Toon posts:

Moederbord & Windows 7 herkent maar 4Gb ipv 6Gb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bodian
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Ik heb van de week een nieuwe pc in elkaar gezet.

Moederbord: Asrock Xtreme 6
Processor: Core i7 950
Geheugen: OCZ3P1333LV6GK
Videokaart: GTX 460
Voeding: Seasonic 750
Koeler: Scythe Mugen

Bij het opstarten van het systeem herkent hij slot C1 niet, wel A1 en B1. Ik heb de geheugen modules verwisseld van sloten en nog steeds geen herkenning bij C1. Ook heb ik pc uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. In de bios gekeken maar nog steeds geen slot C1.

Iemand nog advies?

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Welke versie van Win7 gebruik je ?

2250 WP Zuid PVoutput

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Wat zegt de BIOS ervan?

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Dat moet je inderdaad ook even nakijken.
Hoeveel geeft de bios aan.
En wat gebeurd er als je alleen geheugen plaatst in slot C1

Je hebt je geheugenmodules al gewisseld dus dat heb je al uitgesloten.

Volgens de website moet het moederboard 24Gb aankunnen.

Als ik het verhaal lees dan lijkt mij dit een gevalletje RMA

Ik lees overigens bij Tom's Hardware dat dit een bekend probleem is van dit bord.

[Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 29-10-2010 13:18]

2250 WP Zuid PVoutput

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee