voor is en wat er zou moeten gebeuren?
Menu-knopje van een Apple remote doet het niet op een iPod in een dockingstation. Als iemand daar een fix voor heeft zou ik dat ook erg aangenaam vinden...

• -En4Cer-
Gr0wLiThE schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:13:
[...]

Menu-knopje van een Apple remote doet het niet op een iPod in een dockingstation. Als iemand daar een fix voor heeft zou ik dat ook erg aangenaam vinden...
Dat probleem heb ik inderdaad ook ontdekt. Raar dat er dan uberhaupt een menu-knop op de afstandsbediening zit.

• -En4Cer-
Spike_wolf schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:22:
[...]

In die andere kamer bij je HK versterker staat het dock wel ergens waar het infrarood signaal van de afstandsbediening bij het dockingstation kan komen?
Als je dus je remote voor het zwarte vakje op het dock houdt, doet hij dan ook niks?
Signaal kan goed bij het dockingstation komen. Staat niks in de weg en ook op korte afstand (1 meter of minder) werkt hij niet.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je docking station correct van spanning voorzien wordt als hij bij je versterker staat? Misschien sluit je hem aan op een niet werkend stopcontact?

• Spike_wolf
  • Laatst online: 07-06 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

-En4Cer- schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:52:
[...]

Dat probleem heb ik inderdaad ook ontdekt. Raar dat er dan uberhaupt een menu-knop op de afstandsbediening zit.
Dat is helemaal niet raar want de remote is feitelijk ontworpen om met een mac te werken, en elk programma wat bediening met de remote ondersteunt heeft wel een functie voor die knop ;)

Maar je dock heeft inderdaad wel een spanningsbron? Anders zou ik het ook niet meer weten eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 25-11-2010 18:26 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• -En4Cer-
Spanningsbron is in orde. Heb voor de zekerheid meerdere bronnen getest.
Ik begin er zelf ook een beetje moederloos van te worden.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 11:14

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Staat er iets in de buurt dat je IR signaal afvangt? Iets anders met een IR ontvanger? Versterker zelf?
Als je een lange kabel aansluit en de dock verder weg zet? (dus wel met kabel aan versterker laten zitten)
Pagina: 1