Toon posts:

Starter surround set... help!

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:46

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Helaas ben ik vrijwel nieuw in deze wereld, heb op het moment een hele oude Creative set met ingebouwde DD decoder.
Nu wil ik wel graag de overstap maken naar DTS en het gebruik van losse componenten omdat ik denk dat ik daar uiteindelijk meer plezier van krijg. Ik heb maar een aantal eisen voor het setje. Ik ben zelf al enorm op onderzoek uitgeweest, maar dit is bijna zo'n bomen/bos verhaal.
Het setje wat ik zoek moet DTS kunnen dus, niet te prijzig zijn (marktplaats ed mag), het moet van degelijke kwaliteit zijn. Ik ben niet zon enorme criticus kwa geluid dus het is niet van belang dat alels perfect op elkaar is afgestemd.
Ik zoek dus een start set, eventueel 2e hands, niet te duur (max 250), 5.1 zoals ik nu ook heb, maar dus wel met de DTS, meerdere ingangen voor andere bronnen zou ook er leuk zijn.

-= Very annoying forum person =-

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:54

Touchdomex

Meisje!

Zou je willen overwegen om te beginnen met 2.0/2.1 en later uitbreiden naar 5.1? Aangezien je dan met je huidige budget iets leukers kan halen wat je nu zou kunnen halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Touchdomex schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:45:
Zou je willen overwegen om te beginnen met 2.0/2.1 en later uitbreiden naar 5.1? Aangezien je dan met je huidige budget iets leukers kan halen wat je nu zou kunnen halen.
Ja dat is geen probleem als ik nu gewoon eerst 2.1 kan aansluiten maar de aansluiten voor 5.1 zijn aanwezig dan is dit ok.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

250 euro voor een complete 5.1 set is echt niet toereikend inderdaad, zeker niet als je op losse componenten over wilt gaan. Voor 250 euro heb je net een Logitech Z-5500 en die zal niet extreem veel beter zijn dan de huidige Creative aangezien je nog steeds in het pc-speakers segment zit.

Als je gewoon low-budget wilt dan zou je met de nieuwere types kunnen kijken naar een Onkyo TX-SR308 als je dingen als Dolby TrueHD, HDMI en dergelijke wilt. Wil je echter alleen maximaal DTS dan kan je beter een ouder type pakken. Voordeel is dan dat je bijvoorbeeld een hoger type kan nemen (wat zich dan weer uit in betere kwaliteit en veelal stabiliteit). Speakers zou ik inderdaad met 2.0 beginnen. Verkijk je namelijk niet op de prijs van een subwoofer, want de .1 uit de 5.1 is veelal een grote hap uit het budget. Dit omdat de subwoofer versterkt is en er dus al een versterker in zit betaal je daar meer voor dan voor een passieve speaker.

[Voor 53% gewijzigd door FeaR op 29-10-2010 17:50]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

master_viper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:47:
[...]

Ja dat is geen probleem als ik nu gewoon eerst 2.1 kan aansluiten maar de aansluiten voor 5.1 zijn aanwezig dan is dit ok.
Prima ;) Dat is in ieder geval al iets. Het enige wat ik je kan zeggen is dat de zoektocht pittig word en je het beste je budget wat kan vergroten wil je echt iets leuks neerzetten ;)

http://link.marktplaats.nl/391186309

Als je hiermee begint voor speakers. Voorlopig genoeg. Alleen geen 5.1. Daarnaast koop je voor ongeveer 150 euro 2e hands een leuke versterker die voldoet aan jou eisen. Dus met DTS en 5.1 voorbereiding. Dan kun je vanuit deze basis een erg leuk setje bouwen in de loop van de tijd :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:47:
250 euro voor een complete 5.1 set is echt niet toereikend inderdaad, zeker niet als je op losse componenten over wilt gaan. Voor 250 euro heb je net een Logitech Z-5500 en die zal niet extreem veel beter zijn dan de huidige Creative aangezien je nog steeds in het pc-speakers segment zit.

