Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VAIO]hersteldisk maken zonder opstisch station

Pagina: 1
Acties:

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Dag,

ik heb een nieuwe sony vaio W21S1E, een netbook. Ik wil hiervoor hersteldisk maken via vaio herstelcentrum. Er zit echter geen optisch station in, en ik heb ook geen extern. Ik vind het ook een beetje stom om dit te kopen als ik het toch enkel voor de hersteldisks kan gebruiken. Kan ik dit niet op een andere manier doen(USB-stick, SD-kaart?)
Alle oplossingen die ik vind op google zijn met een extern schijfstation, kan toch niet dat ik de enige ben die geen extern station heeft?

edit: heb zelf een idee gevonden en geprobeerd op mijn desktop. Ik ga een virtueel station maken op mijn netbook. Via Nero kan ik rechtstreeks branden naar een virtueel station. Misschien dat dit lukt
edit2: lukt niet. Ik heb via poweriso een virtueel station gemaakt, hij ziet dit echter als lezer, niet als brander. Weet iemand software waarmee je een virtueel schrijfstation maakt?

[ Voor 29% gewijzigd door kevinvdw op 29-10-2010 11:33 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Umm en hoe stel je je het gebruiken van die virtuele CD voor Yellow, wanneer windows stuk is en je de herstel-cd wil gebruiken?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 20:50

jmk

Als je je laptop met een netwerkkabel aansluit op een netwerk, en je doet dat ook met een 2e PC/laptop, dan kan je met 2 identieke Ghost CD's een ghostimage maken van de laptop op de 2e PC/laptop.

Ghost heeft namelijk netwerkondersteuning. Weet niet zeker of het ook draadloos kan.

Op deze wijze kan je dan ook weer een image terugzetten.

Wat je ook kan doen is Ghost op een USB stick zetten, en dan daarmee een image maken van je C, naar de D partitie toe(als je die hebt)

Yippie kayak, other buckets!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

ThomasB schreef op zondag 07 november 2010 @ 03:44:
Umm en hoe stel je je het gebruiken van die virtuele CD voor Yellow, wanneer windows stuk is en je de herstel-cd wil gebruiken?
Wel hij vroeg naar een virtuele writer. De ISO die dan geschreven wordt valt wel te dumpen naar een ander medium voor de installatie (bv. USB). De gemakkelijkste weg is sowieso een externe DVD drive.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
ik heb nog aan een lege external enclosure kunnen geraken voor een harde schijf, hier DVD-brander in gestoken en klaar is kees! Vind het wel stom dat dit niet via USB kan
Pagina: 1