Draadloze netwerkprinter: herstelbare fout: netwerkhost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Ik zit met een probleem met mijn netwerkprinter en iMac. De printer zit draadloos aangesloten op de router, ik kan de printer vanaf mijn iMac ook bereiken via een browser. Bij het toevoegen van een printer zoek ik op het IP van de printer en dan word de printer gevonden en geïnstalleerd met de geïnstalleerde driver van de website van HP.

Als ik nu wil printen dan geeft hij de volgende foutmelding:
herstelbare fout: netwerkhost &aops;<ip>&aops; is bezig; nieuwe poging over 5 seconden...
De printer is dus wel goed ingesteld en dergelijk (hij geeft ook aan dat de rode inktcartridge bijna leeg is) alleen kan er niet geprint worden.

Het gaat om de volgende apparaten:

- iMac (Snow Leopard)
- HP Photosmart B110a
- Sitecom 150N WL-340

Kan iemand mij helpen? :)

EDIT: via Google word ik niet veel wijzer helaas. :(

[ Voor 4% gewijzigd door deCube op 29-10-2010 10:26 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:03
Geeft de printer die foutmelding bij elk type bestand? En kan je wel printen als je de printer direct aansluit op de computer ipv. de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Ja, bij ieder type bestand. Een testpagina via de browser afdrukken is geen probleem.

De printer werkt wel bij direct aansluiten, hij heeft het trouwens ook al eens gedaan via het netwerk.

Het is dus echt een netwerk probleem / probleem op de iMac.

Best gek dat het niet werkt aangezien Apple zelf deze printer verkoopt en aanbeveelt. :S

[ Voor 21% gewijzigd door deCube op 29-10-2010 16:41 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:03
Klinkt inderdaad vreemd. Heeft de printer ook wireless gewerkt op deze router, of is het een nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Iemand met hetzelfde probleem: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1012752
Nog een: http://h30434.www3.hp.com...-via-wireless/td-p/307678
Woei! nog eentje: http://h30434.www3.hp.com...printer/m-p/301810#M14250

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 29-10-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 14:36
Ik heb geen HP printer, maar een Lexmark X6650 en ook daar problemen met wifi-printing. Bij mij begon het met Snow Leopard, om precies te zijn toen ik daarna de Apple driverupdate deed. Met heel veel moeite heb ik de oude drivers teruggezet (nee time machine was niet voldoende) en sindsdien werkt het wel, maar wel met een foutmelding. Ik heb toen gezocht op Snow Leopard wifi print problem.
Apple doet hier niets meer aan en Lexmark ook niet. Ik hoop voor je dat HP betere ondersteuning biedt.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de drivers van HP geinstalleerd of de drivers van OSX?

Mijn Samsung printer deed wat lastig met de drivers van OSX maar met die van Samsung draaide het in 1x.
Pagina: 1