Als je gewoon low-budget wilt dan zou je met de nieuwere types kunnen kijken naar een Onkyo TX-SR308 als je dingen als Dolby TrueHD, HDMI en dergelijke wilt. Wil je echter alleen maximaal DTS dan kan je beter een ouder type pakken. Voordeel is dan dat je bijvoorbeeld een hoger type kan nemen (wat zich dan weer uit in betere kwaliteit en veelal stabiliteit). Speakers zou ik inderdaad met 2.0 beginnen. Verkijk je namelijk niet op de prijs van een subwoofer, want de .1 uit de 5.1 is veelal een grote hap uit het budget. Dit omdat de subwoofer versterkt is en er dus al een versterker in zit betaal je daar meer voor dan voor een passieve speaker.
Mwa eventueel kan ik het budget wel rekken, alleen een goede basis zoals deze Onkyo lijkt me zeker wel leuk, alleen heeft iets zoals TrueHD meerwaarde? Hoort een audio leek dit?

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

master_viper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:53:
[...]

Mwa eventueel kan ik het budget wel rekken, alleen een goede basis zoals deze Onkyo lijkt me zeker wel leuk, alleen heeft iets zoals TrueHD meerwaarde? Hoort een audio leek dit?
Imho gewoon een marketingterm... Maar genoeg mensen die daar anders over denken :+

Maar wat ik zelf zou zeggen is ga vanuit een ander oogpunt kijken naar je nieuwe setup. Hoe apart het ook zal klinken het helpt je wel bij het zoeken ;)
  1. Bepaal wat je ermee wil gaan doen. Wil je alleen films afspelen in 5.1 of wil je er ook muziek of andere dingen mee doen? ander pakketje dus andere samenstelling
  2. Bepaal wat je ervoor nodig hebt. Oftewel wat voor apparaten ga je er op aansluiten nu en in de toekomst?
  3. Kijk naar wat je budget is. Kijk of wat je zou willen haalbaar is voor dit budget. algemene oriëntatie
  4. Bepaal je verdeling binnen je budget. Waar wil je als eerste het geld insteken? Goede speakers of een goede versterker? In jou geval dus eerder een goede versterker dan goede sound.
  5. Ga kijken wat voor hardware je nodig gaat hebben. Verdiep je in de materie met wat je wil gaan doen en wat je nodig gaat hebben.
Daarna is het een beetje natte vinger werk en kijken wat je zelf het liefste wil. Dus alles nieuw of alles 2e hands of een beetje van beide. Aangezien het nogal wat tijd kan kosten en je dus zelf kan bepalen wanneer je tevreden bent :+ Ik zou zeggen begin klein en ga kijken wat je vanuit daar kan opbouwen.

Ik zou zelf alles 2e hands halen en kijken waar je op kan besparen en waar je het meeste winst uithaalt. Aangezien ik niet voor de looks ga maar voor het geluid maakt de staat van de speakers of versterker niet uit. Als ze het maar goed doen...

[Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 29-10-2010 18:14]

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:08

DjVe

Hatsaflats!

[...]

nee dat hoor je echt niet.

mijn advies:

scoor een leuke pioneer/sony receiver uit het hogere segment van wat jaartjes geleden en zet daar twee leuke speakers bij. Ga je heel veel plezier van krijgen :D

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Juist. Maar er zijn zoveel types / merken op het moment te koop, waardoor ik dus niet meer weet wat wel/niet goed is.

Om even het vragenlijstje te beantwoorden;

1. Films inderdaad, voornamelijk toch streamen via mijn Playon!, ook kan ik Blu-ray kijken via de Ps3 en dus ook gamen. Muziek luister ik ook veel, maar dit is toch altijd stereo?
2. Zoals al gezegd vind ik het niet erg om eerst met 2.0 te werken, maar de mogelijkheid tot 5.1 moet er wel zijn.
3. Budget is zoals gezegd ongeveer 250, t kan wel gerekt worden, maar liever niet.
4. Inderdaad, het liefst eerst een goede receiver

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-09 11:44
Als je budget nog wat gerekt kan worden, kun je kijken naar deze:

http://www.bcc.nl/product/onkyo-avx380?_$ja=tsid:21496|prd:13153

Compleet, 5.1 receiver en 5.1 luidspreker set, en je kan 'm ook nog eens beluisteren in een van de bcc filialen (volgens mij verkoopt alleen bcc deze set). Geluid is veel beter als bijvoorbeeld de all-in-one home cinema setjes van dezelfde prijsklasse van samsung/philips enz.

