Toon posts:

Acer Aspire 6930G-583G25MN HDD vervangen

Pagina: 1
Acties:

• PirateStef
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:42
ik heb een acer laptop de "Acer Aspire 6930G-583G25MN" er zit nu een 250hdd in en eigenlijk is dat een beetje weinig aan het worden is het mogelijk om er zelf een andere in te zetten, ik ben wel redelijk handig.
zoja, welke hardeschijf heb ik dan nodig? wat past er in?
alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

9 van de 10 keer zitten die dingen gewoon onder een klepje aan de onderkant. Heb je daar al eens gekeken.
Als je kijkt naar het type schijf dat er nu inzit weet je ook wat erin moet. Maar hoogstwaarschijnlijk is het een standaard SATAschijf.

30" monitor te koop

• PirateStef
oke, bedankt, en als ik hem open maak zie ik dan ook wat voor SATA ik heb? SATA-150, SATA-300 of SATA-600? en wat zijn de verschillen tussen de duurdere en goedkope HDD's?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

PirateStef schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:17:
oke, bedankt, en als ik hem open maak zie ik dan ook wat voor SATA ik heb? SATA-150, SATA-300 of SATA-600?
Of je SATA 1.5Gb/s, 3Gb/s of 6Gb/s hebt kun je het beste zien door te kijken wat je chipset ondersteunt. En hetzelfde kun je doen met de HDD, daar hoef je niet eens voor te gaan schroeven.
en wat zijn de verschillen tussen de duurdere en goedkope HDD's?
De hoeveelheid geld die verdwenen is na aankoop van zo'n ding.

30" monitor te koop

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Terw_Dan schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:41:
[...]
De hoeveelheid geld die verdwenen is na aankoop van zo'n ding.
_O-

Maar even serieus: er zit wel een verschil tussen hoor. Ik zou in ieder geval kijken naar:
-7200rpm rotatiesnelheid
-Een hoog aantal mb.'s aan cache van de harde schijf
-Hoe lang de drive al geproduceerd wordt? Hoe oud is het model?
-Een goed merk, naar mijn mening zijn dat Samsung, Western Digital en Seagate, uit eigen ervaringen overigens.
-En natuurlijk: probeer eens een review te vinden van een aantal notebook HD's, kijken hoeveel snelheidsverschil er nog tussen zit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jorn1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

_O-

Maar even serieus: er zit wel een verschil tussen hoor. Ik zou in ieder geval kijken naar:
-7200rpm rotatiesnelheid
-Een goed merk, naar mijn mening zijn dat Samsung, Western Digital en Seagate, uit eigen ervaringen overigens.
-En natuurlijk: probeer eens een review te vinden van een aantal notebook HD's, kijken hoeveel snelheidsverschil er nog tussen zit.
Maar geen van die zaken hangen direct vast aan de prijs.
Als jij €100 vraagt vor een schijf, en ik vraag er €1000 voor dan zit er geen verschil in, behalve de prijs.

Dus zonder dat de TS duidelijk is in waar hij het nou over heeft, is er niets meer over te zeggen dan dat de ene meer geld kost dan de andere.

Het kan namelijk goed zijn dat de ene schijf die hij overweegt een ouder model is dat nog voor een relatief hoge prijs in de PW staat bijvoorbeeld.

30" monitor te koop

• PirateStef
Jorn1986 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

_O-

-7200rpm rotatiesnelheid
bedankt voor je reactie Jorn, daar kan ik wat mee :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee