Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363349

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier nog een server van IBM staan (XSeries 360), nu ben ik van plan om hierop vmware esxi te installeren.
Ik heb niet heel veel verstand hiervan, dus heb esxi op een cd gezet en proberen te booten. Natuurlijk even ervoor gezorgt dat hij via cd opstart, maar dit wil niet lukken.

Zou het wel gewoon moeten kunnnen, of zijn er nog andere tools nodig voordat ik esxi of uberhoud iets kan installeren.

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Wat heb je zelf geprobeerd en bij elkaar gegoogled? Wordt de hardware ondersteund door ESX? Ligt het aan de CD (boot die wel in een ander systeem?) of aan de server? (Boot het systeem wel een andere OS-installatie CD?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bloodshot schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:26:
Wat heb je zelf geprobeerd en bij elkaar gegoogled? Wordt de hardware ondersteund door ESX? Ligt het aan de CD (boot die wel in een ander systeem?) of aan de server? (Boot het systeem wel een andere OS-installatie CD?)
De hardware word volgensmij gewoon ondersteund, en de cd is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 02:06
Als je niet weet wat de dingen zijn, of wat het moet doen of doet, waarom ben je dan bezig met dingen doen doe je niet snapt?

Verder kan je XenServer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:02:
Als je niet weet wat de dingen zijn, of wat het moet doen of doet, waarom ben je dan bezig met dingen doen doe je niet snapt?

Verder kan je XenServer proberen.
Ik weet vrij weinig van de hardware kant van IBM server, ben er momenteel alleen nog mee bezig geweest binnen een virtual machine. Verders probeer ik esxi te installeren, en ben ik niet met XenServer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164444

De X Series 360 is een relatief oude server. Op de hardware compatibility list van VMware kom ik hem zo 123 niet tegen, dus ik vraag me af of hij wel compatible is. Dat zou ik nog even goed nakijken.

Verder kan het voor het starten vanaf CD mogelijk zijn dat er een bios update wordt gedaan. Daar zou ik sowieso eerst mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:18
De hardware word volgensmij gewoon ondersteund, en de cd is gewoon goed.
:) :/ :| :X 8)7 |:( ;( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 164444 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:38:
De X Series 360 is een relatief oude server. Op de hardware compatibility list van VMware kom ik hem zo 123 niet tegen, dus ik vraag me af of hij wel compatible is. Dat zou ik nog even goed nakijken.

Verder kan het voor het starten vanaf CD mogelijk zijn dat er een bios update wordt gedaan. Daar zou ik sowieso eerst mee beginnen.
Oké, ik zou even kijken of er een bios update gedaan moet worden. Ik denk dat ik ga proberen om Windows Server 2008 te installeren, alleen moet ik nog even kijken of die wel compatibel is, bedankt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164444

2008 zal nog wel lukken, 2008 R2 waarschijnlijk al wat minder. Ik weet niet zeker of het al een 64-bits CPU is namelijk. Vermoedelijk is dat ook de reden dat in ieder geval ESX 4 niet ondersteund wordt. Let wel: we hebben het hier over een server van vermoedelijk al een jaartje of 8 oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 164444 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:56:
2008 zal nog wel lukken, 2008 R2 waarschijnlijk al wat minder. Ik weet niet zeker of het al een 64-bits CPU is namelijk. Vermoedelijk is dat ook de reden dat in ieder geval ESX 4 niet ondersteund wordt. Let wel: we hebben het hier over een server van vermoedelijk al een jaartje of 8 oud...
Ja ik weet dat de server al wat jaartjes ouder is, maar om een beetje te proberen leek het me prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 363349 op 29-10-2010 20:48 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSL

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1