Toon posts:

[Win 7] 23GB schijfruimte in gebruik, normaal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:37
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn pc opnieuw geinstalleerd met een 64 bits versie van Windows 7 ultimate. Het is een unattended cd met weinig extra opties etc. Echter neemt de Windows directory 23GB schijfruimte in, dit lijkt wat erg veel, volgens mij ligt het normaal rond de 11GB. Weet iemand hoe ik kan zien wat er exact zoveel schijfruimte inneemt en hoe ik eventueel de windows installatie kan afslanken. Ik gebruik een SSD met 120GB ruimte, dus als ik de omvang wat kleiner kan maken zal dit weer schelen voor de SSD.

Alvast bedankt.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Zoek eens naar winsxs folder size in Google.
Dat is de reden dat je Windows directory groot in omvang is en daar kun je weinig aan doen (helaas).

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• NoepZor
Die map vond ik idd ook, vergeleken met de Win install van iemand anders en dit kwam wel aardig overeen. Echter wat ik net zag is dat System32 11,9GB is en bij diegene maar 3GB. Dit kan in ieder geval het verschil verklaren tussen zijn installatie (15GB) en mijn installatie.

Edit: C:\Windows\System32\DriverStore is ruim 9GB. Kun je hier wat aan doen of is het beter om deze te laten staan? Dit lijken me geslipstreamde drivers van de unattended dvd.

[Voor 24% gewijzigd door NoepZor op 28-10-2010 23:02]

• diabolofan
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:43
System32 map bij mij ook ongeveer 3GB. Dus daar misschien even naar Googlen zou geen kwaad kunnen.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Heb je soms alle language packs vanuit Windows Update geinstalleerd?
Dan wil die map wel redelijk groeien. ;)

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-09 13:34
Doe anders eens een schijfopruiming.
Nadat hij zijn check heeft gedaan kan je nog kiezen om windows onderdelen op te schonen, klik dit aan, dan gaat hij weer scannen, en kijk eens hoeveel gb hij daar aangeeft?

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
download windirstats eens en kijk waar alle ruimte gebleven is.

en het lijken idd wel heul veul drivers :P

[Voor 26% gewijzigd door Proxx op 29-10-2010 09:43]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:29

BiLo

PSN: toiletcleaner

houd er rekening mee dat je de ultimate hebt hé, die is een stuk groter dan de Premium variant

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
[b][message=34932766,noline]
C:\Windows\System32\DriverStore is ruim 9GB
Aangezien je een unattended hebt gebruikt zal degene die de dvd/iso gemaakt heeft zoveel mogelijk drivers er in gepropt hebben, zodat er zoveel mogelijk mensen (verschillende hardware) wat aan hebben.

Misery and hate will kill us all.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:13

Umbrah

The Incredible MapMan

First and foremost: ik hoop dat je die unattended zelf gemaakt hebt en installeerd met een eigen key, want hoewel key niet zoveel uit zou maken, zijn veel downloadbare "custom" Windows 7 schijfjes voorzien van de standaard botnet clients, trojans, en ander gespuis. Cracks zijn dit vaak ook. Het beste is om je eigen licentie en originele schijf te pakken en er met een nLite-achtige een unattended disc van te maken, en vervolgens gewoon te activeren met je eigen key.

Goed. Tot zover de: kijk uit voor trojans, gij leek speach. Ik heb geen zin om straks je volgende topic: "help KPN heeft m'n internet afgesloten omdat ik spam verstuur maar ik weet van niks" topic te gaan lezen :D.

De driverstore op mijn werk laptop (groot ICT bedrijf, ja, we werken met Windows 7 Enterprise) is 800MB groot. Iets zegt me dat je daar wel het een en ander aan kan gaan doen. Weet je niet wat? Ga dan niet met 3rd party unattended discs draaien. Sowieso: waarom heb je Ultimate nodig?

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mijn winxs dir is maar 7 Gb groot, terwijl de hele windows map 17 Gb inneemt :P

• 136269
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2013
De mijne is maar 11,4 gig
Maar dat is de 32-bit variant :P

• NoepZor
Gero71 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Aangezien je een unattended hebt gebruikt zal degene die de dvd/iso gemaakt heeft zoveel mogelijk drivers er in gepropt hebben, zodat er zoveel mogelijk mensen (verschillende hardware) wat aan hebben.
Dat denk ik inderdaad zelf ook.
Umbrah schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:47:
First and foremost: ik hoop dat je die unattended zelf gemaakt hebt en installeerd met een eigen key, want hoewel key niet zoveel uit zou maken, zijn veel downloadbare "custom" Windows 7 schijfjes voorzien van de standaard botnet clients, trojans, en ander gespuis. Cracks zijn dit vaak ook. Het beste is om je eigen licentie en originele schijf te pakken en er met een nLite-achtige een unattended disc van te maken, en vervolgens gewoon te activeren met je eigen key.

Goed. Tot zover de: kijk uit voor trojans, gij leek speach. Ik heb geen zin om straks je volgende topic: "help KPN heeft m'n internet afgesloten omdat ik spam verstuur maar ik weet van niks" topic te gaan lezen :D.

De driverstore op mijn werk laptop (groot ICT bedrijf, ja, we werken met Windows 7 Enterprise) is 800MB groot. Iets zegt me dat je daar wel het een en ander aan kan gaan doen. Weet je niet wat? Ga dan niet met 3rd party unattended discs draaien. Sowieso: waarom heb je Ultimate nodig?
Ik heb wel een virusscanner draaien, maargoed geen garantie natuurlijk, heb de unattended versie niet zelf gemaakt. O-) De ruimte lijkt iig opgegaan aan driver packs, is het mogelijk om deze te verwijderen en/of te verminderen zonder dat het systeem niet meer werkt?

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 17:34
NoepZor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:17:
De ruimte lijkt iig opgegaan aan driver packs, is het mogelijk om deze te verwijderen en/of te verminderen zonder dat het systeem niet meer werkt?
Ik zou daar niet aan beginnen. Tussen de windows drivers zitten nog custom drivers die je eruit moet vissen. Dat is een lijst met duizenden bestanden/drivers.
En dat gedoe met custom drivers was nog met de tijd van xp en daarvoor. Tegenwoordig heb je al zoveel drivers ingebouwd(tenzij je zelf een unattended install gaat maken).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee