Vreemd geluid met bijvoorbeeld bass in een liedje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi mensen,

Ik kon het zo snel niet vinden omdat ik niet weet hoe ik het moet opzoeken en niet weet hoe ik het moet noemen.
Er is namelijk een heel vreemd probleem zowel met mijn creative x-fi kaart als onboard geluidskaart.
Als er in een liedje bijvoorbeeld bass komt (of soms ook zonder) hoor je het geluid een soort weg vallen, dit klinkt heel lelijk, het geluid gaat dan een soort op en neer.... Weet iemand wat hier aan te doen is?

Alvast bedankt.

P.s. drivers etc. heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En je weet zeker dat het aan je pc ligt en niet aan je speakers?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Dat weet ik 100% zeker. Een maatje van mij heeft het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Het is trouwens allemaal digitaal aangesloten (spdif)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Heb je niet per ongeluk een surround filter aanstaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

robertvanderlug schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:19:
Dat weet ik 100% zeker. Een maatje van mij heeft het ook
Heeft die dezelfde set en dezelfde muziek in dezelfde kwaliteit?

Daarnaast staan alle knopjes goed op je versterker? Wat heb je staan waarop je audioafspeelt?

Klinkt namelijk alsof die tonen niet goed weergeven worden maar het kan zoveel dingen zijn.... Crossoverfunctie die verkeerd staat, slechte bron voor de audio, slechte afstelling EQ in PC en ga zo maar door.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Kan je een betere omschrijving geven van hoe alles is aangesloten? Mogelijk zit hem daar iets verkeerd. welke mediaspeler gebruik je? Zijn hier nog instellingen veranderd? Heb je ook de Creative Opstart-console software geinstaleerd en gekeken of het met een sampling-freq. dig. uitvoer al aangepast 48 of 96 kan een hoop uitmaken?

Is het ook niet zo dat als je de polen van je speakers verkeerd om aansluit je dit effect krijgt?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 29-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 20:09
heb je een EQ filter aanstaan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Nou heb nu gewoon even mijn onboard geluidskaart (met spdif aangesloten)
Ik heb dit aan gesloten op een sony versterker (hier staan alle instellingen goed)
Voor audio afspelen gebruik ik Winamp, maar bijvoorbeeld in Media Player heb ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor speakers en wat voor chip zit er op je moederbord? Geef ons wat duidelijkere specificaties van de units die je hebt staan. Aangezien het nu gokken is waar het probleem is.

Vul dit lijstje eens in:
  • Type versterker met serienr.
  • Eventuele instellingen op de versterker
  • Type speakers en manier van aansluiten. 5.1/3.1/2.0/2.1
  • Type geluidskaart onboard
  • Type geluidskaart insteekkaart
  • Drivers onboard
  • Drivers insteekkaart
  • Bronbestand(en) in welke kwaliteit
  • Afspeelprogramma('s)
Werk dit lijstje af en vul hem in en post hem dan terug. Dan weten in ieder geval wat je hebt en waar wij antwoord op moeten geven ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Touchdomex op 29-10-2010 14:31 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Op mijn Sony kan ik 'compression' (oid) aanzetten, dit beperkt de amplitude van de tonen in je muziek, waardoor extreme verschillen in hoog en laag worden gecompenseerd. Volgens mij klinkt het dan bij bassdreunen alsof je hoge tonen veel zachter worden afgespeeld. Misschien heb je dit aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:29
Wat voor soort speakers gaat het om? Lijkt me eerder een faseverschil, dan zit bij een speaker de + van de audio ook op de + van de speaker en bij de andere exact omgedraaid. Dat heb je wel eens bij normale stereospeakers die losse aansluitingen hebben. Controleer de bekabeling dus maar eens.
Als er niets veranderd is qua hardware, dan is het toch ergens een instelling die iets in de geest van tegenfase heet.

Wat larsiano in de laatste regel zegt, dat is nagenoeg zeker wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvanderlug
Ja zal ik zo na kijken, het is overgens alleen bij mp3's bij DTS is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Komt waarschijnlijk door de equalizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:01

ToCuS

It begins in the brain!

volgens mij staan je computer en versterker niet goed opelkaar afgestemd, dit kan dus zijn dat de 1 te hard staat en/of ander te zacht of anders om. verder kan er nog een kink in de kabel zitten natuurlijk of een beschadiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

ToCuS schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:56:
volgens mij staan je computer en versterker niet goed opelkaar afgestemd, dit kan dus zijn dat de 1 te hard staat en/of ander te zacht of anders om. verder kan er nog een kink in de kabel zitten natuurlijk of een beschadiging..
Bij S/PDIF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278083

Staat er geen EQ aan in winamp oid? Dit heb ik ook wanneer ik een EQ gebruik omdat mijn set via S/Pdif is aangesloten!

Analoog werken de EQ vaak wel goed.
Pagina: 1