Toon posts:

Windows Mobile 6.5 toestel syncen met Linux (Ubuntu): Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:09
(jarig!)
Ik wilde weten hoe ik op een simpele manier mijn HTC HD2 kan syncen met mijn Ubuntu netbook voor bestandsoverdracht.
Op mijn Windows desktop gebeurt dat met ActiveSync/ Windows Mobile Device Center.

Ik heb zitten googlen en ben een aantal suggesties tegengekomen, maar daarbij kwam teveel gekloot in de terminal kijken. Weten jullie een simpele manier?

• Rainmaker
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 15:31
Heeft Ubuntu niet standaard wat software aan boord om dit te doen? Gewoon erin steken en proberen?

Anders zie ik bijvoorbeeld deze howto:
http://www.smartphonemag....s-mobile-and-ubuntu-linux

waar helemaal geen commandline bij komt kijken.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Vraagt je HD2 niet gewoon of-ie zich voor moet doen als een usb-stick. Doet mijn Touch Pro ook.

Luctor et Emergo || specs

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:21
contacten kun je gemakkelijk via gmail oid synchroiseren. Bestanden idd via de vraag die je krijgt als je je hd2 aansluit

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mail, contacten en kalender sync ik ook via gmail. Werkt perfect en je bent niet osafhankelijk.

Voor bestanden kun je de telefoon inderdaad in de modus voor bestandsoverdracht zetten ipv op active sync ondersteuning.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• hammerhead
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 29-08 16:30
Je kunt ook kijken naar het SynCE project (http://www.synce.org). Ik ben hier een tijdje vrij actief binnen geweest en heb ook een programma SynCE-KPM geschreven wat op basis van de SynCE onderdelen een grafische schil biedt voor het managen / syncen van de telefoon.

Op mijn homepage heb ik nog een video staan met de laatste toevoeging: remote bekijken van de registry van je device vanuit Linux.

Voor wat betreft het syncen van PIM data is het SynCE project afhankelijk van opensync project, we leverden een python plugin waardoor de telefoon gebruikt kon worden als sync-end-point binnen opensync framework. Helaas staat de ontwikkeling van dit project al heel lang bijna stil (wordt al jaren aan nieuwe versie gewerkt, maar is nog steeds niet uit).

Tevens bevat de sync-engine een manier om de My Documents van device te synchroniseren met directory op je harddisk. Verder levert SynCE ook een module voor gnome die je in staat stelt om contents van hele device te bekijken vanuit filebrowser (en niet alleen de SD Card contents zoals wanneer je USB Mass Storage mode selecteert na verbinden met computer)

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee