Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik heb een gewone pc en een mediacenter.
Wanneer ik met VLC een HD-serie bekijk, is de processor-load gemiddeld 15% wanneer ik dit afspeel op m'n Intel E6700. Wanneer ik hetzelfde afspeel op mediacenter met m'n AMD X2 2.8Ghz, krijg ik een constante load van 60 tot 70%.

Wat mis ik nu nog van drivers of instelling?!! Ik geraak er niet aan uit. Windows Update laten lopen & Nvidia Nforce drivers geinstalleerd. Mijn moederbord is M3N78-VM. Chipset hiervan ook geinstalleerd.... Ik vergeet waarschijnlijk iets... maar wat? ;)

Als grafische kaart zit er nog een oude kaart van Nvidia in, een 7600GT. Dit omdat mijn plasma nog geen HDMI-connectie had, dus moet via de S-video werken. Als enige optie had ik dus die 7600GT (moederbord met PCI-express). Kan dat bottleneck zijn?

Windows 7 trouwens. En mijn windows Experience check geeft allemaal goede punten, met uitzondering van Gaming Graphics, dat is score 2,0 ! Maar graphics Aero krijgt 5,7

[ Voor 28% gewijzigd door Blackminister op 29-10-2010 14:01 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Codec's? Gebruik voor de gein eens MPC:HC

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
D4NG3R schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:58:
Codec's? Gebruik voor de gein eens MPC:HC
Hm, goed idee. Bij XMBC schokt ie nu trouwens ook. En ik ging ervan uit dat je geen codec nodig hebt als je VLC gebruikt. Even testen

Nope, processor load 60 - 65%

[ Voor 5% gewijzigd door Blackminister op 29-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan zijn dat de ene pc gebruik maakt van GPU acceleratie en de andere pc niet.
En natuurlijk heb je codecs ook bij VLC nodig, maar die worden standaard meegeleverd. Je weet echter vaak niet welke codecs dus gebruikt worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 29-10-2010 14:05 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Je hebt in feite ook geen codecs nodig, maar ik zou wel DXVA aanzetten wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Tsurany schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:04:
Kan zijn dat de ene pc gebruik maakt van GPU acceleratie en de andere pc niet.
En natuurlijk heb je codecs ook bij VLC nodig, maar die worden standaard meegeleverd. Je weet echter vaak niet welke codecs dus gebruikt worden.
Had ik ook al aan zitten denken. Mijn andere kaart is 8800GT, ik zou denken dat beide GT kaarten GPU ondersteuning hebben dan. Kan ik het ergens aan/uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

De 8800GT is een stuk zwaarder, en zal ook een stuk beter je GPU spul accelereren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Blackminister schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:06:
[...]
Mijn andere kaart is 8800GT, ik zou denken dat beide GT kaarten GPU ondersteuning hebben dan.
Nou, ze hebben beiden niet echt geweldige GPU ondersteuning bij HD decoding.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 29-10-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Met een oud AGPkaartje van Geforce lukte het nochtans aardig, zeer bizar

Kwartaal 1 van plan een nieuwe tv te kopen, dan kan ik kijken via onboard HDMI, zal dan wel vlotter lopen. Het stoort momenteel ook niet zo hard, af en toe een klein schokje... Maar je zou denken dat een nieuwe pc (met uitzondering van grafische kaart) toch beter zou presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blackminister schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:06:
[...]

Had ik ook al aan zitten denken. Mijn andere kaart is 8800GT, ik zou denken dat beide GT kaarten GPU ondersteuning hebben dan. Kan ik het ergens aan/uitvinken?
"Starting with the G84/G86 GPUs (sold as the GeForce 8400/8500/8600 series), NVIDIA substantially re-designed GPU's H.264 decoding block. The second generation PureVideo HD added a dedicated bitstream processor (BSP) and enhanced video processor, which enabled the GPU to completely offload the H.264-decoding pipeline. VC-1 acceleration was also improved, with PureVideo HD now able to offload more of VC-1-decoding pipeline's backend (inverse discrete cosine transform (iDCT) and motion compensation stages). The frontend (bitstream) pipeline is still decoded by the host CPU[3][4]. The second generation PureVideo HD enabled mainstream PCs to play HD DVD and Blu-ray movies, as the majority of the processing-intenstive video-decoding was now offloaded to the GPU."

Dat zegt Wikipedia er over, stuk betere video acceleratie dan de 7000 serie zoals ik het daar lees en dat zou het verschil goed kunnen verklaren. Ik zie het verschil tussen mijn 7600GS en mijn nieuwe Ati en dat is echt een dramatisch verschil.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Hm ok dan. Dan zal het al twee maanden erbarmelijk zijn met die grafische kaart en is het mij nu pas opgevallen. Serie Lost heeft blijkbaar meer processorkracht nodig dan m'n andere series ;) Die buitenopnamen hé ;)

Nog wat meer druk om die tv sneller aan te schaffen :D En dan maar hopen dat HDMI-output op het moederbord weldegelijk meekan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Simpele Ati videokaart (a 40-50 euro) lost het probleem op. Hoewel hoge CPU usage geen enkel probleem is als je geen framedrops hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 21:48
Volgens mij zou je rond de 5 voor gaming graphics moeten halen met de windows experience index score, dus ik gok ook een probleem met de driver (en dus ook gpu versnelling met video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Had een goede videokaart, maar op AGP. Tegenwoordig vind je geen nieuwe kaart meer op PCI-e MET een S-video uitgang, nu meer en meer HDMI.

Ik denk ook dat er ergens nog een probleem met driver of iets dergelijks zit, die 2.0 score zit me dwars. Zooo slecht is die kaart ook weer niet

Pagina: 1