Intel E8400 of Q8400

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch-cameleon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 18:24
Circa 3 jaar geleden heb ik zelf een nieuwe PC samengesteld op basis van een Asus moederbord type P5K - LGA775. Ik heb hier toen een intelprocessor type Core 2 Duo E6750 in geplaatst.
Geheugen voorzien van 4 Gb DDR 800 Mhz.
Ik gebruik deze PC voornamelijk voor het uitpakken van downloads, samenstellen van foto en video rapportages

Ik overweeg nu om de bestaande processor te vervangen door een E8400 of Q8400. De prijzen van deze 2 ontlopen elkaar niet zoveel, maar wat is nu wijs om een merkbare snelheidsverbetering te verkrijgen ?
Ik heb al in diverse topics gelezen dat de toepassing van een Quad versie niet altijd wil zeggen dat je daar ook daadwerkelijk de beoogde voordelen uit haalt.

Wie brengt mij uiitkomst ?

bvd

Cameleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zeggen de benchmarks met verschillende applicaties?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch-cameleon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 18:24
Ja daar zit 'm nou net de kruks
ik heb de verschillende benchmarks van de E8400 en de Q8400 vergeleken met die van de E6750, maar in het ene testprogramma komt de E8400 er beter uit dan de Q8400 maar ook andersom.
Ik zie wel dat de kloksnelheid van de E8400 3,00 Ghz is en die van de Q8400 2,66 maar ik wil de beste keuze maken voor de toepassing welke ik het meest gebruik.

Bewerkingen van foto en videoopnamen, samenstellen van rapportages met bv Pinnacle, in en uitpakwerkzaamheden van download, rars etc...
dus, wat is nu wijs..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-06 09:02

Blord

Hello Kitty !

Neem de Q8400. De E8400 is sneller in games wegens meer cache maar voor de rest heeft meer cores altijd voordeel. Het stroomverbruik is ook wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maar in het ene testprogramma komt de E8400 er beter uit dan de Q8400 maar ook andersom.
Juist. Soms is een snellere dualcore beter, soms een tragere quadcore. Wat VOOR JOU het beste is hangt helemaal af van de apps die jij draait.

In de regel zijn spellen betrekkelijk slecht multithreaded, dus zal de snellere dualcore winnen, terwijl 'creatieve' apps als Photoshop zeer goed multithreaded zijn, waardoor de quadcore veel sneller zal zijn.

Het is gewoon een kwestie van zoeken naar benchmarks in jouw apps. Pinnacle en WinRar behoren daarbij tot standaardapps, dus die kun je prima vinden.

Sowieso beetje jammer dat je "verschillende benchmarks" noemt zonder te linken naar wat je vindt. Dat maakt het erg moelijk om zinnig mee te praten over waarom er onderling verschillen kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.