• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Nadat ik gisteren mijn computer helemaal stofvrij heb gemaakt door alle onderdelen schoon te blazen heb ik alles weer netjes teruggezet. Mijn computer start nu alleen niet meer op.

Op mijn voeding gaat een rood lampje branden, ik dacht dus dat het aan de voeding lag. Nieuwe voeding erin gedaan maar ook dit hielp niet.

CPU nog is nagekeken en er terug in gedaan, koeler er goed op gedaan.

De PC start wel op zonder dat de CPU op het moederbord zit. Ik hoor alleen geen piep en de fan van de videokaart blijft op volle toeren blazen. Ook het groene lampje op het moederbord brand.

Zodra de CPU erin zit doet hij niks meer. Aan de CPU zelf is ook niets raars te zien, hij is er na montage ook nooit uit geweest.

Wat is er nu kapot aan mijn PC?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter + handleiding moederbord er bij pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mad Marty op 29-10-2010 11:44 ]

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan aan zowel moederbord als CPU liggen. Vervang een van beide is om het uit te sluiten. Soms wil een moederbord gewoonweg niet starten met een dode proc, maar soms start het mobo gewoon niet op als het stuk is en er een CPU in de socket zit.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 14:43
Koelpasta ook niet vergeten bij het er opnieuw op monteren van de koeler?

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
Wat voor CPU/ mobo is het?

Als het een oude Ahtlon XP / P3 betreft kun je hem gemold hebben door de koeler er verkeerd op te zetten. Eigenlijk alles vanaf de P4 / AMD 64 is daar tegen beveiligd en heeft een heatspreader en kan er weinig gebeuren.

Als de problemen zijn begonnen nadat je hem hebt schoongemaakt kan statische electriciteit iets kapot hebben gemaakt. Kijk ook naar stof in PCI, AGP, mem sloten e.d.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Kwam net een leuk vonkje van het moederbord af. Zo'n zwart plastic kapje zit een barstje in.

Meteen maar een nieuwe setup besteld met een i7 950.
Pagina: 1