More info:

http://www.eu.onkyo.com/products/AVX-380.html

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[...]
Nofi, maar een Onkyo TX-SR308 is een instapreceiver. Dat is naar mijn mening geen goede basis. Daarom zou ik liever een Onkyo TX-SR805 kopen dan een TX-SR308. Dus een ouder maar hoger model dan een lager nieuwer. Niet dat je voor een paar honderd euro een TX-SR805 hebt, maar het gaat om het voorbeeld. Zo doet mijn oudere Denon 2800-serie bijna niets onder ten opzichte van de nieuwere 3300-serie die vele malen duurder is.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:39:
Nofi, maar een Onkyo TX-SR308 is een instapreceiver.
No shit Sherlock, maar wat denk je dat ie nodig heeft als ie voor een paar honderd inclusief speakers klaar wil zijn? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Trishul schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:38:
Als je budget nog wat gerekt kan worden, kun je kijken naar deze:

http://www.bcc.nl/product/onkyo-avx380?_$ja=tsid:21496|prd:13153

Compleet, 5.1 receiver en 5.1 luidspreker set, en je kan 'm ook nog eens beluisteren in een van de bcc filialen (volgens mij verkoopt alleen bcc deze set). Geluid is veel beter als bijvoorbeeld de all-in-one home cinema setjes van dezelfde prijsklasse van samsung/philips enz.

More info:

Dat lijkt me imho geen verkeerd prijsje. Ik heb ook een aantal opties gezien via Martkplaats, maar of deze goed zijn.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

master_viper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:32:
Juist. Maar er zijn zoveel types / merken op het moment te koop, waardoor ik dus niet meer weet wat wel/niet goed is.

Om even het vragenlijstje te beantwoorden;

1. Films inderdaad, voornamelijk toch streamen via mijn Playon!, ook kan ik Blu-ray kijken via de Ps3 en dus ook gamen. Muziek luister ik ook veel, maar dit is toch altijd stereo? Oftewel je versterker moet in ieder geval beschikken over HDMI. Dat is dus een must. Daarnaast kijken naar surround.
2. Zoals al gezegd vind ik het niet erg om eerst met 2.0 te werken, maar de mogelijkheid tot 5.1 moet er wel zijn. Dan is het dus de eerste optie om te investeren in een mooie stereo opstelling en daarna door te gaan naar 5.0 of 5.1 sub is niet altijd nodig Ik zou in dit geval voor een nette stereoset van een beter merk. Welke te vinden is voor rond de 100 euro.
3. Budget is zoals gezegd ongeveer 250, t kan wel gerekt worden, maar liever niet. Als ik dus uitga van je eisen zou ik persoonlijk 150 euro besteden aan een versterker 2e hands met dus HDMI. Daarna dus voor rond de 100 euro een nette set met stereospeakers. Hier kun je voorlopig erg netjes mee uit de voeten. Dan kun je daarna rustig verder kijken naar uitbreidingen.
4. Inderdaad, het liefst eerst een goede receiver Dan zou ik daar beginnen ;)
Ik heb enkele commentaren erbij gezet. Maar ik zou als eerste uitgaan van een nette versterker en desnoods wat goedkopere speakers die er niet zo goed meer uitzien als ze maar klinken! Dan heb je een fijne basis en kun je daarna verder uitbreiden naar de huge bigass homecinema set die je zo graag zou willen ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:44:
[...]
No shit Sherlock, maar wat denk je dat ie nodig heeft als ie voor een paar honderd inclusief speakers klaar wil zijn? :P
In de context dat je voor een honderd of twee ook een oudere receiver van een beter merk of een hoger type hebt. En aangezien hij eerder ook aangeeft een goede basis te willen en maximaal DTS leek me dat ook wel een optie om te noemen... Schatje :>

