Toon posts:

Hd 4850 als extra kaart gebruiken voor aansluiting met tv?

Pagina: 1
Acties:

• Cooperator
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-09 18:03
Beste Tweakers,

In het [BBG aanschaf] Videokaarten topic heeft iemand mij gezegd dat ik na het aanschaffen van een nieuwe HD 6850 kaart, mijn oude Hd 4850 gewoon in het tweede pci-e slot kan steken en kan blijven gebruiken voor het clonen van het beeld naar de tv (mijn tv is namelijk nog oud en heeft gewoon nog 3 tulpstekker ingangen (rood, wit voor geluid en geel voor beeld), welke ik via een verloopstekker naar s-video kon aansluiten op mijn s-video ingang van mijn HD 4850. Aangezien de HD 6850 alleen een HDMI en Display Port ingang heeft, gaat dat dus niet meer lukken.

Nu zou ik nog wel graag mijn computer willen aansluiten op de tv, zonder een hel nieuwe tv te moeten kopen of een heel duur alternatief om het op mijn tv werkend te krijgen. Maar ik kan dus gewoon de HD 4850 blijven gebruiken blijkbaar.

Kan iemand mij echter wat meer uitleg over de werking hiervan kunnen geven? Dit levert dus geen conflicten op? Hoe gebruik ik dan de CCC van Ati om het beeld te kunnen clonen met mijn HD 4850, als ik als hoofdkaart een HD 6850 gebruik, welke uiteraard ook de CCC van Ati heeft? Kan ik switchen tussen videokaart binnen de CCC ofzo?

Mocht iemand echter ook nog een andere goedkoop alternatief hebben, dan heb ik hier ook oor naar.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:44

Flappiewappie

Hier nog meer

Waarom niet als secundair op je 6850?

ah sorry..., zie het al.

[Voor 27% gewijzigd door Flappiewappie op 29-10-2010 13:52]

Hier staat wat

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Flappiewappie schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:51:
Waarom niet als secundair op je 6850?
Omdat de 6850 geen S-Video uitgang heeft, die zijn TV nodig heeft.

Ontopic:
Ik weet niet of die los van elkaar kunnen werken, maar je zou kunnen kijken na een actieve HDMI - S-Video convertor. Deze kostten echter aardig wat.

• Cooperator
Batsgeit schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:52:
Ik weet niet of die los van elkaar kunnen werken, maar je zou kunnen kijken na een actieve HDMI - S-Video convertor. Deze kostten echter aardig wat.
Bedankt, maar zo'n converter is mij te duur.
Als het echter met zo'n HD 4850 kaartje erbij kan, dan kan het natuurlijk ook met een ander, zuiniger en goedkoper model. Indien deze voor minder dan € 40 euro te verkrijgen zijn, dan kan dat eventueel nog wel een beter alternatief zijn. Dan gebruik ik gewoon mijn HD 4850 als extra kaart, tot ik hem weet te verkopen en dan vervang ik hem door een zuiniger alternatief. Enig idee welke kaart ik dan het beste kan aanschaffen in dat geval?

En graag ook nog wat meer uitleg over het gebruik van een HD 4850 in combinatie met een Hd 6850, voor wie mij dit kan uitleggen.

• Batsgeit
Ik weet wel dat je een Ati + Nvidia kaart kunt doen, en dan de nVidia kaart als physx kaart kunt gebruiken. Hoe dit bij ATi zit, weet ik eigenlijk niet. Heb je geen pci-e kaartje van ATi losliggen die je er even bij in kunt drukken?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou gewoon moeten lukken. Ik heb zelf een 4350 naast m'n 4870 hangen voor een 3e monitor, en dat werkt gewoon zonder problemen.

30" monitor te koop

• Cooperator
Helaas niet. Heb alleen nog een Radeon 8500 AGP kaart liggen geloof ik. Mijn vader heeft wel een pci-e kaartje, maar die zit in zijn pc en zal die niet even willen uitlenen :P

• Batsgeit
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:22:
Zou gewoon moeten lukken. Ik heb zelf een 4350 naast m'n 4870 hangen voor een 3e monitor, en dat werkt gewoon zonder problemen.
Hoe doe je dit dan? Gewoon via Catalyst Control Center? Ben ik eigenlijk wel benieuwd na :).

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het kan wel gewoon, maar kijk wel even goed na of je voeding dit trekt.. Want je HD4850 trekt wel even een extra 140w -dacht ik zo?- weg!

Tip: Underclock hem flink, blijft hij een stuk koeler. En verbruikt hij een stuk minder :) .

• Cooperator
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:22:
Kun je ook uitleggen hoe dat in zijn werk gaat? Windows gebruikt alleen de kaart in de eerste pci-e slot voor beeldsturing en dan met CCC van Ati zie je ook de tweede kaart en dan kun je vrijelijk overschakelen tussen de twee en dus de tweede kaart gebruiken voor tv?

• Cooperator
D4NG3R schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:25:
Het kan wel gewoon, maar kijk wel even goed na of je voeding dit trekt.. Want je HD4850 trekt wel even een extra 140w -dacht ik zo?- weg!

Tip: Underclock hem flink, blijft hij een stuk koeler. En verbruikt hij een stuk minder :) .
Dat is een goede tip ja. Dank hiervoor. Maar hoe werkt dat twee kaarten gedoe precies? Ik heb trouwens een CM Real Power 620w, dus moet hij wel aankunnen lijkt me. Heb heel lang met een 400watt voeding gedaan tot die stuk ging en heb nu dus 220w meer.

• Daaaaf
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:30
D4NG3R schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:25:

Een HD4850 trekt in 3D-modus maximaal 110 W, maar als je hem alleen gebruikt voor het klonen naar je TV dan ligt het verbruik natuurlijk een stuk lager.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

110w dan, ik weet niet waar ik 140w vandaan haalde :S.

Anyway, klok hem gewoon lekker tot half van wat hij normaal doet. Voor wat TV werk ga je het verschil in prestatie echt niet merken, maar wel het verschil in verbruik :) .

• TriZzjeeuh
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-03-2019
Ikzelf gebruik naast mijn HD4850 (2 beeldschermen) nog een el cheapo en passief gekoelde HD3450 (3de beeldscherm + TV) en nooit problemen mee gehad. Werkt perfect dus.

Mss geen slechte tip om te proberen die HD4850 te verkopen en er ergens een goedkoper kaartje bij te kopen. Meer dan 30€ hoeft zoiets niet te kosten.

Edit: V&A aangeboden: Asus EAH3450/HTP/512M om maar eens een voorbeeld te geven

[Voor 20% gewijzigd door TriZzjeeuh op 29-10-2010 16:11]

• Cooperator
Bedankt allen voor de tips.

Nu alleen nog wat uitleg over hoe twee ATI/AMD kaarten in 1 systeem precies gaan werken? Hoe selecteer ik dan kaart nr 2 voor clonen van beeld naar de tv?

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Gewoon Bureaublad klonen/uitbreiden naar 2e monitor. Net zoals je zou doen bij een enkele kaart :) .

[Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 29-10-2010 16:28]

• Cooperator
Oh ok, niet anders dan gewoonlijk dus. Dat is goed om te horen. Bedankt allen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee