PlusTV van ONE is een DVB-C signaal wat een aantal fouten en afwijkingen heeft waardoor een standaard DVB-C ontvanger de zenderlijst niet goed kan inlezen en opbouwen tijdens het scannen. Zie de uitgebreide analyse van ArChie
hier.
Dat zenders niet werken kan zijn omdat de TV tijdens het scannen bepaalde Transport Streams aan verkeerde frequenties koppelt. Dit wordt veroorzaakt door het afwijkende DVB-C signaal.
Hier wordt bijvoorbeeld bij elke scan een ander setje zenders gevonden (Transport Stream) en deze wordt altijd door de TV gekoppeld aan de 303mhz frequentie (home frequentie ONE). En dan werken die zenders dus niet als de gevonden Transport Stream een andere is dan degene die ECHT op de 303mhz staat. En ook al ga je vanaf andere Transport Stream frequenties scannen (311, 319, 327, 335, 343, 351, 359, 367 of 375), altijd word de gevonden Transport Streams (wat bij elke scan op elke frequenties elke keer weer anders is) gekoppeld aan de 303mhz. Er wordt bij mij ook altijd maar 1 Transport Stream per scan gevonden, op welke frequentie ik ook scan van die 10.
Zo te zien gebruikt jou Bravia nog een aantal andere zoekmethodes, gezien jij wel alle zenders ingelezen krijgt. Echter kan het goed zijn dat er nog steeds een hoop zenders aan de verkeerde frequentie staan gekoppeld door het afwijkende DVB-C signaal. Dit kun je zien in het menu
'Systeem informatie'. Een overzicht van de Transport Stream frequenties met het aantal zenders erin kun je
hier vinden. Deze is nog wel van december 2009, maar heel veel is er niet veranderd volgens mij.
Wat betreft de encryptie durf ik niet te zeggen welke zenders nu wel en niet achter encryptie zitten. Die ene keer dat ik dit heb kunnen testen was in november 2008 en toen zat alles achter de encryptie, behalve Nederland 1,2,3, Eredivisie Live 1, Private Spice, Action Now!, Eurostar en CNN Turk. RTL4 heeft in ieder geval ook al een hele tijd geen encryptie meer, gezien ik hier ook beeld/geluid op krijg via mijn Sony TV.
Maar op het moment is de beeldkwaliteit erg laag bij het ONE DVB-C signaal en ik hoop dan ook dat ze bij de uitrol van IPTV eind dit jaar, gelijk dat afwijkende DVB-C signaal van lage kwaliteit gaan omgooien naar een DVB-C signaal volgens de standaard waarbij onbewerkte IP aanvoer wordt gebruikt. Dus zonder het hercoderen van de MPEG2 stream (wat om een of andere reden nu wel wordt gedaan bij het huidige DVB-C signaal). In een Transport Stream Capture file van ONE worden bitrates weergegeven van 8Mbps, maar dit kan nooit originele 8Mbit aanvoer zijn, gezien de grote hoeveelheid zweem over het beeld en de niet-heldere kleuren. Dit kun je zien aan de volgende logovergelijking. Een capture uit de MPEG2 stream van het DVB-C signaal van OnsNet Eindhoven en een capture uit de MPEG2 stream van het IPTV signaal van Glashart Media. Bij beide wordt een bitrate van 8Mbps aangegeven in de stream, maar je ziet gelijk dat die van ONE niet origneel wordt doorgegeven van Technicolor/NOB:
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 29-10-2010 21:09
]