Terminal server 2003 verplaatsen naar nieuw domain

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
Hallo, ik moet morgen een draaiende terminal server met licence server naar een nieuw domain verplaatsen.

Hierop draaid office en een aantal custom apps. Ik heb al wat op het net gezocht, maar echt antwoord op mijn vragen krijg ik niet. De vraag is: kan dat zomaar en hoeveel stopt er met werken zodra ik de server in een werkgroep plaats en daarna weer in het nieuwe domein zet? Wie heeft dit wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 16:13

ThomVis

Detected rambling:

Hangt er helemaal van af hoe je de security geregeld heb. Al je service accounts moeten local admin zijn, ga je die service accounts aanpassen? Of ligt er een trust tussen de domeinen en kan je dezelfde accounts hergebruiken. Hoe is de access control voor de gebruikers geregeld?
Kort samengevat: Een server kan je gewoon van het ene domein naar het andere overhangen, de rest hangt af van wat je er aan geknutseld heb.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij klapt dan niet meteen terug naar remote desktop mode met max 2 users en alle livensing info kwijt?

Geen trust trouwens. Heel nieuw netwerk voor 2 samengaande bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

_Arthur

blub

- Je zal je licenties opnieuw moeten activeren via Microsoft Clearinghouse.
- Al je (lokale) user profiles gaan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Arthur schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:26:
- Je zal je licenties opnieuw moeten activeren via Microsoft Clearinghouse.
Of wellicht zelfs nieuwe licenties moeten aanschaffen als het een juridisch andere entiteit is dan diegene waar de RD Cals voor zijn aangeschaft. Die staan immers op naam...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

alt-92 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:08:
Of wellicht zelfs nieuwe licenties moeten aanschaffen als het een juridisch andere entiteit is dan diegene waar de RD Cals voor zijn aangeschaft. Die staan immers op naam...
Hehe, ach, laten we daar dan niet van uitgaan. Maar de TS heeft het natuurlijk wel prima voorbereid, die migratie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-07 15:58
Verder neem ik aan dat alles (instellingen, rechten, etc.) met Group Policies is ingericht en die raak je dus ook kwijt. In het nieuwe domein zul je dus ook opnieuw je policies moeten instellen.

[ Voor 8% gewijzigd door mbaltus op 30-10-2010 19:00 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Arthur schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Hehe, ach, laten we daar dan niet van uitgaan. Maar de TS heeft het natuurlijk wel prima voorbereid, die migratie 8)
Voorbereiden? Dat is leuk als je 40 uur per week voor een bedrijf intern werkt, maar niet echt een optie als je 60 uur per week met 30 netwerken tegelijk bezig bent en de klant je per uur moet betalen. In de perfecte wereld... Ja mee eens... Als drukke externe consultant heb je vrijwel nooit die optie. Zeker niet als 2 bedrijven samengaan, het perse voor 1 november moet, maar alleen in het weekend kan en het andere, oude it bedrijf je geen toegang geeft tot de dag van de overname. Dan heb je dus 2 dagen over... Gisteren en vandaag.

Ging trouwens prima. Profiles kwijt natuurlijk, maar die kopieer ik weer terug en licentie server was weg. Daar heb ik nu 120 dagen de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Nou als externe consultant bereid ik migraties toch echt wel voor hoor.

Magoed, er is dus stuk gegaan wat ik al had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 67691 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:39:
Als drukke externe consultant heb je vrijwel nooit die optie.
Ok, gaat in dit specifieke geval dan niet op maar:
Ik heb er altijd tijd voor gemaakt.
Maar dat komt ook omdat ik liever niet de shit achteraf opruim - preventie is dan een stuk prettiger, ook voor de klant :)
Als je te vol zit heb je uiteindelijk jezelf en je klanten er alleen maar mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 22:01:
[...]

Ok, gaat in dit specifieke geval dan niet op maar:
Ik heb er altijd tijd voor gemaakt.
Maar dat komt ook omdat ik liever niet de shit achteraf opruim - preventie is dan een stuk prettiger, ook voor de klant :)
Als je te vol zit heb je uiteindelijk jezelf en je klanten er alleen maar mee.
En dat is weer leuk als je eigen baas bent, wat is niet ben. Ik moet het doen met hard werken en zorgen dat het werk gedaan is. Als er iemand ziek is werk ik extra en als ik een week vakantie neem werk ik de week ervoor en erna extra om het werk gedaan te krijgen. Overwerk is lekker betaald maar de komende 3 weken zit elk uur van mijn agenda al vol bijvoorbeeld. Zo werkt dat is Australië waar ik zit. De hele wereld noemt het laid-back maar je werkt je de ziekte.

Dat die licenties niet gingen werken had ik op het net al gevonden en moest maar. Er is geen manier omheen. We hebben het hier over een 20 user server, niet een 1000 user mensen. Ik vroeg gewoon wat ervaringen, niet hoe goed jullie wel niet zijn in je werk. Lekker voorbereiden als je niet kunt zien wat je gaat gebruiken de volgende dag.
Pagina: 1