Toon posts:

ATI drivers van Toshiba laptop updaten

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
Ik heb een Toshiba P300-24T laptop, en zoals sommigen van jullie misschien weten laat Toshiba alleen hun eigen drivers toe op hun laptops, niet die van de fabrikant.

Dit komt er dus op neer dat ik met mijn laptop vast zit aan een oude Catalyst driver uit 2009, want Toshiba is te lui om de drivers even netjes een fatsoenlijke update te geven, en andere drivers installeren gaat niet omdat die zeggen dat mijn videokaart niet ondersteund wordt. De helpdesk is ook compleet nutteloos en gaat dit niet voor me oplossen; kortom ik ben screwed.

Aangezien dit echt compleet ruk is en ik gewoon een fatsoenlijke driver wil heb ik geprobeerd meerdere Catalyst versies van ati.com en van driverheaven.com te installeren, en te modificeren met modtool om ze daarna te installeren, maar geen van tweeën werkt :-(

Weet iemand een manier om de drivers zo aan te passen dat ik ze gewoon kan installeren? Met google vind ik alleen mensen met hetzelfde probleem, maar niet echt oplossingen.

Het gaat om een Toshiba P300-24T laptop met een Mobile HD4650 :)

• Morphogenesis
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-09 10:27
Laptop opnieuw installeren met normale installatiecd?

• Avalaxy
Ik heb hem al zovaak opnieuw geïnstalleerd met een legale Windows van MSDNAA ;) Het gaat ook niet om Windows, maar om mijn videokaart aangezien de driver deze herkent als 'niet supported'. Ik moet dus somehow proberen om m'n videokaart wél supported te krijgen.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:51
Dan heb je 2 opties: Erachter komen welke videokaart je (hardwarematig) hebt, en dan opzoek gaan naar een normale BIOS van die kaart en die BIOS over de oude van Toshiba flashen ;) Als dat met laptops uberhaubt mogelijk is

Optie 2 is de videokaart vervangen, en dat is of onwijs duur, of onmogelijk

[Voor 15% gewijzigd door FastFred op 28-10-2010 23:51]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:31
gebruik ati modifier met catalyst 10.5 met de nieuwere versies werkt het niet

• Avalaxy
FastFred schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:51:

Optie 2 is de videokaart vervangen, en dat is of onwijs duur, of onmogelijk
Dat is sowieso geen optie. Flashen kan evt. wel, moet ik even de juiste BIOS vinden :)
karakedi schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:58:
gebruik ati modifier met catalyst 10.5 met de nieuwere versies werkt het niet
Heb je dit zelf geprobeerd met een Toshiba laptop (of andere vendor die geen andere drivers toelaat)?

• DeadKennedy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 12:35
Voor mijn laptop dien ik volgens Sony ook hun eigen drivers te gebruiken, en Catalysts via de website van ATI werken ook niet, maar de directe mobility drivers werken wel. Ik ga er van uit dat het voor jou niet werkt, maar ik wil het toch even melden in het geval het toch de problemen oplost:

http://www2.ati.com/drive..._vista_win7_64_dd_ccc.exe

Ryzen 3700X, EVGA RTX 3080, 32GB PC3200 DDR4, 2TB NVMe, LG48CX 120HZ OLED & 165Hz IPS 1440p

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee