Toon posts:

MSI K7T Turbo + Audio on board

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb dus even me'n bios geupdate met een beta .10g klopt het dat als ik me'n pc opstart er dan staat van (wrong version)
van de bios.
gr peter

Verwijderd

Kun je misschien wat duidelijker zijn en in normale begrijpelijk zinnen een vraag stellen?

Verwijderd

bios beta .10g ??????

Zover ik weet is er voor de K7T Turbo alleen de standaard 2.4 BIOS
en twee Beta's 1.0B14 en 1.0B16

geen .10g dus. Misschien bij een verkeerd mobo gekeken.

link voor BIOS

http://210.59.147.160/support/bios/mainboard/6xxx/k7t_turbo/k7t_turbo.htm

Verwijderd

Heb je dit gelezen & gedaan bij het upgraden? >:)

Special Note:
During BIOS flashing procedure on K7T Pro2 or K7T Pro2A. Screen will show "The program file's BIOS lock string does not match with your system"
answer : Use /nbl parameter
For example: awdfl789 w6330vms.240 /nbl *D

Verwijderd

Special Note:
During BIOS flashing procedure on K7T Pro2 or K7T Pro2A. Screen will show "The program file's BIOS lock string does not match with your system"
answer : Use /nbl parameter
For example: awdfl789 w6330vms.240 /nbl *D
Dit hoeft hij dus niet te doen aangezien hij een K7T Turbo heeft. Deze fout melding betreft een fout melding uit je flash utility. Daar controleert hij (als je het niet overruled >:) ) op een aantal bits in je bios die een versie aangeven. Deze controleert hij met de overeenkomende bits in je bios image en komen deze overeen dan wordt er geflashed. Komen deze niet overeen dan wordt er dus niet geflashed. Dit om er voor te zorgen dat je niet perongeluk een verkeerd bios flashed.

Jammer alleen is dat meestal als je een standaard flash disk (door mobo fabrikant gemaakt, om het handig te houden voor de simpele gebuiker) ze deze optie meestal overrulen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

De Versie 10B16 is de 10g versie. Bij mij zegt ie na het weergeven van het overzichtscherm: Wrong Flashtype dan start ie windows op.

Heeft iemand met de Raid versie, deze al aan de praat gekregen? (met deze bios versie 10b16)

Ik heb even gekeken in de bios zit wel een bios meegebakken voor de promise controller. Maar het lijkt erop alsof iemand een beetje slordig is geweest want het bestandje heet: ftLT~2.bin
Ik heb al geprobeerd om die te vervangen met cbrom door de versie die in de 2.4 zit. Maar dat lukt niet echt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus eerst maar weer de ouwe terug gezet nu gaat het wel weer goed
gr peter

Verwijderd

Heb met de nieuwste bios 2.5 geen problemen ondervonden (via een duitse MSI site gedownload) maar zag ook niet echt drastische verbeteringen. Zag er voor mij het zelfde uit. Kon niet zien wat er allemaal verandert was door het ontbreken van een changes.txt bestand (gewoon even een standaard naam gepakt).

-edit-

( http://www.msi-technology.de/download/bios/63xx/63303_25.exe )

Verwijderd

2.5 moet je niet nemen dit is ook een oud bios, je kan de MP en V-core nl.nog steeds niet verlagen.
Had dit bios ook al geprobeerd.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op Tuesday 13 March 2001 23:06 schreef Halon 1202 het volgende:
bios beta .10g ??????

Zover ik weet is er voor de K7T Turbo alleen de standaard 2.4 BIOS
en twee Beta's 1.0B14 en 1.0B16

geen .10g dus. Misschien bij een verkeerd mobo gekeken.

die e of g zie je aan het eind van de bin als je de gedownloade file uitpakt.

link voor BIOS

http://210.59.147.160/support/bios/mainboard/6xxx/k7t_turbo/k7t_turbo.htm
Pagina: 1