Toon posts:

[Numbers] Waardes tellen in tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• stevenP
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 21:16
Ik ben bezig met een stukje administratie in Numbers, waar ik tegen een probleem aanloop.

In kolom A hou ik aan namen bij wie een bepaalde taak heeft uitgevoerd. Ik wil vervolgens kunnen uitlezen hoe vaak een bepaalde naam in dat rijtje is voorgekomen.

Voorbeeld:
AanwezigSteven, Sjaak, Sjaak, Steven, Hugo
Te laatSjaak, Steven, Steven, Sjaak

Als output wil het volgende:
Steven is {count aantal keren steven in rij A} aanwezig geweest.
Sjaak is {count aantal keren sjaak in rij B} keer te laat gekomen.

Kortom, ik wil hem een count functie laten uitvoeren, maar dan specifiek laten zoeken naar een bepaalde (vooraf aangegeven) string.

Hoe doe ik dit in Numbers?

• Dompeerd
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 19:30

Dompeerd

Nobody

Probeer de functiekiezer eens. De functie "Aantal.ALS" is de functie die je zoekt denk ik.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

• stevenP
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-09 21:16
Dompeerd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:10:
Probeer de functiekiezer eens. De functie "Aantal.ALS" is de functie die je zoekt denk ik.
Ja, hier heb ik inderdaad al mee zitten spelen. Het vervelende is, is dat je hier numerieke vergelijkingen mee kan maken, maar niet zoiets..

code:
1
2
3
4
$x=2
$y=3

=IF($x<$y, $true, $false)
Dit is wat je hier mee kan, en niet laten zoeken in een colom.. Zou zonde zijn als ik zoiets simpels / kleins uiteindelijk met php/sql of acces o.i.d. moet gaan doen.

• wouter.N
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-09 21:52
Misschien is het tijd om office 2011 te kopen;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee