🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Waar ik wel bang voor ben, is de bouwkwaliteit. Zo kun je namelijk voor kiezen om wel of geen 3.5mm jack aansluiting te nemen. Stel je kiest hier nou niet voor, krijg je dan toch dezelfde behuizing als iemand die wel voor de 3.5mm jackplug had gekozen, maar dan met een dummy plaatje ervoor ofzo ? (Wat je ook vaker ziet bij goedkope laptops)
Ook zet ik vraagtekens bij de kwaliteit van de camera. 12MP is een beetje overkill en ik vraag me dan ook ten zeerste af of dat 12 ‘Nederlandse’ MP zijn of 12 ‘Chinese’ MP zijn: Ofwel 5MP ge-extrapoleerd tot 12MP oid. Bovendien hangt de kwaliteit ook af van de camera driver. Als die rubbish is, kun je aankomen zetten met een 24MP camera, maar dan schiet je nog steeds geen fatsoenlijke plaatjes.
Al met al is het een leuk concept om in de gaten te houden. Zelf heb ik nog nooit van iets soortgelijks gehoord en vrees zodoende dan ook voor vapourware…
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zoals mogelijkheid tot Xenon-flash, mogelijkheden voor HDMI-out, witte kleur toestellen, of 32GB interne opslag..
Een leuke 'full option' Synapse kost rond de 500,00 / 550,00.. Erg prijzig, maar als de kwaliteit
van de toestellen gewoon hoog is, ben ik het wel bereid om te betalen eerlijk gezegd.. Stel je voor:
Een witte Android 2.2 telefoon met een 4" 800x480 capacitief scherm, met 1GB werkgeheugen, 32GB interne opslag (m'n 16GB MicroSD-kaartje er nog bij) met een frontcamera, FM-radio, HDMI output, WiFi en Xenon-flash.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En hopelijk in de toekomst ook keuze in socs (zal nu wel een eerste generatie qualcomm snapdragon zijn?) en OS (nouja, zal in op korte termijn alleen MeeGo of Android zijn denk ik).
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Wel jammer dat je geen live preview van het door jou geconfigureerd toestel kunt zien en dat je geen toetsenbord kan kiezen, maar het concept beloofd veel goeds
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Standaard Vanilla Android lockscreenBastiaanN schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:01:
Ik moet zeggen dat ik de knopjes en het toestel erg veel op een dichtgeklapte
Motorola Milestone vind lijken. Vooral de iconen die gebruikt zijn, zijn precies hetzelfde.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, dat snap ik
Zijn bijna het zelfde ja, alleen het eerste icoontje niet helemaal.BastiaanN schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:54:
Ja, dat snap ikik bedoelde de fysieke touchknoppen aan de onderkant.
Je kan kiezen tussen fysiek en touchCLB schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:38:
[...]
Zijn bijna het zelfde ja, alleen het eerste icoontje niet helemaal.
Ik hoop dat dit aanslaat en dat er misschien meerdere modellen (vooral goedkopere) bij komen, dan denk ik dat ik er wel eentje bestel.
Alleen die 299 is leuk, ik stopte erin wat ik leuk vond, dus ietsje betere camera mini hdmi en zat al meteen aan de ~ 600
Dus eigenlijk net zo duur als elke andere willekeurige high end smartphone, al zal deze wel een stukje exclusiever zijn en dat heeft natuurlijk ook wel wat, er zijn al genoeg desire's en galaxies op de wereld
Met 600 euro heb je een telefoon die voorloopt op andere telefoons (LTE etc)AktiveHate schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:50:
Het idee is echt ontzettend gaaf, had er al veel eerder moeten zijn!![]()
Alleen die 299 is leuk, ik stopte erin wat ik leuk vond, dus ietsje betere camera mini hdmi en zat al meteen aan de ~ 600
Dus eigenlijk net zo duur als elke andere willekeurige high end smartphone, al zal deze wel een stukje exclusiever zijn en dat heeft natuurlijk ook wel wat, er zijn al genoeg desire's en galaxies op de wereld![]()
Voor de developers bij Synapse moet het wel een hel zijn zeg... voor elke combinatie moeten ze een aparte ROM maken en er zijn gigantisch veel combinaties mogelijk !