[Voor 14% gewijzigd door FeaR op 29-10-2010 18:55]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:54:
In de context dat je voor een honderd of twee ook een oudere receiver van een beter merk of een hoger type hebt. En aangezien hij eerder ook aangeeft een goede basis te willen en maximaal DTS leek me dat ook wel een optie om te noemen... Schatje :>
Dan nog, je moet wel heel veel mazzel hebben om voor een paar honderd euro een goeie 5.1-set met losse componenten samen te kunnen stellen. Verder dan instapspul kom je ook tweedehands niet voor pakweg 500 euro, tenzij je voor stereo gaat. Poepje :*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Als iemand marktplaats tips heeft voor een goede 2e hands receiver, graag O-)
En de genoemde set van Onkyo is zijn geld waard ? Of is het beter investeren in een andere setup, eventueel eerst met een 2.0 setup?

Ps. Sup met de koosnaampjes?

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-09 11:44
Volgens mij is er nieuw voor de prijs van de onkyo geen betere 5.1 set te vinden, iets beter zou bijvoorbeeld een instapmodel yamaha/onkyo/whatever receiver kunnen zijn, maar dan zit je met speakers erbij alweer op 400 euro (waarschijnlijk nog iets meer). Yamaha heeft trouwens ook een complete 5.1 set voor 349 euro:

http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=437963

BTW, hier vindt je vergelijkingen tussen de onkyo en de yamaha sets:

http://www.hifivision.com...a-yht-292-one-better.html

Maar natuurlijk kun je de onkyo gewoon bij een bcc beluisteren, kun je zelf oordelen of je het iets vindt of niet. In ieder geval zijn veel mensen er tevreden mee. Tweedehands kan natuurlijk ook, maar dan moet je weer aandacht gaan besteden aan de conditie van het product enz, terwijl een tweedehandse ex high-end receiver nog steeds aardig wat kost.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Trishul schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:37:
Volgens mij is er nieuw voor de prijs van de onkyo geen betere 5.1 set te vinden, iets beter zou bijvoorbeeld een instapmodel yamaha/onkyo/whatever receiver kunnen zijn, maar dan zit je met speakers erbij alweer op 400 euro (waarschijnlijk nog iets meer). Yamaha heeft trouwens ook een complete 5.1 set voor 349 euro:

http://www.correct.nl/artikel.php?MODE=Zoek&ARTNR=437963

BTW, hier vindt je vergelijkingen tussen de onkyo en de yamaha sets:

http://www.hifivision.com...a-yht-292-one-better.html

Maar natuurlijk kun je de onkyo gewoon bij een bcc beluisteren, kun je zelf oordelen of je het iets vindt of niet. In ieder geval zijn veel mensen er tevreden mee. Tweedehands kan natuurlijk ook, maar dan moet je weer aandacht gaan besteden aan de conditie van het product enz, terwijl een tweedehandse ex high-end receiver nog steeds aardig wat kost.
Helaas heb ik geen BCC dicht bij huis, maar deze set lijkt me erg interessant. De overschrijding van het budget lijkt me dan wel ok, ik denk dat ik met deze set wel vooruit kan... Niemand die ervaring heeft met deze set zeker? Welke receiver zit er bij?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de

en

http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S3305.html

Ik zie wel wat verschillen, zoals de een die blijkbaar hdmi sound/video terug kan sturen? Alleen graag de meningen van experts ivm deze 2 verschillende sets.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Dank.

Dus eigenlijk is de HT nog de betere set.
Nu een andere vraag, ik ben van plan deze set aankomende week te halen.
Is het verstandig om alle HDMI apparaten aan te sluiten op de receiver? Ik bedoel, nu schakel ik via de tv naar een andere bron en het geluid gaat dan ook mee. Is dit ook mogelijk aangesloten via de receiver? Hoe minder afstandsbedieningen hoe prettiger namelijk, als ik bron kan schakelen en alles gaat vanzelf aan/goed beeld/geluid dan zou dit erg handig zijn.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee