Sony VAOI vgn-ns21z kookt

Pagina: 1
Acties:

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11 22:21
Ik merkte dat als ik ging gamen (wow, starcraft 2) mijn ventilatoren erg hard gingen draaien en het rond de wasd knoppen en de ventilator soms te heet werd om mijn hand neer te leggen.
Nu keek ik met everest hoe warm het eigenlijk wordt, en kom ik er achter dat mijn GPU op 95 graden zit.
Lijkt mij heel slecht dit, en wat kan ik hier aan doen? aangezien het een laptop is kan ik er geen andere ventilatoren inzetten, maar een keer schoonmaken heb ik al gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2vt1js8.jpg

Neil

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sony bellen, en screenshot faxen of mailen. Repair als dat nog kan. Anders mobo swappen.
Dit lijkt me niet gezond. PC al eens van een frisse installatie voorzien? Bios geupdate? Videokaart drivers correct?

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11 22:21
W00fer schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:04:
Sony bellen, en screenshot faxen of mailen. Repair als dat nog kan. Anders mobo swappen.
Dit lijkt me niet gezond. PC al eens van een frisse installatie voorzien? Bios geupdate? Videokaart drivers correct?
laptop is iets meer dan een jaar oud, zal nog wel garantie op zitten ja
ik format mn laptop om de zoveel tijd
bios heb ik geupdate
videokaart ook

ik zat even te googlen, zijn best veel mensen die er last van hebben. Misschien eens zo'n air flow tablet aanschaffen

Neil

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Heb je de instellingen van de video driver goed staan? Ik neem aan dat de "GPU Diode" de temp sensor van de GPU is, die temp is 95 graden maar je fan draait maar op 30%?
Misschien dat dat ook verklaart waarom "CPU" warmer is dan kern 1 en 2...

Just my thoughts...