@Modjes: Bedankt voor de titel fix
Vanuit Duitsland, dus geen importheffing of extra BTW.CLB schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:53:
Uit welk land versturen ze eigenlijk ivm extra douanekosten / importheffing en BTW...
Source: http://synapse-phones.com/impressum.phpImpressum:
Synapse-Phones
Christopher Brüning, Philipp Ziebart, Eugen Bernhardt
Altewiekring 37a
38102 Braunschweig
Germany
+49 (0)531-4720922
info@synapse-phones.com
www.synapse-phones.com
USt-IdNr.: DE272368210
[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 31-10-2010 23:58 ]
Heb nu toch flink wat samengesteld, en zit op 538 euro, en dat is met DVB-T
Eigenlijk alles het maximale gekozen, op de front camera en SD kaart na. En die zijn die niet eens over-priced.
Jammer dat je de cpu/chipset en het scherm niet kan kiezen.
Vraag me wel af hoe ze dat doen met zoveel verschillende configuraties. ROM met alle camera/3G/wimax drivers op alle toestellen, of per combinatie een eigen ROM. Dat laatste lijkt mij een beetje onhaalbaar.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat eerste lijkt mij juist onmogelijk. Gaat je telefoon dan niet zeuren dat hij bepaalde dingen mist ?Nakebod schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:02:
Vraag me wel af hoe ze dat doen met zoveel verschillende configuraties. ROM met alle camera/3G/wimax drivers op alle toestellen, of per combinatie een eigen ROM. Dat laatste lijkt mij een beetje onhaalbaar.
Maar die vraag rees mij bij inderdaad ook al (zie een paar posts terug).
Net zoals een Windows PC en Linux distributie ook heel veel drivers aan boord hebben, en slechts gebruiken die ze nodig hebben.
Maar op een telefoon wil je wat selectiever zijn met ruimte, en dus niet 100 drivers toevoegen voor alle (verschillende?) camera chips, wireless chips, etc..
Ahh top! Dan wachten we maar af.Freekers schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:58:
Vanuit Duitsland, dus geen importheffing of extra BTW.
[...]
Source: http://synapse-phones.com/impressum.php
Ik ga geen pre-order plaatsen voor iets wat over 4 maanden geleverd kan worden..
Wel een potentieel klein nadeel van dit concept als je een abonnement met toestel wilt: Ik verwacht niet dat providers dit gaan aanbieden. Hooguit een x aantal vooraf geconfigureerde modellen.
Dus heb je de scenario's waarbij je productiviteit die afhankelijk is van mobiele electronica gehad en de smartphone komt niet ergens tussendoor met een plekje waar het perfect past. Stel dat je bijvoorbeeld op je werk een smartphone hebt, dan heb je waarschijnlijk ook een computer. En zo'n computer heeft een veel groter scherm zodat je meer kan doen en zien, en snellere input methodes waardoor je veel productiever kan zijn. Als je geen computer hebt op je werk, is je werk waarschijnlijk fysiek, dus dan ben je veel te druk aan het werk om met je telefoon te werken - oh wacht, je werkt dan helemaal niet met computer-achtige appraten.
Dus dat was werk. Dan is in het begin van je leven nog school over, waar je in princiepe bij de les hoort te zijn (maar dat zijn we allemaal toch niet
Als je thuis bent heb je je computer daar weer, dus zelfde verhaal als op 't werk. Behalve thuis/werk/school heb je nog uit, bijvoorbeeld op vakantie, in de kroeg, op een feestje enz. Als je in de kroeg zit of op een feestje bent, en je gaat dan dingen doen met je telefoon, dan klopt er wat niet. Ga dan niet naar de kroeg, en ook niet naar een feestje. Wat betekent dat je thuis bent, bij je computer. Laatste optie: vakantie. Daar heb je niet veel aan een toestel dat je geld opsleurpt om dat je aan het roamen bent. Maar dan heb je weer het vakantie-probleem. Als je op vakantie bent, en je gaat de hele vakantie met je telefoon spelen, dan heb je iets verkeerd gedaan en kan je beter niet op vakantie gaan. Wat je weer bij je computer brengt.
