Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380502

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb sinds een weekje een nieuwe computer.

De specs zijn:

Amd phenom x4 955 3.2 ghz
6gb Ram
Hd5770
650w voeding
ASRock 880G mobo
7 ultimate 64 bits.

Allemaal leuk en aardig, maar af en toe wordt me computer helemaal gek, als ik naar het geluid hardware gedeelte ga, dan ziet ie elke seconde een headphones ingeplugged en uitgeplugged worden, met als gevolg dat mijn geluid hapert als een gek, hoe kan ik dit oplossen?

bvd,
Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Zou een connector kunnen zijn die niet lekker is.
Is het een on-board geluidskaart ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gok het wel, weet niet zeker.
Bijna zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 12:52

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk (terwijl dit gebeurt) eens voor de gein het verbuik van je processor. Waar jij last van hebt is namelijk een bekende bug in de audiokernel van Vista en Win7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die processor die staat altijd tussen de 50 en 80 % >.<, en dat met een quad core >.<
zo geinig vindt ik het niet, als het een bekende bug is, heb je tips (A)
Please :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Momentje, ik google voor je.

Deze fix werkt:
http://windows-exe-errors...h-cpu-usage-in-windows-7/

audiodg is een deel van svchost.exe (Kijk maar eens bij resource manager, het grootste deel van de CPU load komt van een van de svchosts)

[ Voor 80% gewijzigd door D4NG3R op 29-10-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na opnieuw opstarten riep realtek tot 30 keer toe unplug/plug, daarna in 1 keer niks meer en blijf me cpu laag.
Maar, ik hou de site in favorieten en zal is kijken naar de cpu load als die weer flipt.

Zeer dank voor de mogelijke en hopelijke de goede oplossing :D

Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Zover had ik nog niet gedacht, maar als het werkt d:)b

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het probleem ligt bij de nieuwe audiokern van Vista en Win7. Als jij achterin je PC speakers ofzo hebt zitten. En deze AAN hebt staan. En je plugt voorop bijv een headset in, en later er weer uit haalt. Flipt hij uit..

Wat ook werkt is het verwijderen van de audiodrivers. En gewoon met de standaard Win7 audiodrivers te werken. Meestal merk je het verschil niet eens als je gewoon simpele speakers/headsets gebruikt. Maar met een wat duurdere audiokaart wil je toch liever wel het maximum eruit trekken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zucht,, Helaas mensen, ik krijg het nog steeds niet werkend, want bij die oplossing van Danger, moet ik disable all enhancements aanvinken, maar die optie staat er niet, en ik weet zeker dat ik niet mis kijk, want het is een engels windows 7 die ik gebruik.

Maar,, als ik mijn computer ergens anders gebruik, met andere boxen, heb ik er geen last van? Ook als er geen microfoon in zit heb ik er geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 11:27
Anoniem: 380502 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:29:
Zucht,, Helaas mensen, ik krijg het nog steeds niet werkend, want bij die oplossing van Danger, moet ik disable all enhancements aanvinken, maar die optie staat er niet, en ik weet zeker dat ik niet mis kijk, want het is een engels windows 7 die ik gebruik.

Maar,, als ik mijn computer ergens anders gebruik, met andere boxen, heb ik er geen last van? Ook als er geen microfoon in zit heb ik er geen last van?
Mischien support je onboard geluids kaart je boxen niet goed, of mischien zijn je boxen defect?
Ik zou iig even kijken naar de nieuwste drivers voor je geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:48
Volgens mij kun je dit ook instellen in je BIOS.

Je kunt dan meestal kiezen uit AC'97 of HD Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn boxen zijn niet defect, want hij flipt eigenlijk alleen als er in de front aansluiting iets zit (lees mic, headset)

Drivers zijn uptodate

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Heb je heel misschien én de normale 3,5mm jacks zitten en een S/PDIF geluidsuitgang? Dan moet je namelijk de drivers van je mobo opnieuw installeren. werkte bij mij.
Pagina: 1