Weet iemand een situatie waarbij je niet bij een computer in de buurt bent, geen laptop of tablet bij je kan hebben, maar wel een telefoon, en dan ook nog eens productief kan zijn?
Want voor zo een situatie/moment komt een op maat gemaakt toestel wel van pas!
-Productiviteit:
Een laptop heb ik bij. Dat klopt. Deze heb ik ook nodig voor het betere typwerk dus een tablet is al geen optie. Tijdens reizen is een laptop eigenlijk alleen handig bij een langer treinritje (en vliegtuig).
Ik kan nog steeds heel productief zijn op een kleiner apparaat. Mailtje beantwoorden, nieuws bijhouden (must voor mij!) en wat aanvullend lees- en planwerk. Tegen de tijd dat de laptop uit de tas is (indien zitplek in trein) en uit hibernation ben ik al half klaar op m'n telefoon (met hardware tobo). Mede doordat ik alles al kan doen op het perron, in de bus of waar dan ook.
- Werk:
Op het moment ben ik nog student, maar straks in het werkveld heb ik maar een beperkt deel van m'n werktijd beschikking over een computer. Verder ben ik overal en nergens, up-to-date zijn is dan een must en snelheid in communicatie evenzo. En toch werk ik dan met computer-achtige apparaten en heb geen fysiek werk
- School:
Agenda bijhouden, nieuws bijhouden. Op mijn opleiding mag je in sommige lessen gewoon je smartphone gebruiken tijdens de les. Uiteraard heb je vrijwel altijd ook je laptop, maar daarmee wil je mogelijk stroom besparen als het alleen maar om een nieuwsfeed of agenda invoer gaat.
- Thuis
PC staat boven en kost meer stroom. Als 'ie uit staat krijg ik nieuws en mail per smartphone binnen. Van belang of actie nodig? Dan gaat de computer aan
- Kroeg/feestje
Fotootje laten zien, fotootje maken. Veel meer is niet nodig. Soms wat feiten opzoeken tijdens een verhitte discussie in een bruin café
- Vakantie
Navigatie. Kaartlezen is cool en veel leuker. Maar soms wil je ook gemak, zeker op vakantie
Buiten dit alles heb je ook nog eens altijd een MP3 speler en (fm-) radio op zak. Op veel momenten bruikbaar.
Zo zie je maar; het is niet feitelijk te onderbouwen of een smartphone zinvol is of niet. Het is een kwestie van levensstijl, behoeften en interesses
Ontopic:
Voor mij geldt ook, als je kan kiezen voor een hardware tobo en de kwaliteit is een beetje aardig dan ben ik verkocht. Sowieso is 4" + tobo een wens van mij (maar niet in Europa verkrijgbaar). Dan nog de mogelijkheid tot zelf configureren (wifi-b/g is voldoende, liever LED voor zaklamp gebruik, 5mpix voldoende, fm radio, intern geheugen, 512 MB RAM, dikke accu) en als klap op de vuurpijl ook nog eens een strak design.
Helaas laatste update van oktober

CLB schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:11:
Nog geen aangekondigde S2 en weinig nieuws / responses... Vapourware?
Of natuurlijk 1 of andere chinese made iets
Verder Android 2.2 en superAmoledAdditionally, AndroidGuys was able to confirm the following information with a representative of Synapse-Phone:
The phone will be rooted out of the box with an unlocked bootloader.
The chipset will be 720p capable, with either a Qualcomm or TI 1 Ghz processor. (This won't be a customizable option; it's just not fully decided yet.)
Phones pre-ordered now will ship in February, 2011.
The quad-band radio will work on U.S. GSM carriers such as T-Mobile and AT&T.
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 21-01-2011 01:49 ]
Anoniem: 202651
Ja de telefoon wordt dikker en zwaarder, maar hoelang denk je tv te kunnen kijken op 1200mAh?
Zelfs een optie als extra accu met desklader zou nog acceptabel zijn